Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA, VERTA, rv 20! Onko muilla kokemuksia?

19.02.2007 |

Minulla on nyt muutaman päivän jatkunut pyyhkiessä hailakka verinen vuoto, tulee ulkosynnyttimistä, tai näin päättelin, mutten ole varma kun on jo näin pitkään jatkunut..... Osaako kukaan kertoa vastaavia kokemuksia tai arvuutella mistä voisi johtua. Sain neuvolaankin ajan vasta loppu viikoksi :(

Miten selvitän tuleeko vuoto sisältä vai tuosta ulkopuolelta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö onko istukka osittain kohdunsuun päällä?

se voi vuotaa.

soita synnärille ja kysy sieltä, voivat ottaa sinne tarkistuttamaan tilanteen..

Vierailija
2/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis tuli ensin pieni pläntti 17+1viikolla,kävin näyttäytymässä Ambulanssilla ja pääsin kotiin.Aamulla kuitenkin vuotoa tuli lattioille asti ja olin kipeä,olin osastolla kolmepäivää.

Nyt vuotoa jatkuu viidettä viikkoa tiputellen ja vuodon syytä ei tiedetä ja ultrattu 5 kertaa ja tutkittu hyvin.Mulle sanottiin että ei ole vaaraa jos ei koske eikä vuoto lisäänny.Epäiltiin myös istukanreunaa kun se on tuossa edessä,omalla kohdallani ei kuitenkaan syy ole sekään.

Käy ihmeessä näytillä äitipolilla jos huolestuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä että olen täydessä nosto,siivous ym.kiellossa,joten rauhallisuutta sinnekkin.

Vierailija
4/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt ihmeessä äippäpolille näytille ihan vaikka päivystykseen vaan suoraan. Ei verta saa näillä viikoilla tulla ilman että syy selvitetään tai ainakin että varmistetaan ette johdu jostain vakavasta (vaikka tulehduksesta) syy.

Vierailija
5/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ensimmäisellä ja vielä toisellakin kolmanneksella. Ei mitenkään paljon, mutta ihan selvästi pyyhkiessä paperissa oli verta. Lääkärit sanoivat syyksi istukan, joka oli lähellä kohdunsuuta. Tammikuun alussa kävin kuitenkin istukan paikan tarkastuksessa, ja silloin (eri)lääkäri sanoi, että istukka on edessä, mutta niin korkealla, ettei se ainakaan ole vuotanut missään vaiheessa. Joten jäi vain arvailuksia herkät limakalvot (atooppinen iho muutenkin) tai jokin pieni vuoto kun kohtu kasvaa isommaksi ja on ehkä repinyt jotain kiinnikkeitä rikki (2. raskaus). Minulla näkyi verta myös pissassa pitkälle toiselle kolmannekselle, eikä tulehduksia tai muuta " vikaa" löytynyt virtsateiden puoleltakaan. Sitten yhtäkkiä vuodot vain loppuivat, viimeisen kerran vuotoa oli, kun makasin yhden päivän tk:ssa vuodon takia tarkkailussa rv 26+1 ja sitten se loppui siihen (juuri tästä kerrasta lääkäri sanoi, että varmaan kohtu oli juuri silloin tehnyt jonkinlaisen " kasvupyrähdyksen" ja repinyt jotain pieniä suonia kasvaessaan ja siitä siis isompi vuoto).

Selkeää syytä ei siis koskaan löytynyt ja tammikuun ultrassa masussa näkyi vilkkkaasti liikkuva poika, jolla oli kaikki kunnossa, joten verinen vuoto jäi arvoitukseksi. Nyt laskettuun aikaan on aikaa 3 viikkoa ja masussa potkii isokokoinen poika, painoarvio viikolla 30 oli 1,8kg, joten ainakaan kasvu ei ole hidastunut noiden veristen vuotojen vuoksi :)

t. punkeli nyt jo rv tasan 37 !

Vierailija
6/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kova huoli, mene suoraan päivystykseen, kuten minäkin menin silloin viimeisellä kerralla. Tosin jossain välissä tuntui siellä tk:ssa maatessa, että tulinkohan turhaan, mutta tulipahan varmistettua, ettei mitään ollut vialla. Ja olisin varmaan mennyt myös mieluummin sinne äitipolille, jos se ei olisi tuolla 45 km:n päässä ja mies ei olisi ollut työhommissa muualla !

t. punkeli vieläkin

Vierailija
7/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syytä ei ole löydetty. Käynyt keskusairaalassa naistenpolilla kolme kertaa tutkimuksissa ja vuoto syytä ei ole löydytty. Sanoivat siellä, että aina ei löydä syytä. Olen sairaalassa hoitajana ja saanut tehdä työtä vointini mukaan. Nostelua ei ole kielletty. Ja kun vuoto oli ollut runsasta veristä viikon verran ja silloin sain lääkityksen siihen. Nyt vuoto on ruskehtavaa ja ja olen edelleen töissä koska ruskea vuoto on kuulemma normaalia raskauden aikana. Mulla on nyt rv18 menossa. Jos huolestuttaa niin soita neuvolaan tai mene ensiapuun. Naistentautien-ja äitiyspolille tarvitsee joissain paikkakunnilla lähetteen. Mulla on kolme kaveria myös raskaana ja kaikilla heillä on esiintynyt vuotoa mutta onneksi masuasukit voivat hyvin.

Vierailija
8/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koita olla kauheasti panikoimatta. Mulla oli ekassa raskaudessa reipasta vuotelua alkuraskaudessa, mutta kaikki kuitenkin ok. Nyt tässä raskaudessa vuotelu alkoi rv15 ja jatkui aina rv22 asti. Kävin näytillä (koska vuotoa tuli n.siteellinen/vrk) useampaankin otteeseen eikä varsinaista syytä koskaan lyödetty. Todennäköisesti vuoto tuli kohdun suulta, ei kuitenkaan kohdusta, koska ultrassa vuotojälkiä ei näkynyt. Mulla istukka on ollut koko ajan korkealla takaseinässä eikä sekään siis ole vuotanut. Tosi stressaavaahan toi oli omalle päälle ja varmuuden vuoksi olin nosto/liikuntakiellossa (mulla tosin myös kivuliaita supisteluja). Sit rv 22 vuoto vaan yht´äkkiä loppui, supistelut tosin jatkuivat rv 38 asti ja nyt niitä sit jo kaivattaisiin tosissaan... ;)

Tsemppiä odotukseesi!

e75 rv 41+1