Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei koskaan myydä kokonaista porsaan maksaa?

Vierailija
03.11.2024 |

Esim Prismassa myydään kokonainen porsaan (tai lampaan tai lehmän) sydän, munuainen ja kieli. En nyt jaksa muistaa minkä eläimen elin, mutta tollasen suuren eläimen elin kuitenkin. Mutta maksa taas myydään aina jotenkin "leikeltynä", siis viipaleina tai paloina tai jauhettuna tms. Miksi? Miksei kokonaisena?

Toki minimaalisen pienen eläimen eli broilerin maksaa saa jostain ihmeen syystä ostaa kokonaisena. Siinä pakkauksessa on niitä minimaksoja useita kymmeniä, sitä pakkausta myydään pakasteosastolla. Mutta minä nyt en ole kiinnostunut minimaalisista eläimistä. Minä olen kiinnostunut vain noista suurista eläimistä.

Olen pitänyt kädessäni suuren eläimen kokonaista sydäntä ja munuaista. Tiedän miltä ne näyttävät. En ole pitänyt kädessäni suuren eläimen kokonaista maksaa. Minulla ei ole aavistustakaan miltä se näyttää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypä kysymässä jostain etnisestä kaupasta. Esim. halal-lihaa myyvissä kaupoissa on myytävänä kokonaisia porsaan maksoja.

Sikoja ei taideta islamilaisissa kulttuureissa käyttää ruuaksi joten tuskin heillä on sian teurastamiseen "oikeaoppisia" tapoja...

Ei "etninen" kauppa tarkoita muslimikauppa.

Kommentissa käytettiin käsitettä halal, joka liittyy vain is lamiin ja juu talaisuuteen. Kumpikin uskonto kieltä ä sian syönnin. Se on haram.

Vierailija
22/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypä kysymässä jostain etnisestä kaupasta. Esim. halal-lihaa myyvissä kaupoissa on myytävänä kokonaisia porsaan maksoja.

Sikoja ei taideta islamilaisissa kulttuureissa käyttää ruuaksi joten tuskin heillä on sian teurastamiseen "oikeaoppisia" tapoja...

Ei "etninen" kauppa tarkoita muslimikauppa.

"halal" oli tuossa se avainsana - halal on muslimien teurastusrituaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin joskus vuosia sitten runsaasti maksaa, kokonaista tuoretta maksaa ei kaikissa kaupoissa ollut silloinkaan.

Menekki ei taida olla suuri, säilytysaika lyhyt ja myyntikatteessa ei taida olla hurraamista.

Eiköhän ne mene teollisuudelle suoraan einesten ym valmistukseen.

Ne einekset: maksamakkara, maksapasteija, maksalaatikko,...