Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista että vanhetessä eläinrakkaus hiipuu?

Vierailija
03.11.2024 |

Ennen olin henkeen ja vereen eläinihminen, on kerennyt olla kaikki mahdolliset eläinlajit ja olen aikoinaan kasvattanut koiria, siilejä, pupuja, marsuja jne. Nykyään omistan ainoastaan neljä koiraa jotka pääosin ärsyttävät nykyään. Hoidettua ne tulee mutta samanlaista iloa en enää niistä saa kuin ennen. En kuitenkaan halua luopua niistä. Jotenkin sitä on näin nelikymppisenä tullut niin laiskaksi ja ei jaksa enää innostua esim.koiranpennuista mitkä ennen sai mut ihan sekaisin. Olenko outo?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkien pitäminen ei ole eläinrakkautta, siinä eläin on tuote. 

Kenellekään normaalille ihmiselle eläin ei ole tuote.

Vierailija
22/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kumppaniksi voisi sopia jokin sellaienn eläin, jolla on luonnostaan matala libido, eikä lisäänny kuin kani. Joku, joka lisääntyy tyyliin kerran elämässään ja saa yhden poikasen, ja sitten niitä olisi sellainen tasainen ketju vaan hamaan tappiin asti. Eläimet kun yleensä tuppaavat lisääntymään niin, että niitä tulee hirveän paljon. Ja silloin ne sopivat parhaiten luontoon, missä pedot ja olosuhteet huolehtivat tasapainosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat on hirveitä. Muut eläimet ihania.

Koirat on parhaita.

Eipäs kun kamalia. Koira on inhottava eläin.

24/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan enemmän kyse siitä, että hoivaamisvietti alkaa hiipua?

Tästä varmaan kyse. Estrogeeni hiipuu ja sen myötä hoivavietti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se. Sitä rakastetaan ja ihaillaan, mutta sitten kuitenkin silvotaan pallit ja kohdut, jotta eläin on vain itselle omistautunut orja. Ajattele kun tämä elää koko elämänsä pallit silvottuna omistajaansa palvoen ja seuraten. Ei sitä voi nimittää hyvällä tahdollakaan rakkaudeksi, vaikka omistaja kuinka tykkäisi sitä eläintä taputtaa ja silittää

Vierailija
26/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena ja nuorena aikuisena hyvin yksinäinen. Ei elämässäni ollut juuri muuta sisältöä kuin opiskelu, vaativa työ ja koirat. Myöhemmin elämä vei sittenkin eteenpäin ja nyt perheellisenä en ottaisi enää koiraa. Ei sen hoitaminen ja harrastaminen ole enää elämäntapana enkä jaksaisi siivota, kouluttaa ja raahata mukana reissuille. 

Pidän kyllä koirista edelleen, mutta omassa elämässäni on vain muuta sisältöä nykyään. 

Vierailija
27/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että kaikki myymässä eläimet saivat hyvän kodin? En pystyisi nukkumaan öitäni kasvattajana, koska olen oikeasti eläinrakas 

Vierailija
28/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain lapsen, eläinrakkaus lemmikkeihin häipyi kokonaan. Minulla ei onneksi tuolloin ollutkaan lemmikkejä. 

Kaiken huippu, että naamatuttu tuli vastaan kadulla ja kysyin, saako pieni taaperoni silittää hänen koiraansa. Sanoi, että saa silittää, se on kiltti koira. Taapero silitti nätisti ja varovasti, mutta koira näukkäisi poskeen. Onneksi ei jäänyt arpia. Sit naamatuttu sanoi, että ei hän koiraa sen paremmin tunne, kun se on ollut hänellä kuukauden vasta. Äitinsä koira kuulemma. 

Hävytön akka!

Luonnoneläimistä tykkään edelleen. 

Vierailija
29/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut lapsesta asti monenlaisia eläimiä, eniten koiria, kissoja ja hevosia. Olen 44 v. ja nyt on 2 kissaa ja 2 hevosta. Eläinrakkaus ei ole hiipunut mihinkään, eikä eläinten hoitokaan ole alkanut tuntua raskaammalta. Oikeastaan päinvastoin, nyt alkaa olla kokemusta ja osaamista sen verran, että eläimistä tulee aika lailla itsestään hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia, ja ruokinnat ja terveydenhoito ym. menevät rutiinilla.

Silti olen alkanut miettiä, että nämä nykyiset saattavat jäädä viimeisiksi. Totta kai hoidan ne viimeisen päälle loppuun asti, mutta luulen etten enää hanki uusia. Sitten kun nämä ovat vanhoja, niin lapsikin on jo aikuinen ja voisin vaihteeksi huolehtia vain itsestäni. Ja ehkä vähän myös miehestä. Voisimme tulla ja mennä ja nukkua pitkään viikonloppuisin.

Se myös vaikuttaa varmasti, että kun on ollut paljon eläimiä, niin niillä on väkisinkin ollut aika paljon myös terveysmurheita ja kuolemaakin. Kun niitä huolehtii vuodesta toiseen, niin se alkaa jossain vaiheessa tuntua raskaalta. Että miksi sitä ehdoin tahdoin hankkii itselleen huolta ja surua.

Vierailija
30/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saaminen. Sitä ei voi edeltä mitenkään käsittää miten suhde lemmikkeihin muuttuu eikä edeltä oivaltaa, että oikeasti on aiemmin todella paljon hoivannut ja inhimillistänyt lemmikkejä lapsen puutteen vuoksi. Ei sitä vaan tajua ennen kuin sen itse kokee.

Vierailija
31/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ollut lapsesta asti monenlaisia eläimiä, eniten koiria, kissoja ja hevosia. Olen 44 v. ja nyt on 2 kissaa ja 2 hevosta. Eläinrakkaus ei ole hiipunut mihinkään, eikä eläinten hoitokaan ole alkanut tuntua raskaammalta. Oikeastaan päinvastoin, nyt alkaa olla kokemusta ja osaamista sen verran, että eläimistä tulee aika lailla itsestään hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia, ja ruokinnat ja terveydenhoito ym. menevät rutiinilla.

Silti olen alkanut miettiä, että nämä nykyiset saattavat jäädä viimeisiksi. Totta kai hoidan ne viimeisen päälle loppuun asti, mutta luulen etten enää hanki uusia. Sitten kun nämä ovat vanhoja, niin lapsikin on jo aikuinen ja voisin vaihteeksi huolehtia vain itsestäni. Ja ehkä vähän myös miehestä. Voisimme tulla ja mennä ja nukkua pitkään viikonloppuisin.

Se myös vaikuttaa varmasti, että kun on ollut paljon eläimiä, niin niillä on väkisinkin ollut aika paljon myös terveysmurheita ja ku

Juuri tämä. Sitä tajuaa jossain vaiheessa, että elämässä voisi tehdä jotain muutakin kun aina olla hoitamassa jotain ja maksamassa sen kuluja. Voisi joskus oikeasti elää vain itselleen ja omalle puolisolleen, panostaa omaan hyvinvointiin ja vapauteen olla ja mennä.

Vierailija
32/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläinrakkaus ei ole vähentynyt ollenkaan, mutta en jaksaisi enää hoitaa omaa koiraa. Pentuvaiheen huonot yöt, kouluttaminen, jatkuva vahtiminen ja ulkona ravaaminen... ei millään pystyisi. Oikein kiltin, sohvaperunan aikuisen koiran voisin ehkä ottaa, ehkä.

t. 45v

Tuo ikävaihe on sellainen. Pitää myllätä uusiksi.

Vierailija
33/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän päälle 40v, lapset lähes täysi-ikäisiä. Mä haaveilen elämästä, missä mikään eikä kukaan ei tarvi mua. En halua mitään vastuita tai velvollisuuksia, kuin itseeni liittyviä. En halua edes omistaa mitään. Ihan eri toiveet ja tarpeet, kuin 20 vuotta sitten. 

Vierailija
34/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se. Sitä rakastetaan ja ihaillaan, mutta sitten kuitenkin silvotaan pallit ja kohdut, jotta eläin on vain itselle omistautunut orja. Ajattele kun tämä elää koko elämänsä pallit silvottuna omistajaansa palvoen ja seuraten. Ei sitä voi nimittää hyvällä tahdollakaan rakkaudeksi, vaikka omistaja kuinka tykkäisi sitä eläintä taputtaa ja silittää

Kyllä eläin arvostaa rakkautta ja huolenpitoa enemmän kuin pallejaan joita ei muista olleenkaan. Eläin ei ole tyhmä.

Vierailija
35/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se myös vaikuttaa varmasti, että kun on ollut paljon eläimiä, niin niillä on väki

Niin ihanan itsekästä.  Jätitkö vauvasi eikun kesäkissasi sinne mökille?

Vierailija
36/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saaminen. Sitä ei voi edeltä mitenkään käsittää miten suhde lemmikkeihin muuttuu eikä edeltä oivaltaa, että oikeasti on aiemmin todella paljon hoivannut ja inhimillistänyt lemmikkejä lapsen puutteen vuoksi. Ei sitä vaan tajua ennen kuin sen itse kokee.

Tuo on varmaan yksilöllistä. Minä en huomannut, että lapsen saaminen olisi muuttanut mitään suhteessa eläimiin. Melkeun kaikki muu tietysti kyllä muuttui. Ehkä en sitten ollut aiemminkaan pitänyt eläimiä minään lapsen korvikkeina.

Sekin voi tosin vaikuttaa, että kolmekymppiseksi asti olin ihan varma etten ikinä hankkisi lapsia. Sitten yhtäkkiä tuli vauvakuume. Lasta en ole katunut sekuntiakaan, mutta tousta vauvakuumetta ei koskaan tullut. Lapsi on nyt 13 v. ja hänen syntymänsä jälkeen on kyllä tullut hankittua monta uutta eläintä.

Vierailija
37/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  vähene.  Sitten kun on pakko vanhuuden tähden. 

Vierailija
38/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap lapsia? Se yleensä muuttaa arvomaailmaa melko paljon ja kiinnostus lemmikkien hoivaamiseen vähenee.

Vierailija
39/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Kyllä.

Olen pitänyt ennen aina eläimistä.

Nyt en halua itselleni mitään tai ketään hoidettavaa.

N59

Vierailija
40/57 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää tällä hetkellä halua hoivata yhtään mitään ja ketään. Varmasti sitten lapsenlapsia, jos heitä joskus saan. Lapset ovat muuttaneet pois, vanhemmat kuolleet, lemmikki kuoli joku aika sitten.  N58

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi