Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas meni vanhaksi mennyttä hätävaraa kaapeista roskiin

Vierailija
03.11.2024 |

Sinne meni niin näkkärit, jauhot, linssit, suurimot kuin muutama säilykepurkki. 

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hätävaraksi kelpaava on suunnilleen sellaista jota en itse koskaan normaalisti syö. Siksi ne kyllä vanhenesivay jos sellaisia pitäisin. Ei mitään järkeä. 

Vierailija
22/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole penaalin terävin kynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hätävarana sellaisia tuotteita joita syön muutenkin välillä. En anna niiden vanhentua, ruuan heittäminen roskiin on typerää.

Minulla on mysliä, puurohitaleita, säilyviä hedelmäsoseita, pastaa, papu- ja kalasäilykkeitä jne.

Hätävara on pari kertaa pahasti sairastuessa ollut iso apu kun asun yksin ja olen aika ujo pyytämään palveluksia ystäviltä, vaikka varmasti auttaisivatkin.

Vierailija
24/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hätävara on ihan normaalia perusruokaa, jota tulee arjessa käytettyä. Eli vanhemmat pakkaukset hyllyllä eteen ja uudet ostetut taakse. Normaalia ruuan käyttöä, mutta aina on esim. toinen näkkileipäpaketti odottamassa. Logiikkaa.

Minun normaali perusruokaa on lohta, parsakaalia, paprikaa, munakoisoa, tuoreita hedelmiä, tuoretta leipää, juustoa ym. 

Sitten pidät vaan huolta siitä, että kotona on aina ruokaa kolmen päivän tarpeiksi. Ei ole sen vaikeampaa tämä. Sitä on kotivara, että on ruokaa ja vettä kolmeksi päiväksi. Vaikka sen varalta, että sairastuu tai pankkipalvelut ei toimi.

Vierailija
25/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnittelut omasta tyhmyydestäsi.  

Vierailija
26/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ette osaa tuota kotivaraa yhtään? Ei sen anneta hapantua, vaan käytetään pois ja hankitaan samalla vauhdilla uusi tilalle. Niin kaapissa on aina jotain. Ei sinne ole tarkoitus hankkia aineksia, joita ei koskaan käytä.

No mutta kun normaalisti en tosiaan käytä säilykkeitä enkä kuivaruokaa. Ne on ostettu nimenomaan hätävaraksi. En halua syödä hernekeittoja ja nuudeleita vain siksi, että menevät vanhaksi komerossa 

Vierailija
27/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hätävara on ihan normaalia perusruokaa, jota tulee arjessa käytettyä. Eli vanhemmat pakkaukset hyllyllä eteen ja uudet ostetut taakse. Normaalia ruuan käyttöä, mutta aina on esim. toinen näkkileipäpaketti odottamassa. Logiikkaa.

Ei ole. Hätävaran pitää olla pitkään säilyvää tuotetta. 

Etkö syö mitään kuivatuotteita tai säilykkeitä? Suurin osa kyllä syö. Niitä voi hyvin pitää isompaa määrää kaapissa. Purkit kiertää koko ajan eikä tule sellaista tilannetta, että ruoka on lopussa. Siinä ei häviä mitään.

Ankeaa elämää, jos pitää koko ajan juosta kaupassa ja lähteä varta vasten hakemaan jotain ruokaa. 

Vierailija
28/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilla on käsitys että esim jauhot ovat hyvin säilyvää tavaraa. Kysykää keneltä tahansa ammattileipurilta, niin eivät todellakaan ole!

Vierailija
29/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on vääränlaista hätävaraa.

Kyllä, jos se hätävara ei ns. kierrä normaalissa arjen kulutuksessa.

Vierailija
30/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hätävarana sellaisia tuotteita joita syön muutenkin välillä. En anna niiden vanhentua, ruuan heittäminen roskiin on typerää.

Minulla on mysliä, puurohitaleita, säilyviä hedelmäsoseita, pastaa, papu- ja kalasäilykkeitä jne.

Hätävara on pari kertaa pahasti sairastuessa ollut iso apu kun asun yksin ja olen aika ujo pyytämään palveluksia ystäviltä, vaikka varmasti auttaisivatkin.

Maalaisten ongelma. 

Vierailija
31/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te ette osaa tuota kotivaraa yhtään? Ei sen anneta hapantua, vaan käytetään pois ja hankitaan samalla vauhdilla uusi tilalle. Niin kaapissa on aina jotain. Ei sinne ole tarkoitus hankkia aineksia, joita ei koskaan käytä.

Jos nautit näkkärin ja tonnikalan syömisestä, niin siitä vaan. Mutta muista sitten vitamiinit purkista 🤦🏻

Hätävaraan kuuluu myös monivitamiinipurkki.

Vierailija
32/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hätävaraksi kelpaava on suunnilleen sellaista jota en itse koskaan normaalisti syö. Siksi ne kyllä vanhenesivay jos sellaisia pitäisin. Ei mitään järkeä. 

Mitä sellaista sinä normaalisti syöt, joka ei säily edes 3 päivää?

Vierailija
33/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö syö mitään kuivatuotteita tai säilykkeitä? Suurin osa kyllä syö. Niitä voi hyvin pitää isompaa määrää kaapissa. Purkit kiertää koko ajan eikä tule sellaista tilannetta, että ruoka on lopussa. Siinä ei häviä mitään.

Ankeaa elämää, jos pitää koko ajan juosta kaupassa ja lähteä varta vasten hakemaan jotain ruokaa. 

Olen ihan mielelläni liikkuva ihminen joten en pidä kaupassa käymistä mitenkään ankeana varsinkin kun siellä voi nähdä tuttuja joita sinulla tietysti ei ole. 

Vierailija
34/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokarobotit ja Wolt toimittaa ostokset kotiin, samoin esim. meillä on K-Marketilla kotiinkuljetus, tosin vai arkipäivisin.

Vierailija
35/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun normaali perusruokaa on lohta, parsakaalia, paprikaa, munakoisoa, tuoreita hedelmiä, tuoretta leipää, juustoa ym. 

Sitten pidät vaan huolta siitä, että kotona on aina ruokaa kolmen päivän tarpeiksi. Ei ole sen vaikeampaa tämä. Sitä on kotivara, että on ruokaa ja vettä kolmeksi päiväksi. Vaikka sen varalta, että sairastuu tai pankkipalvelut ei toimi.

Tuo on juuri sitä hysteriaa. 

Vierailija
36/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri. En syö juurikaan. Minulla on hätävarana jotain säilykkeitä, mutta usein huomaan niiden menneen vanhaksi.

Vierailija
37/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista sinä normaalisti syöt, joka ei säily edes 3 päivää?

Tuore kala. 

Vierailija
38/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhaa hysteeristen tanttojen touhua. Kaupasta saa tuoretta ruokaa. 

SPR

Ruokakaappiin kannattaa varata sellaisia tuttuja ja hyvin säilyviä elintarvikkeita, jotka sopivat koko perheelle ja jotka on helppo valmistaa. Hyvä nyrkkisääntö on varata ylimääräistä sen verran, että pärjäätte sen avulla kolme vuorokautta eli 72 tuntia.

Ruuan lisäksi kotona on hyvä olla:

Ainakin muutama litra kaupan pullotettua vettä

Puhtaita ja kannellisia vesiastioita veden hakemiseen: elintarvikemuovista valmistetut ämpärit käyvät hyvin

Ruokaa lemmikeille

Hygieniatarvikkeet

Välttämättömät lääkkeet

Ensiaputarvikkeet

Joditabletteja

Varavirtalähde esimerkiksi kännykän lataamista varten

Paristolla toimiva taskulamppu ja paristoja

Paristoilla toimiva radio ja paristoja

Käteistä rahaa

Retkikeitin ja tulitikut

Käsisammutin ja sammutuspeite

Vierailija
39/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot siitä tänne ?

Koska piti paska provo keksiä.

Ap

40/97 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi satun tykkäämään näkkileivästä, linssiruoista, hernekeitosta ja sardiinista. Syön niitä muutenkin usein. Joten minulle kyseiset ruoat eivät ole kaapissa ensisijaisesti hätävarana, mutta toteuttavat samalla senkin tarkoituksen.