Olenko ainoa joka vasta ensiviikolla saa autoon talvirenkaat?
Auto seissyt pitkään ja vasta ensviikolla saan sen korjattavaksi ja renkaitten vaihtoon. Joudun ajamaan vain ensin 30 km. Eikö tienpinnat kuitenkin sula vielä? Jos lämpötila plussan puolella?
Kommentit (26)
Olen nainen kerrostalosta. Koska minulla on varaa pitää autoa on myös varaa maksaa renkaiden talvisäilytyksestä ja vaihdosta, 2x79 euroa vuodessa. Ei ole minkään ketjun rengashotelli mutta hyvän palvelun hotelli.
Ei tarvitse tehdä niinkuin köyhät miehet, jättävät likaiset renkaansa häkkivaraston käytäville siivoojankin tielle ja ähräävät pihassa renkaita itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens viikolla +8 päivällä. Lumi sulaa pois.
Ja kukaanhan ei aja yöllä kun on pakkasta ja tiet jäässä.
Ootko niitä jotka ajaa joka syksy kolarin kun talvi yllätti? Jostain Kuopion suunnalta?
Mun ei ole pakko lähteä ajamaan mihinkään huonoilla keleillä.
Olet. Kaikissa muissa autoissa suomessa on viimeistään tänään talvirenkaat alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kivaa jonottaa renkaanvaihtoon ja vielä ajaa pitkiä matkoja sen takia kun ne voi vaihtaa itse omassa pihassa koska tahansa.
Mulla on kilometrin säteellä kolme rengashotellia ja rullat vaihdettu 28.10. jonottamatta ajanvarauksella. Sinne toiseen päähän hallia jonotti 12 setämiestä ilman ajanvarausta.
Miksi jätät asiat viimetinkaan? Tuleeko talvi yllätyksenä, metsien mies?
Heh. Minähän vaihdoin jo.itse. Ei tarvitse jättää viimetinkaan vaan voi vaihtaa silloin kun haluaa. Onhan mullakin vaikka kuinka monta rengasliikkeettä tässä lähellä mutta mieluummin vaihdan itse. Helppo homma eikä tarvitse jonottaa eikä odotella kun rengasliike etsii niitä säilytyksessä olleita renkaita 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen kerrostalosta. Koska minulla on varaa pitää autoa on myös varaa maksaa renkaiden talvisäilytyksestä ja vaihdosta, 2x79 euroa vuodessa. Ei ole minkään ketjun rengashotelli mutta hyvän palvelun hotelli.
Ei tarvitse tehdä niinkuin köyhät miehet, jättävät likaiset renkaansa häkkivaraston käytäville siivoojankin tielle ja ähräävät pihassa renkaita itse.
Sano vaan suoraan, että et edes osaa vaihtaa renkaita itse.
Riippuu aika paljon siitä, missä asuu. Tampereella, ei ihan ytimessä, mut alle 5 km keskustasta, oli sekä illalla, että tänään aamulla kasin aikaan kaikki tienpinnat aivan peilijäällä. Eilen tuli niin reilusti räntää, josta osa suli vedeksi, että heti kun meni illalla pakkaselle, niin ajokeli muuttu aika haastavaksi. Nyt kun siinä on vielä uus lumikerros päällä, niin en kesärenkailla kyllä lähtis mihinkään.