Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko avaamattona ollut pansuolaa yhä käyttää? Päiväys 23.05.24? Tuli mökiltä kotiin.

Vierailija
03.11.2024 |

Mielipiteitä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Mulla on käytössä Pansuola jonka parasta ennen päiväys meni vuonna 2017, ja se on edelleen ihan hyvää.

Se ei muuten ole ollut hyvää ikinä. Itse olen yhden purkin ostanut, toista en tule ostamaan. Saadakseen oikeaa suolan makua ruokaan, sitä pitää laittaa enemmän kuin mitä normaalisti laittaisi, eli se siitä terveellisyydestä. En tykännyt sen maista muutenkaan. Mieluummin käytän tavallista suolaa ja vähennän sen määrää, jos on tarvis. Suolankäyttö on meillä muutenkin kohdillaan, eli sen takiakaan ei tarvitse näitä mainoshömpötyssuoloja käyttää.

Vierailija
22/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa käytetään säilöntäaineena, eli voi käyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan suolaa käytettiin säilömiseen.

Ei mitään entisaikaan. Edelleenkin käytetään suolaa ja etikkaa kuten myös öljyä säilömiseen. Milläs luulet esim. kaupan suola- ja etikkakurkut säilöttävän? 

Vierailija
24/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suola säilyy satoja vuosia 

Säilyykö sokeri? Mulla on purkissa sokeria jostain 90-luvulta.

Näköjään säilyy 😂

Se on kiteinen yhdiste kuten suolakin, eikä mene kuivassa yhtään miksikään. 

Vierailija
25/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mineraali. Se on ollut olemassa vuosimiljardeja, joten ei se kuukausissa pilalle mene. 

Vierailija
26/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Mulla on käytössä Pansuola jonka parasta ennen päiväys meni vuonna 2017, ja se on edelleen ihan hyvää.

Se ei muuten ole ollut hyvää ikinä. Itse olen yhden purkin ostanut, toista en tule ostamaan. Saadakseen oikeaa suolan makua ruokaan, sitä pitää laittaa enemmän kuin mitä normaalisti laittaisi, eli se siitä terveellisyydestä. En tykännyt sen maista muutenkaan. Mieluummin käytän tavallista suolaa ja vähennän sen määrää, jos on tarvis. Suolankäyttö on meillä muutenkin kohdillaan, eli sen takiakaan ei tarvitse näitä mainoshömpötyssuoloja käyttää.

Kysyttiinkö sulta sun makuaistista? 

Vierailija
27/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Olen huomannut itsekin, että Pan-suolaa pitää laittaa enemmän, jotta makuvaikutus olisi sama. Mutta ymmärtääkseni Pan-suolan idea ei olekaan vähentää NaCl:n saantia, vaan idea on se, että se sisältää muita suoloja, jotka elimistössä tasapainottavat NaCl:n epäterveellisiä vaikutuksia

Vierailija
28/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on ollu sama hienosuola-astia samalla suolalla 30 vuotta avonaisena ikkunalaudalla, eikä ole miksikään mennyt. Tulee käytettyä niin vähän. Ei kai suola voi vanhentua?

Vierailija
29/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Hyväksihän tuo edellinen sitä väitti. Minä sanoin, että se ei ole ollut hyvää ikinä uutenakaan. Ymmärsitkö?

Vierailija
30/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Olen huomannut itsekin, että Pan-suolaa pitää laittaa enemmän, jotta makuvaikutus olisi sama. Mutta ymmärtääkseni Pan-suolan idea ei olekaan vähentää NaCl:n saantia, vaan idea on se, että se sisältää muita suoloja, jotka elimist

Oikeasti, vain mainostaja ja markkinoija voi väittää noin.

Vierailija
31/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, se ei pilaannu nopeasti. Mä käytän vuosikausia sitten vanhentunutta suolaa.

Niin. Tavallista suolaa. Tuo ei ole sellaists koska siinä parssta ennen pv.

Vierailija
32/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pansuola on keholle myrkkyä, mutta syö sitä vaan

Vierailija
33/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on elämä, kun ÄO hipoo kahdeksaakymmentä? Tämä avaus kertoo siitä kaiken oleellisen.

Hipooko edes?

Vierailija
34/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Hyväksihän tuo edellinen sitä väitti. Minä sanoin, että se ei ole ollut hyvää ikinä uutenakaan. Ymmärsitkö?

Mä tarkoitin hyvällä että se on edelleen käyttökelpoista, vastakohtana sille että se olisi pilaantunut tai jotenkin muuten huonontunut vuosien aikana.

Kaikki muut puhuivat tässä ketjussa suolan säilymisestä, kunnes sä ymmärsit asian väärin ja aloit puhua miltä se maistuu.

Vierailija
35/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, kysyykö joku tosissaan tällaista? Suola säilyy vähintään satoja vuosia.

Kerrohan, miksi siinä sitten on vanhentumispäiväys!

Vierailija
36/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

peter pansuola

Vierailija
37/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa räjähtää 👀

Vierailija
38/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, kysyykö joku tosissaan tällaista? Suola säilyy vähintään satoja vuosia.

Kerrohan, miksi siinä sitten on vanhentumispäiväys!

Koska valmistaja ei voi taata että se säilyisi paakuttomana.

Parasta ennen -päivä ei välttämättä tarkoita että tuote biologisesti katsottuna pilaantuisi, vaan se pitää myös laittaa jos tuotteen rakenne voi muuttua niin ettei kauan säilytetty tuote ole enää rakenteeltaan uutta vastaava.

Vierailija
39/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajjumala! 😖

Vierailija
40/55 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jotta mineraalilla on parasta ennen päiväys. 🤣