Apua, vauvan pää kopsahti kattoon :(
Isi kopsautti tuossa tunti sitten vahingossa pojan 3kk pään ilmeisesti aika vauhdilla kattoon, ainakin kova kopsaus kuului toiseen huoneeseen. Poika itki lohduttomasti jonkun aikaa mutta rauhoittui sitten sylissä hetken oltuaan. Pieni kuhmun tapainen tuntuu pään " korkeimmalla kohdalla" .
Rauhoituttuaan poika söi ja kävi yöunille levollisen oloisena.
Mitäs nyt, tulisiko pojan vointia jotenkin erityisesti tarkkailla yön aikana? Onko voinut saada esim. aivotärähdyksen, miten oireilisi?
Miten äiti saa nyt nukuttua..... :(
Kommentit (7)
Tuli heti helpottuneempi olo sun viestistäsi. Järjellä ajatellen, kyllähän nämä pienet aikas kestävää tekoa taitaa olla.
Poika tosiaan syö yöllä pari kertaa, joten taidan antaa nukkua, paitsi jos näyttää siltä että nukkuu " liian" kauan, sitten saatan varovasti herätellä.
Itse asiassa 10 min sitten alkoi itkemään, hetken piti hyssytellä sylissä, sitten nukahti uudelleen. Mutta tuo taisi olla ihan sitä hammasvaivaa mitä on tässä viime öinä ollut, toivottavasti ei ainakaan pääkipua! (toinen hammas jo puhkeamassa :O
Kyllähän näitä varmasti sattuu, kaikille ja meillekin jatkossakin. Säikäyttää vaan aina...
Eiköhän siellä kaikki hyvin mene! Kyllä ne aina säikäyttää ja varsinkin se ensimmäinen kerta kun tulee joku haaveri. Jopas teillä aikaisin on alettu hampaiden kasvatukseen. Aksulla ei vielä yhtään =D
Rauhallista yötä teille!!
varsinkin silloin kun opettelee seisoskelemaan ja yhtäkkiä kaatuu suorilta jaloilta selälleen jolloin pää osuu esimerkiksi kynnykseen...(silloin kyllä tämän äidin sydän jätti muutaman kerran lyömättä...)
itse tekisin kuten muutkin vastanneet eli tarkkailisin yön yli, syömiset/nukkumiset yms. ja tietty kuhmuhan tuohon osuma kohtaan tulee..
kun meidan vauvan paa kolahti ensi kerran (oli juuri 3 kk), niin soitin terveysneuvontaan (09-10023) ja antoivat seuraavat ohjeet: kuhmua voi painaa kylmalla kaareella ja sitten normaalisti nukkumaan, mutta heratettava yolla pari kertaa aivotarahdyksen tarkkailemiseksi. En kuitenkaan herattanyt kertaakaan, kun vauva herasi itse syomaan. Luut ovat kuulemma viela hyvin pehmeat, eli itku on varmaan ollut eniten pelastymista. Huolestuttavinta kuulemma on, jos vauva menee passiiviseksi tai oksentaa.
Kaikki meni hyvin, varmasti teillakin, kun kerran normaalisti kayttaytyy! Hyvaa yota.
Yö meni hyvin, poika heräsi normaalisti 3 kertaa syömään ja hyvällä halulla söi. Äsken noustiin, ja poika ihan normaalin oloinen.
Pieni kuhmu on päässä. Säikähdyksellä taidettiin selvitä :)
Kun puin vauvaa hoitopöydällä (ikää 2vko) ja pää retkahti(liian rankka sana mut en keksi muutakaan) hoitopöydällä mun käsivarrelta. Tuin kyllä ranteella niskaa mut vauva pyörähtikin. En osaa tätä varmaan kunnolla selittää, mutta voiko tuommosissa tilanteissa sattua jotain " kohtalokasta" ?!? Vauva ei inahtanutkaan joten luultavasti huolehdin turhassta. Synnärillähän kätilöt pyörittelee vauvaa aika ronskistikin.
Nää meidän pienet on onneksi kestävää tekoo ja luut vielä kovin joustavia :) Itku on aina hyvä merkki!! Niin ja teidän poika on niin pieni vielä, että varmaankin vielä syö yöllä? Mä varmaan ihan normaaliin tapaan menisin yön jos pieni heräilee yöllä vielä muutenkin. Tietysti jos kovasti huolettaa niin voithan jossain välissä pojan herättää ja katsoa, että kaikki on ok :)
Kolahduksia tulee vielä paljon (varsinkin tässä vaiheessa kun liikutaan jo ite). Suurimmaksi osaksi onneksi kolauksissa selvitään vaan säikähdyksellä. Voin kyllä kuvitella sun huolen, muistanpa hyvin elävästi kun meidän poitsu juuri ryömimään opittuaan putosi meidän sängystä.
pikku-milli & Aksu 9,5kk