Miten kysyä 20v pojaltani viestillä että miten on ottanut eromme?
Ei halua tulla luokseni. Isänsä luona käy kun saa rahaa ja tehdä kaikkea. Opiskelee eri paikkakunnalla. Mulla on hirveä ikävä. Syyllistää mua erosta vaikkei se ihan yksin mun vika ole huono liitto. Ei kukaan yksin tee huonoa liittoa...ja hän varmasti näki ongelmiamme ja riitoja ja huonoa ilmapiiriä. Syyllistää mua koska lähdin ja jätin hänen isänsä.
Kommentit (24)
Kaverilla kesti vuosia ennenkuin oli yhteydessä äitiinsä joka jätti isänsä.
aika parantaa tai sit ei.
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä ottaa yhteyttä. Minunkin äitini otti eron isästäni itsekkäistä syistä kun olin 10v. Nykyään 35v, en ole antanut anteeksi, enkä tule antamaankaan. Perhe on jo rikottu.
Nykyään 35, mutta henkisesti noin 5. Keskity omaan elämääsi, äläkä jolise aikuinen iso ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Onko j ännäpoika?
Ammusinäsaatananpaskanaama ittees päähän
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla kesti vuosia ennenkuin oli yhteydessä äitiinsä joka jätti isänsä.
aika parantaa tai sit ei.
No sìis oon mä käynyt hänen luonaan omien vanhempieni kanssa. Silloin sanoi että kiva kun kävitte. Toivon että vielä ennen joulua pääsen käymään. Mulla ei omaa autoa. Kyllä se yleensä vastaa kun laitan viestiä ja kysyn kuulumisia. Meni vaan erossa isänsä puolelle
Ap
Ei kannata lähteä noin vaikeasta asiasta viestitteleen. Osoita vaan, että välität siitä, mitä hänelle kuuluu. Ei kannata liikaa yrittää tunkea ja hakea hyväksyntää, se voi vaan ärsyttää. Vaikeammat asiat voit ottaa esille sitten kun joskus näette kahdestaan. Näin mun mielestä, mutta ehkä joku toinen tapa sopii teille paremmin. Riippuu varmaan nuoren persoonasta ja muista olosuhdetekijöistä, kuten pojan isän tavasta asennoitua tilanteessa. Ikävää, jos lapsi joutuu valitsemaan vanhempiensa välillä tiukasti joko-tai tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko j ännäpoika?
Ok... Olitko itse koulussa jännä?
Niin mies oppii miten nainen käyttäytyy ja viisas mies ei takaisin ota. Aikuinen soittaa ja jos mokasit niin pahasti ettet voi soittaa niin rahaa tilille. Silleen ne naisetkin ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lähteä noin vaikeasta asiasta viestitteleen. Osoita vaan, että välität siitä, mitä hänelle kuuluu. Ei kannata liikaa yrittää tunkea ja hakea hyväksyntää, se voi vaan ärsyttää. Vaikeammat asiat voit ottaa esille sitten kun joskus näette kahdestaan. Näin mun mielestä, mutta ehkä joku toinen tapa sopii teille paremmin. Riippuu varmaan nuoren persoonasta ja muista olosuhdetekijöistä, kuten pojan isän tavasta asennoitua tilanteessa. Ikävää, jos lapsi joutuu valitsemaan vanhempiensa välillä tiukasti joko-tai tyyliin.
En ole mitään sydänsuruja hänelle vuodattanut koskaan viesteissä. Kysellyt kuulumisia vaan. On aika herkkä poika. Otin kerran nähdessämme puheeksi eron ja hän rupesi itkemään. Sen takia mietin että viesti voisi olla neutraalimpi tapa kysellä koska hän voi itse sen katsoa ja miettiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä ottaa yhteyttä. Minunkin äitini otti eron isästäni itsekkäistä syistä kun olin 10v. Nykyään 35v, en ole antanut anteeksi, enkä tule antamaankaan. Perhe on jo rikottu.
Tuskin lapsena tiesit kaikkea vanhempiesi suhteesta.
Siis mitä? Ei kai 20-vuotiasta aikuista mikään vanhempien ero kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Ei kai 20-vuotiasta aikuista mikään vanhempien ero kiinnosta?
Joo voi olla..ehkä liioittelen. Annan olla. Ollut itsellä vaan huono päivä ja sen takia ikävöinyt
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään 35, mutta henkisesti noin 5. Keskity omaan elämääsi, äläkä jolise aikuinen iso ihminen.
En ole tuo, jolle vastaat. Mikä saa sut kuvittelemaan, ettei hän eläisi omaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäistä syistä? Mitä ne on? Esimerkiksi että ei ole rakkautta? Kuka aikuinen ihminen kantaa äidilleen kaunaa siitä, että tämä ei jäänyt huonoon liittoon? Koska hyvästä ei lähdetä. Sitä paitsi luulisi aikuisen jo käsittävän, että ulkopuolinen ei voi ikinä tietää, mitä toisten liitossa tapahtuu. Olet ihan paskiainen.
Minä yrittäisin järjestää tapaamisen. Itse olen omien poikieni kanssa puhuneet erostamme. Viesteillä se on vähän turhan hankalaa
Viesteissäsi on vastaus miksi tilanne on tämä. Kysyt netissä (!) miten otat asian puheeksi (!) oman lapsesi kanssa, viestillä (!).
Miksi et voi puhua suoraan? Välttelet ikäviä tunteita itse etkä pysty ottamaan niitä vastaan. Perustelet pojan herkkyydellä ja itkulla omaa kykenemättömyyttäsi. Mitä väliä sillä on, että poika itkee? Kyllä sun olisi pitänyt äitinä siihen noiden kymmenien vuosien aikana tottua. Ei kaikki aiheet ole aina kivoja, mutta jos edes noin läheisessä suhteessa, mitä äidin ja lapsen välinen suhde on, tai pitäisi olla, ei voi niistä puhua, niin missä sitten?
Oikeastaan jopa loukkaavaa, että lähestyisit häntä jollain viestillä. Mitä vastausta haluaisit? Että hän viitsisi sulle näpytellä oikeat tunteensa? Tuohon jokainen vastaisi, että ihan ok, ja jokainen jolla on yhtään tunneälyä tajuaa, että on vaan ja helppo tapa kuitata jotain.
Myöhäistä viisastella, mutta jos joku pienen lapsen vanhempi lukee tätä niin opetelkaa puhumaan, edes omille lapsillenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko j ännäpoika?
Näin nämä urpot reagoi kun osuu kybällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan hän tuossa sanoikin keskittyvänsä omaan elämäänsä! 🤦🏻
Keskittyisit sinäkin siihen omaasi, iso ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko j ännäpoika?
Ok... Olitko itse koulussa jännä?
Ei kutsuttu diskoon kun olen niin saatanan kiltti 🥺 kuten kommenttini osoittavat