Hormonikierukka ollut 5 vuotta. Onnistuuko uuden laitto samalla lääkärikäynnillä?
Varasin jo ajan gynekologille. Sovin ennen tapaamista soittoajan lääkärille. Kovasti etukäteen mietityttää, että miten hoitaa ehkäisy jatkossa. Ikää 36v. ja kaksi lasta. Mies saman ikäinen. Uusia lapsia ei suunnitelmissa. Pillereitä en uskalla käyttää enää, koska mulla suuri sukurasitus sydän-ja verisuonisairauksiin. Hormonikierukan laitto sattui aivan sairaasti ja olin viikon tosi kipeä. Eka vuosi oli koko ajan hankala. Oli epämääräisiä alavatsakipuja yms. vaivoja. Viimeiset kolme vuotta ovat sitten olleet tosi mukavia. Epäilin kätilöystäväni kanssa, että sen laitossa täytyi tapahtua joku moka, koska kivut olivat synnytyskipuja pahemmat ja vuosin kirkasta verta. Meinasin pyörtyä vastaanotolle, joten jäin hetkeksi tarkkailuun. Menenkin nyt eri gynekologille, mutta mietityttää onko sitä nyt enää viisasta laittaa. Enlkä todellakaan ole mikään kipuherkkä ihminen. Pelkään myös kierukan poistoa kovasti. Aionkin tästä etukäteen kertoa lääkärille, jotta vois määrätä mulle jonkin esilääkityksen. Kertokaa omia kokemuksianne. Aluksi tuntui myös, että kohtuni supisteli koko ajan tuota vierasesinettä. Käykö näin mahd. ensi kerralla vai onko kohtuni " tottunut kierukkaan" ja olisiko tästä syystä viisain samalla kertaa laittaa uusi. Kierukkaa ei voida poistaa kuukautisten aikana, koska minulla ei hormonikierukan vuoksi ole kuukautisia. Kertokaa omia ja tuttunne kokemuksia asian tiimoilta, kiitos:)