Vinkkejä miten palautua erityisen raskaasta työviikosta?
Nyt tarvitaan niitä kuuluisia vinkkejä palautumiseen. Nyt toinen vkloppu kun oon niin väsynyt että aivotkaan ei enää pelaa, enkä jaksa yhtään mitään. En viitteis burnoutiakaan hankkia näillä jokapäiväisillä 12-13h työpäivillä (sis matkat) tässä iässä. N32
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Sauna! Rauhalliset kävelyt, ystävien näkeminen, joku rauhallinen harrastus (esim. lukeminen tai kutominen). Aikaisin nukkumaan viikonloppuna ja nuku nii myöhään kun nukuttaa, sitten aloita aamu rauhassa vaikka kupillisella kahvia ja pitkällä suihkulla
Jep, tää kuulostaa mulle omimmalta :) Kiitos muistutuksesta.
Ja muutenkin kiitos keskusteluun osallistuneille pääosin ihan hyvistä vinkeistä. 👍
-ap
Suosittelen, että haet alkosta pullollisen brännviniä ja annat sen levätä pakkasessa puolisen tuntia. Tämän jälkeen annostelet viiniä n. 16 cl viinilasiin ja kumoat ygösellä. Sitten menet noin sata asteiseen saunaan ja heittelet löylyä kymmenisen minuuttia. Jäähdyttelyn yhteydessä annostelet toisen samanlaisen satsin viiniä ja kumoat sen jälleen ygösellä. Uusi satsi saunaa, mutta tässä vaiheessa menet kierimään alasti lumihankeen ja teet lumienkelin kuvia.
Yksi kerros vielä saunaa ja kuivattelun yhteydessä vielä yksi 16 cl viiniä. Huomaat, että ansaittu uni tai raatamisesta aiheutunut paha olo alkaa hiipimään pintaan. Päästä se ulos ja heitä huutoyrjöt pönttöön:
Drinkkiharrastus, hankit shakerin, lasit, siivilät ja muut pelit. Unohtamatta isoa patteria väkevää ja liköörejä ainesosiksi. Drinkkejä sekoitellessa ja nauttiessa työviikon vaivat unohtuvat kuin itsestään!
Tässä parasta aikaa palaudun siemailemalla Jaloviinaa, on kyllä pahaa mutta selvästi hermot rauhoittuu. Normaalisti ehkä ottaisin punaviiniä mutta niin poikki olin perjantaina etten jaksanut mennä Alkoon.
Hyvin menee, kun alkoholi on paras palautumisen tai sanoisinko ehkä nollauksen keino... Mutta tilanne on mikä on ennenkuin keksin ulospääsyn.
Vierailija kirjoitti:
Sauna! Rauhalliset kävelyt, ystävien näkeminen, joku rauhallinen harrastus (esim. lukeminen tai kutominen). Aikaisin nukkumaan viikonloppuna ja nuku nii myöhään kun nukuttaa, sitten aloita aamu rauhassa vaikka kupillisella kahvia ja pitkällä suihkulla
Mä oon joskus nukahtanu suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että haet alkosta pullollisen brännviniä ja annat sen levätä pakkasessa puolisen tuntia. Tämän jälkeen annostelet viiniä n. 16 cl viinilasiin ja kumoat ygösellä. Sitten menet noin sata asteiseen saunaan ja heittelet löylyä kymmenisen minuuttia. Jäähdyttelyn yhteydessä annostelet toisen samanlaisen satsin viiniä ja kumoat sen jälleen ygösellä. Uusi satsi saunaa, mutta tässä vaiheessa menet kierimään alasti lumihankeen ja teet lumienkelin kuvia.
Yksi kerros vielä saunaa ja kuivattelun yhteydessä vielä yksi 16 cl viiniä. Huomaat, että ansaittu uni tai raatamisesta aiheutunut paha olo alkaa hiipimään pintaan. Päästä se ulos ja heitä huutoyrjöt pönttöön:
Täällä on kunnon kehäkettu jakamassa toimivia neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Sauna ja päälle pari lonkeroa 👍
Ja sitten armotonta nussim#sta maanantaihin asti.
Maanantaina voit töihin lähtiessäsi työntää vielä kaulimen perseeseen.
Piikkimatto! Mitään erityisen mukavaa se ei ole, mutta kun elimistö tuottaa endorfiineja, on mahdotonta pitää kierroksia korkealla. Poistaa siis stressiä ja ahdistuneisuutta. Vartti iltasella tuo hyvät unet.
Kylmä suihku tai ammeeseen vettä+ jääkuutioita. Pulahdat kylmään ammeeseen.
Känny kiinni, ettei tarvi stressata kenenkään soitteluja tai viestejä.
Kuuma sauna, ja reippaasti viileällä vedellä suihku käynti. Ulos vilvoittelemaan. Mulla oli aivan jäätävä migreeni. Otin kovat löylyt ja sitten hippaloin tuolla rännässä tovin että palelsi.
Migreeni kyllä läksi!!! Piti säikäyttää se pois.
Sauna ja päälle pari lonkeroa 👍