Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua, miten alle pienipalkkaisella (alle 2 000 €/kk bruttona) tuttavallani voi olla kymmenien tuhansien eurojen säästöt!

Vierailija
02.11.2024 |

Minulla on paljon suurempi palkka (yli 4 000 €/kk bruttona) kuin hänellä, eikä silti ole koskaan edes viittä senttiä kiven alla. 

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppintunti numero yksi: eivät ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

Vierailija
2/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se, että et pysty kuvittelemaan erilaisia skenaarioita, miten tuttavallesi on voinut ne säästöt tulla, liittyy samaan asiaan, miksi sinulla raha vain kuluu etkä saa mitään säästettyä. Eli toisin sanoen et ilmeisesti vaan tajua asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko te keskenänne raha-asioistanne ja mahdollisista säästöistä? Miksi? En minä ainakaan halua levitellä henk koht asioitani ulkopuolisille, monestakaan syystä. Luulkoot että olen köyhä.

Vierailija
4/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka lapsena saanut suuren pesämunan vanhemmiltaan?

Vierailija
5/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää oon siivooja. valtavat säästöt kertytnyt vuosien varrella. ostan vain sen mitä oikeasti tarvitsen. loput säästtän ja sijoituksiin. 

Vierailija
6/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä tuhlareita oikein sikiää?

Vierailija
7/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina käyttänyt rahasi väärin?

Vierailija
8/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutteko te keskenänne raha-asioistanne ja mahdollisista säästöistä? Miksi? En minä ainakaan halua levitellä henk koht asioitani ulkopuolisille, monestakaan syystä. Luulkoot että olen köyhä.

Kyllä minä tiedän että useampi tuhat ihmistä tietää karkeasti minun varallisuuteni, jopa kymmenet tuhannet.

Vierailija
9/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on järkevä rahankäyttäjä.

Vierailija
10/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eläkkeellä ja säästän eläkkeestäni! Sijoitan rahastoihin.

Olen jo lahjoittanut 5000eur nuorelleni. Maksoin asuntolainaa jne jne.

Vierailija
11/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän että useampi tuhat ihmistä tietää karkeasti minun varallisuuteni, jopa kymmenet tuhannet.

Oletko ap?

Vierailija
12/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai syntymäpäivälahjaksi pienen pääoman, joka sijoitettiin. Summa on kasvanut mukavasti 20 vuoden aikana.

Vierailija
13/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain säästettyä vuodessa 5000e ja palkka oli netto 1260e. Lisäksi sain 100 työmarkkinatukea ja asumistuen. Kulutin rahaa vain ruokaan ja laskuihin.

Vierailija
14/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan säästöistä tiedä töissä kukaan, lisäksi kaikki luulevat, että olen aina työskennellyt nykyisessä pienipalkkaisessa työssäni, en vain ole viitsinyt kertoa, että ennen tienasin enemmän kuin he, ketkä minua siellä ylen katsovat, eivät tajua, että toisilla on varaa esimerkiksi down shiftata.

Kyllä lyhyt työpäivä ja täysin vastuuton työ on ihanaa, helppoa ja stressitöntä elämää, en enää ikinä suostu mihinkään työhön, jossa pitää stressata ja kantaa vastuuta kun nyt ei ole siihen enää taloudellista pakotetta.

Vierailija
15/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet ihan ns tavis, et mikään Suomen rikkaimpiin kuuluva josta saa lukea mediasta ja kymmenet tuhannet ihmiset tietävät palkkasi, säästösi ja kulutuksesi? kerrot ne kymmenille tuhansille ihmisille? Miksi?

Vierailija
16/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin ruokakaupan kassa. Sain nettona kuukaudessa n. 1 100 - 1 2 00 €. Pystyin silti säästämään aina vähintään 300 € kuukaudessa.

Vierailija
17/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne säästöt tiedät?

No, mut siis kun kerran tiedä, sun kannattaa mennä levittämään kateutta sinne sen kaveris työpaikalle, pian se lentää sieltä duunista pellolle kun kaikki saavat tietää että se on säästänyt rahaa, ja muilla ei mukamas rahat riitä, joten mitä veetä se työpaikall tekee, etenkään siinä vaiheessa kun alkaa olla puhetta että nyt pitäs säästöjen takia ruveta vähän vähentämään väkeä, että kenestäs aloitetaan.........

Vierailija
18/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuks se kaveri työssä käyvän puolison kylkiäisenä, Eli se ei sitten maksa varmaan asumisestaan mitään, ja kyllähän sitä sitten voi rahaa pistää säästöön vaikka kuinka paljon vanhuuden turvaa varten!"

Vierailija
19/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin! Mun palkka on yli 5000 euroa ja säästöön jää tällä hetkellä vain vähän, koska maksan lapsille hulppeat, kalliit harrastukset, ostan muille hienoja lahjoja ja matkoja, annan moneen hyväntekeväisyyskohteeseen, maksan mökkiä jne. Säästössä on rahaa, mutta tällä hetkellä tajuan itsekin, että valintojeni seurauksena rahaa menee paljon. Jos ostaa vain välttämättömän,rahaa jää monesta tuloluokasta säästöön. 

Vierailija
20/67 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin Helsingistä kolmion käteisellä, siis ei velkaan lainkaan, vaikka ei ole mitään perintöä tai arpavoittoa tai mitään taustalla ja osa-aika vaksina netto on alle tonnin kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme