Piditkö lapsena tillilihasta?
Kommentit (24)
En tykännyt lapsena mistään lihasta. Jauhelihakin ällötti, kun siinä on jänteitä. Olen elämäni aikana syönyt yhteensä varmaan parisataa grammaa lihaa
Ei ollut suosikki. Tillilihassa jänteitä, kalvoja ja soosi vetistä sekä kumiperunat lisänä. Yök!
En pitänyt enkä muistakaan liharuoista. Lapsena sitä ei miettinyt kun söi mitä tarjottiin, inhosin myös niitä jänteitä yms. Kun pääsin omilleni aloin kasvissyöjäksi.
Kyllä. Koulun keittäjät osasivat valmistaa sitä erinomaisesti. Vain kanaviillokki oli mautonta.
Mistä niitä jänteitä riitti, kun itse en löytänyt enkä löydä mistään lihasta vieläkään? Taidatte sekoittaa sidekudokseen. Ei sitäkään ole hyvin putsatussa lihassa paljoakaan.
Olen pienenä jo tykännyt ja teen sitä itsekin aina sillointällöin, useimminkin jos liha olisi halvempaa, on herkkua.
Kyllä ja on edelleen yksi lempiruuistani. Samoin kuin kanaviilokki.
En. En voi sietää tillin makua enkä pidä mistään missä on tilliä.
Pidin. Sehän on oikeaa lihaa, pitkään kypsynyttä. Kouluruokailussa ei vaan aina ne lihat olleet oikeaan suuntaan leikattuja.
Pidin ja pidän edelleen. Kansakoulun (60-luku) keittäjä teki todella hyvää tillilihaa.
En, inhosin ja inhoan edelleen. Kanaviilokista pidin.
Riippuu kenen tekemää se oli. Äiti teki hyvää, mutta koulussa oli varmaan liian vähän hautunutta tai huonommat lihat.
Itse syönyt viimeksi omaa tekemää joskus 1995. Oli niin työläs, etten oo toisten tehny, ihan hyvää se kuitenkin oli. Samalla vaivalla valmistuu karjalanpaistikin, se on herkkua.
Tykkäsin niin tillilihasta kuin kanaviillokistakin. Pitääkin valmistaa jonakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kenen tekemää se oli. Äiti teki hyvää, mutta koulussa oli varmaan liian vähän hautunutta tai huonommat lihat.
Itse syönyt viimeksi omaa tekemää joskus 1995. Oli niin työläs, etten oo toisten tehny, ihan hyvää se kuitenkin oli. Samalla vaivalla valmistuu karjalanpaistikin, se on herkkua.
Veikkaan lihan olleen väärin leikattu lihassyihin nähden. Väärällä leikkuusuunnalla voi pilata laadukkaankin lihan.
Pidin. Oli niin erilaista kun kotona, jossa oli aina se ruskee kastike ja perunat. Ei ollut jännelihaa koulun tillilihassa, vaikka noin 800- oppilaan koulu.
Pidin ja pidän vieläkin.
Lapsena yksi lempiruuista.
En. Inhosin.