Kävin arkipäivänä stadissa, kello 13 stadin kadut täynnä ihmisiä! Eikö nämä käy töissä???
Silmäni avutuivat kun kävin stadissa kello 13 arkipäivänä. Stadin kadut ja ostoskeskuksethan kuten forum ovat täynnä ihmisiä vaikka on arkipäivä ja kello 13! Miksei nämä ihmiset ole töissä??? millä he elävät???
Kommentit (30)
Miksi muut ihmiset eivät oo töissä, kun minä shoppailen???? Luuletko omistavasi maailman?
Nii- in. On se kumma kun jopa Hesassa, Tallinnassa, Roomassa, Pariisissa, Lontoossa, Tukholmassa, Oslossa, Riiassa, Prahassa ja Moskovassakin ihmiset kävelee kaupungilla ja ajelee autoillaan ruuhkiksi asti keskellä päivää. Niin no olinhan siellä minäkin. Enkä ollut edes työtön.
Joillain on kato varallisuutta ilman että tarvitsee roikkua töissä, voi vaan hengailla shoppailemassa ja lounailla.
Kaikki eivät tee työtä samaan aikaan.
Minä esimerkiksi teen töitä kotona. Ulkona käyn tekemässä ihan muita asioita kuin töitä. Työt teen omaan tahtiin milloin lystään.
Onko jotenkin vaikea tajuta, että kaikki eivät elä kuten sinä, ja ole samoissa töissä kuin sinä, samaan aikaan kuin sinä jne?
On vuorotyöläisiä, eläkeläisiä, etätyöläisiä ja työttömiä siellä kupeksimassa. Loput töissä raatamassa.
Asuin aikoinani stadissa ja kyllä siellä kadut olivat täynnä ihmisiä ja kaikilla oli kiire, niin minullakin. Mitä luultavimmin hyvinkin usein kävelin kiireesti keskustassa noin klo 13.
Opiskelin 2 eri koulussa ja välillä olin myös töissä.
Öisin oli vähemmän ihmisiä kaduilla
Ei vuorotöistä ole kuullut? Etkä varmaan myöskään lounasajasta, joka voi olla tuohon aikaan.
Et myöskään opiskelijoista, eläkeläisistä tai muista sellaisista, jotka voivat tuohon aikaan olla liikkeellä. Et yrittäjistä, jotka voivat valita työaikansa tai pääomatuloilla elävistä.
Etkä ensinkään niistä maalaisista (= muista kuin helsinkiläisistä), jotka ovat jostakin syystä liikkeellä siellä joko työn, asioinnin, matkan tai muun syyn vuoksi. Varsinkin Forumissa parveilee junalla liikkuvia.
Tätä samaa olen minäkin monet kerrat ihmetellyt, he on varmaan etätyössä. Itse olen jo eläkkeellä, joten on aikaa ihmettelyyn.