Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ITALIAN ASUKIT!

18.02.2007 |

Moi.

Olen lähdössä milanoon lomille ja mietin mitä viedä italialaisille ystäville tuliaisiksi? Olen lapista joten ajattelin että haluan jotain tosi suomalaista/lappalaista. Oisko ideoita? Jotain sellaista jota sieltä ei saa. Ajattelin ainakin ottaa mukaan kuivattua poronlihaa. Sit mietin lakkahilloa, salmiakkia/lakritsaa, lovikkaat, ruisleipää tai ehkä marimekkoa??!! Mut tunteekohan ne merkin? Olen ollut 7 vuotta sitten aupairina milanossa, tai just sen ulkopuolella (Garbagnate-milanese) ihan Varesen vieressä jos nyt oikeen muistan ja oli tosi hyvä paikka asua. Olin suomalaisessa perheessä ja nyt menossa sit kyläileen italialaisten kevereiden luona jotka silloin opin tuntemaan. Ja maisteleen BONARDAA, Kuulema tosi hyvää viiniä ja täältä sitä ei saa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronliha on hyvä idea, italialaiset pitävät sitä tosi eksoottisena. Samoin vakuumipakattu lohi on taattu valinta. Lakkahillo ei välttämättä mene perille, sen siemenet voivat oudoksuttaa. Salmiakki on täysin off! Monet ystäväni ovat melkein yökkien kakistelleet salmakin suustaan - sitä ei tunneta täällä, ja makua pidetään omituisena. Marimekko on aika primitiivistä italialaiseen makuun, eikä sitä brandina juurikaan tunneta. Kuivatut sienet menevät aina kaupaksi! Samoin Fazerin suklaa, marjaliköörit ja hyvät marjahillot (esim. kuningatarhillo). Usein tuon myös Oltermanni-juustoa, jota tarjoan Väinämöisen palttoonappien kanssa - nam! Muu ruisleipä ei oikein käy kaupaksi.

Buon viaggio!

Vierailija
2/2 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poronlihasäilykkeitä, graavilohi- ja sillijuttuja, marjahilloja. Salmiakkia ehkä pikkuaski kuriositeettinä, roskiin se syljetään kuitenkin. Joku sellainen turisteille suunnattu valokuvakirja lapin maisemista, jos perheessä on lapsia niin hörhöä henkkamaukasta. Puurihkama (sellaiset juomakuupat, saunatuoksut, leikkuulaudat, puuvadit) ovat kauhean eksoottisia, mutta toisaalta on ärsyttävää vahvistaa italialaisten käsitystä suomesta pronssikautisena käsityöläismaana. :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme