Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin menetys erossa, miten tästä pääsee yli

Vierailija
01.11.2024 |

En voinut alkaa vaatimaan kotia itselleni, kun ex-puolisolla on siihen enemmän siteitä ja historiaa. Mutta oli se mullekin valtavan tärkeä paikka. Kaikki muistot miten sitä rakennettiin ja remontoitiin, lasten syntymät ja ensimmäiset vuodet, joulut ja muut juhlat, kaikki rakkaat tutut paikat kotona ja ympäristössä. Sydäntä raastaa kun ajattelen sitä, se ei ole enää minun. Ainoa paikka mikä on koskaan aikuisiällä tuntunut kodilta. Ei tässä auta kun jotenkin rakentaa uutta elämää. Parastiisista rivarikaksioon :( 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella siihen, ettei jää liiallista tunnesidettä johonkin tavaroihin tai rakennuksiin. Koska niitä joutuu menettämään vähän väliä. Keskisty niihin muistoihin ja eläviin ihmisiin enemmän.

Nyt on aika luoda uusia muistoja tuossa rivarikaksiossasi. Tai tottakai voit jäädä elämään menneisyyteen ja masentua.

Vierailija
2/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan muutettu maasta toiseenkin, kolme kertaa. Ei niitä seiniä tai pihoja voi jäädä itkemään, menee elämä vaikeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se kodinmenetys erossa taitaa olla yksi suuri syy siihen, miksen enää edes yritä hakeutua parisuhteeseen ja sitä kautta enää avoliittoon. 

Tällä tavalla ei enää joudu yhtäkkiä pakkaamaan itseään ulos siitä unelmiensa kodista. Kun asuu vain asunnossa, johon on varaa yksin, eikä ketään joka yhtäkkiä sanoo, että nyt pihalle, haluan erota. 

Vierailija
4/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on loisen elämä, kun kiinnytään toisen omaisuuteen.

Vierailija
5/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsestäni havainnut sen, että minä en ole tiettyyn taloon tai asuntoon kiintyvä ihminen. Kerran oikein jäin pohtimaan, että miksi en kaipaa koskaan yhtään sitä vanhaa kotia. Vaikka minäkin aikoinaan erossa muutin isosta ok-talosta pois rivitalokolmioon (lapsi tuli mukanani). Toki alkuun se tuntui todellankin pieneltä. Mutta minulla on ehkä niin, että tuo kolmio, jonka ostin oli sellainen josta tykkäsin kovasti ja tavallaan elämäni jatkui entisellään, vain perheestä puuttui se isä (jota en kaivannut). Olen muuttanut jo tuostakin muualle ja vaikka tuo asunto oli minusta aivan ihana, niin en kaipaa sinne yhtään, vaan tykkään asua tässä uudessa asunnossani ja minun kotini on nyt tämä.

Vierailija
6/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas erottuani laitoin innolla uutta kotia, johon ei kuulunut enää se ex. Parin muuton jälkeen asuin jo unelmakodissa ja ostin kalliin itämaisen maton. Istuimme lasten kanssa matolla ja ihailimme sitä. Sama matto on minulla vieläkin ja siinä ne kaikki ihanat ja kauniit muistot.

Vierailija
7/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat kyllä, että se seesteinen rivarikaksio on parempi kuin idylli jossa hallitsee saatana

Ota rennosti ja tuo kotiin vain ihania asioita

Vierailija
8/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on loisen elämä, kun kiinnytään toisen omaisuuteen.

Täytyy varmaan vapauttaa nämä omistajat loisista, saavat omistella keskenään vaan.

Vierailija
9/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaat kyllä, että se seesteinen rivarikaksio on parempi kuin idylli jossa hallitsee saatana

Ota rennosti ja tuo kotiin vain ihania asioita

Hyvin sanottu :D olette kyllä ihan oikeasti, haluan oppia päästämään irti vanhasta. Mikä siinä onkin että olen vielä niin tiukasti kiinni entisessä elämässä. Nythän voin alkaa toteuttaa vain omia haaveita tästä eteenpäin. Ap 

Vierailija
10/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kumma kun ei saisi surra kodin menetystä. Että se talo on vain seiniä. No ei mulle ainakaan tämä talo ole vain seiniä vaan KOTI! En ymmärrä miksi ei saisi olla tunnesidettä rakkaaseen kotiin.

Vierailija
11/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kannattaa opetella siihen, ettei jää liiallista tunnesidettä johonkin tavaroihin tai rakennuksiin. Koska niitä joutuu menettämään vähän väliä. Keskisty niihin muistoihin ja eläviin ihmisiin enemmän. Nyt on aika luoda uusia muistoja tuossa rivarikaksiossasi. Tai tottakai voit jäädä elämään menneisyyteen ja masentua.

En ole vähän väliä joutunut menettämään tavaroita tai rakennuksia. Missä tuollaista tapahtuu, että koti menee tuosta vain useita kertoja elämän aikana?

Vierailija
12/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt voimaantunut? 

Vierailija
13/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain materiaa, parempi keskittyä oman pääkopan ja ruumiin terveyteen ja kiinnittää huomio oman tulevaisuuden rakentamiseen.

Vierailija
14/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut paratiisi. Silloin et olisi eronnut.

Mutta kyllä mä ymmärrän surusi. Ihminen kiintyy myös paikkoihin.

Vierailija
15/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kotiin kiintyy vahvasti. 

Onko haikeudessa luopumista ja surua muuttuneesta elämäntilanteesta ja ehkä myös entiseen aikaan kuten lasten kasvuun. Jos aika oli seesteistä ja nyt elämässä on ollut turbulenssia. Aika entinen ei palaa.

Hyvää jatkoa ja kotiutumista uuteen 💚

Vierailija
16/16 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kumma kun ei saisi surra kodin menetystä. Että se talo on vain seiniä. No ei mulle ainakaan tämä talo ole vain seiniä vaan KOTI! En ymmärrä miksi ei saisi olla tunnesidettä rakkaaseen kotiin.

Saahan sitä surra. Mutta mitä kauemmin roikkuu väkisin menneessä, sitä enemmän kärsii. Varmaa elämässä on vain muutos. Yllättäen voi huomata, että joku tuleva koti onkin paljon parempi kuin vanha koskaan oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän