Sirpa Pietikäinen HS:lle: Minun ulkonäöstäni vitsaillaan selän takana
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/baecb86f-8b13-49ae-9af8-71afe9328…
Eikä ihme, ei tuollainen elopaino ole terveellistä
Kommentit (198)
Pietikäisen kokoomuslaisuus on täällä näköjään kyseenalaistettu, mutta katsotaanpa, mitä Pietikäinen itse sanoi asiasta Hesarille:
"Se on niin päin, että minä olen ollut täällä kauemmin. Olen ollut kirjoittamassa kokoomuksen ohjelmia ja minulle kelpaa tämä nykyinenkin enemmän kuin hyvin. Miksi minun pitäisi muutaman öykkärin takia lähteä pois?"
Orpolle käy vielä kuin Timo Soinille. Hän huomaa kohta olevansa entinen puheenjohtaja ja öykkärit johtavatkin puoluetta.
Öykkäreistä tulikin mieleen, että naisten asevelvollisuus on haluttu muuttaa pakolliseksi ja reservistä eroaminen kieltää.
Orpoa kiinnostaa vain yksi asia: hyvä hallitusohjelma. Se on EK:n sanelema ohjelma, jolla Suomen talous ja työelämä muutetaan yritysjohtajien mielen mukaiseksi ja työntekijöiden asemaa heikennetään.
Deja vu?
"Kokoomuksen pormestariehdokkaana Helsingissä ollut Kirsi Piha avaa Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä syitä, miksi hän luopui ehdokkuudesta viime keväänä. Yhtenä syynä Piha mainitsee häneen kohdistuneen kovasanaisen hyökkäyksen sosiaalisessa mediassa. Pihan mukaan hyökkäyksessä häntä ei niinkään haitannut pahansuopaisen puheen määrä, vaan se, että mukana oli myös kokoomuslaisia."
"Se oli siinä surullisinta, [että] iso osa niistä oli mun omaa porukkaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpa Pietikäinen on Suomen miljoonan kodin pakkoremontin pakotuksen takana. Kuten vihreät ja vasurit.
Näin suomalaismepit äänestivät rakennusten pakkoremontteja koskevassa päätöksessä
Päätöksen myötä yli miljoona asuntoa Suomessa saattaa joutua pakkoremonttiin.
Kannan puolesta äänestivät seuraavat mepit:
Alviina Alametsä (vihr)
Heidi Hautala (vihr)
Ville Niinistö (vihr)
Silvia Modig (vas)
Sirpa Pietikäinen (kok)
Lopullinen kuolema suomalaiselle perinnerakentamiselle. Vanha rakennuskanta lahoaa jo muutenkin metsiin. Siirtämällä ja uud
Lopeta jo. Mitään pakkoremontteja ei tullut. Lue tarkemmin teksti. "Jos taloudellisesti järkevää". Remontteja ei tartte tehdä, jos se ei kannata taloudellisesti, todetaan päätöksessä.
"Lähdettyään pormestariehdokkaaksi Piha asettui Helsingin kokoomuksen konservatiivisiipeä vastaan ja arvosteli sitä yhteistyöhaluista perussuomalaisten kanssa. Kokoomuksen konservatiivisiipeen kuuluvat muun muassa helsinkiläiset kaupunginvaltuutetut ja kansanedustajat Wille Rydman ja Atte Kaleva. Lauantaina kotisivuillaan julkaisemassaan pamfletissa Piha nimittää heitä valtapeliä pelaaviksi HC-oikeistopopulisteiksi."
"Pietikäinen ei mainitse ketään kokoomuslaista lehdelle nimeltä, mutta syyttää ilmapiirin muutoksesta oikean laidan edustajia. Puolueessa on nykyään sellaista äärioikeisto-nationalismi-populismi-sekahedelmäsoppaa, että joidenkin kanssa suhde on aika hankala, hän sanoo."
"Se suoranainen viha, joka joistain kokoomuslaisista tihkuu. Viha, pilkka ja iva, joka kohdistuu ihmisiin, jotka puhuvat vähän heitä laveammin vaikkapa demokratiasta, maahan_muutosta tai seksuaalivähemmistöistä. Sellaisen kohdalla pitäisi kysyä, haluammeko me olla tällainen puolue, vai pitäisikö jonkun siihen oikeasti puuttua."
"Lehti kysyy, kenen siihen pitäisi puuttua."
-"Kukas tätä puoluetta johtaakaan?"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-kokoomuskonkari-syyttaa-omiaan-v…
"Haastettu Orpo näytti kaapin paikan Häkkäselle."
"Antti Häkkänen ja hänen tukijansa uhmasivat avoimesti pääministerin ja puolueen puheenjohtajan tahtoa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/153bb564-b702-414e-8b04-4954510bd…
"Stubb tylytti kokoomuksen puheenjohtajakisaan lähtenyttä [Elina] Lepomäkeä [nykyisin Valtonen]."
-"Totesi, että minulla ei ole sen jälkeen tulevaisuutta puolueessa."
"Stubbin mukaan kyse oli isällisestä neuvosta."
"Elina Lepomäki ruoskii kokoomusta: Kolme suurinta ongelmaa johtaminen, johtaminen ja johtaminen."
Kokoomuksen touhusta muodostuu jotenkin sellainen kuva, että puolueessa kiusataan varsinkin naisia. Tai kokoomusmiehet eivät uskalla nostaa asiaa esille, jos heitä kiusataan.
Kokoomuksella ei ole vielä koskaan ollut naispuheenjohtajaa. Keskustalla oli Mari Kiviniemi ja Anneli Jäätteenmäki, RKP:llä oli Anna-Maija Henriksson.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksella ei ole vielä koskaan ollut naispuheenjohtajaa. Keskustalla oli Mari Kiviniemi ja Anneli Jäätteenmäki, RKP:llä oli Anna-Maija Henriksson.
Kokoomus on namusetien kerho.
Ben Zyskowiczin mukaan eduskunnassa ei nykyisin toimita esimerkiksi kommunismia ja sosialismia vastaan.
"Asian laita oli toinen vielä silloin, kun Sirpa tai minä aloitimme, Zyskowicz sanoo.
No en nyt tiedä, onko heillä varaa arvostella. Joskus ohimennen katsonut Eduskunnan kyselytuntia, on siellä sen näköistä porukkaa, että ei ne siellä ainakaan ulkonäkönsä ansiosta ole. Osa kuin ullakolta pudonneita professoreita ja vaikka minkä näköistä jengiä... Myös muutama ihan hyvännäköinen ihminen siellä..
Aika monelta ihmiseltä puuttuu myös terve itsekritiikki, ja muille on eri vaatimukset kuin itselle ...
Ei kyllä ainakaan minun silmissäni nosta niiden haukkujien ja selän takana puhujien pisteitä yhtään sellainen puhe .
Päinvastoin:kertoo vaan kaiken heidän matalamielisyydestään ja henkisestä tasostaan
Sirpa on mielestäni ihan fiksu ja sympaattinen poliitikko.
(Olen kuullut Yle- radiokanavalta parikin pitkää haastattelua jossa hän on ollut haastateltavana. )
Sepä. Sirpa on ihan normaali suomalainen keski-ikäinen nainen. Uuden skaalan ja painoindeksin mukaan keskimittainen ja sopusuhtainen.