Yle: Muslimiyhteisö haluaisi ostaa kirkon ja tehdä siitä moskeijan Vaasassa
Yhtään kirkkoa ei ole Suomessa muutettu moskeijaksi.
"Olisimme erittäin surullisia, jos kirkko myytäisiin muslimeille."
---
"Kirkon voi islamin uskon puolesta hyvin muuttaa moskeijaksi. Ei ole mitään ongelmaa."
Tällainen uutinen. M28
Kommentit (151)
Suomessa on aika luopua uskonnonvapaudesta. Kirkollisvero on pieni hinta siitä rauhasta mikä sillä tänne saataisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aika luopua uskonnonvapaudesta. Kirkollisvero on pieni hinta siitä rauhasta mikä sillä tänne saataisiin.
Eli siis Suomesta Afganistan? Ihan mahtava idea.
Muslimit vois tehdä kirkosta elokuvateatterin, kuten kommarit teki Neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Muslimit vois tehdä kirkosta elokuvateatterin, kuten kommarit teki Neuvostoliitossa.
Hevostalleina olivat vielä kasarillakin. Nyt ei tarvi raamattujakaan salakuljettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis Suomesta Afganistan? Ihan mahtava idea.
Sulla on mielenkiintoinen kuva talibanista, jos vertaat sitä luterilaiseen kirkkoon.
Menkööt kotimaihinsa rakentelemaan aivopesuhuoneitaan. Lentolippua vaan varaamaan ja jos sellaista ei saa se on mentävä kumiveneellä.
Kirkoista voidaan tehdä vaikka kodittomien yömajoitustiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut jo 30 vuotta sitten Englannissa kirkossa, josta oli tehty yökerho.
Kirkoksi vihkiminen vaan perutaan, eikä se sen jälkeen enää ole uskonnollisessa mielessä kirkko, arkkitehtonisessa toki kyllä.
Niin minäkin mutta yökerhot ja baarit on kaikille avoimia. Lisäksi, Englanti on niin suuri ja tiuhemmin asuttu, kirkkorakennuksia on enemmän. Ei voi mitenkään verrata Suomeen. Englannissa on paljon eri kansoja, integroituneena yhteiskuntaan. Suomessa on eri tilanne. Esim. Saksalaiset insinöörit ei tarvitse kotoutusta. Mutta Suomeen tuotetaan vaan vähämielistä massaa, josta ei seuraa mitään hyvää.
Moskeijatkin on kaikille avoimia, minäkin ateisti olen käynyt kymmenissä moskeijoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa meillä soi minareetin kellot aikaisin aamusta. Islam on täällä ja tulee ottamaan valtaa. Peli on jo menetetty.
Höpsistä. Karkumatkallahan ne täälläkin on, että ihan samalla tavalla ne täältä saa liikkeelle kuin ne kotoaankin on lähteneet.
Kun vaan löytyy päättäjiä joilta löytyy pienikin ripaus selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä esiintyvät Jumalankieltäjät ja ateistit ovat osaltaan syynä siihen, että oman maan kirkko joutuu ahdinkoon.
Eivät ole. Heillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Suurin syyllinen on evankelisluterilainen kirkko itse. He ovat kurkku suorana huutaneet ja vaatineet vieraan uskonnon levittämistä Suomeen. Vuonna 2015 kirkko kääntyi avoimesti viersuskoisten muukalaisten tukijaksi hyöten suomalaiset kristityt ja jopa syyllistivät heidät rasisteiksi.
Kirkko on itse tilannut tämän muutoksen joten nauttikoot nyt.
Kirkko ei vastaa mistään muukalaisten Suomeen tulosta, että kyllä tämä on ihan sen feminiinisen halinalle-politiikan tulosta mitä täällä on viimeiset vuosikymmenet vaalittu.
Vai niin, ihanko totta? Mietippä uudelleen.
"Kirkon julkaisema islamofobiakuva hämmensi
Meemikuva synnytti kiukkuista palautetta muun muassa siinä näkyneen CAIR-järjestön logon vuoksi. FBI:n mukaan CAIR kytkeytyy suoraan islamistijärjestö Hamasiin."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kirkon-julkaisema-islamofobiakuva-ham…
Onnea vaan Vaasa. Naurattaa täällä Seinäjoella mihin pakkaan ootte kätenne lyöneet.
Mä haluaisin vaan nyrkittää persereikääni.
Belgiassa kirkkoon oli tehty kirjasto. Julkisivu säilytettävä, sisältä saa muuttaa rakennuksen.
Eikö se nyt olisi parempi täällä Suomessa olla vaan kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Belgiassa kirkkoon oli tehty kirjasto. Julkisivu säilytettävä, sisältä saa muuttaa rakennuksen.
Eihän se ongelma olekaan se uusiokäyttö, vaan se millaiseen uusiokäyttöön se olisi menossa.
Surullisinta on, että ev.lut. kirkossa on sellaisia tahoja jotka antaa/antaisi kirkkonsa ennemmin muslimien kuin luterilaisen Lähetyshiippakunnan käyttöön.
Kohta täälläkin alkaa pyhä sota siitä kumpi oli ensin koraani vai raamattu. oh hoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te haluaisitte että kirkoille tehdään? Uskovaisia ei ole tarpeeksi, että ne pysyisi alkuperäisessä käytössä. Milloin kävit viimeksi kirkossa? Asioita jotka on itselle merkityksellisiä täytyy sisällyttää elämäänsä eikä vain puhua niistä teoriatasolla.
Evlut on kaivanut omaa hautaansa jo pitkään kaikella mahdollisella maallistumisella. Minua ei hämmästytä hetkeäkään, että tällaista tapahtuu. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että mitä merkitystä sillä enää on ihmisille, jotka ovat luopuneet uskosta ja koko hengellisyydestä? He ovat varmasti tietoisia, että niin ei todellakaan ole kaikkialla, ja tänne tulee lisääntyvässä määrin ihmisiä maista, jossa uskonto määrää hyvin pitkälti yhteiskunnassa elämistä.
Ei tuolla ole merkitystä. Suurin osa ei usko maallistuneesti ei
Usko ja usko. Älkää höpiskö uskosta kun se on politiikkaa. Nytkin rannikot ensin ja yhteys Ruotsin vastaaviin.
tarjotut tilat ovat olleet joko liian pieniä tai liian kalliita. ja joku kirkko myytäisiin halvalla?