Yle: Muslimiyhteisö haluaisi ostaa kirkon ja tehdä siitä moskeijan Vaasassa
Yhtään kirkkoa ei ole Suomessa muutettu moskeijaksi.
"Olisimme erittäin surullisia, jos kirkko myytäisiin muslimeille."
---
"Kirkon voi islamin uskon puolesta hyvin muuttaa moskeijaksi. Ei ole mitään ongelmaa."
Tällainen uutinen. M28
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te haluaisitte että kirkoille tehdään? Uskovaisia ei ole tarpeeksi, että ne pysyisi alkuperäisessä käytössä. Milloin kävit viimeksi kirkossa? Asioita jotka on itselle merkityksellisiä täytyy sisällyttää elämäänsä eikä vain puhua niistä teoriatasolla.
En ainakaan antaa niitä muslimien käyttöön. Säilykööt museoina, ja hyviä paikkoja esim konserteille.
Kuka sen maksaa? Persut juuri vähensi rahaa jo nyt museoina toimivilta paikoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te haluaisitte että kirkoille tehdään? Uskovaisia ei ole tarpeeksi, että ne pysyisi alkuperäisessä käytössä. Milloin kävit viimeksi kirkossa? Asioita jotka on itselle merkityksellisiä täytyy sisällyttää elämäänsä eikä vain puhua niistä teoriatasolla.
Evlut on kaivanut omaa hautaansa jo pitkään kaikella mahdollisella maallistumisella. Minua ei hämmästytä hetkeäkään, että tällaista tapahtuu. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että mitä merkitystä sillä enää on ihmisille, jotka ovat luopuneet uskosta ja koko hengellisyydestä? He ovat varmasti tietoisia, että niin ei todellakaan ole kaikkialla, ja tänne tulee lisääntyvässä määrin ihmisiä maista, jossa uskonto määrää hyvin pitkälti yhteiskunnassa elämistä.
Ei tuolla ole merkitystä. Suurin osa ei usko maallistuneesti eikä jyrkästi opetettuna. Tiede ja ajattelun vapaus nääs.
Tämähän on kuin jostain oppikirjasta miten maan islamisointi etenee. Hoh hoijaa..ja jotkut vieläkin ulisevat että kyseessä on vain räsistien salaliittoteoria. Jos ei edes nykyään tajua mitä Euroopassa on menossa voi upottaa itsensä järveen tynnyrissä koska enempää pimennossa ei voisi enää elää. Faktat iskevät nyrkillä naamaan. Helkkarin röyhkeää muuten pyytää juuri kirkkoa ja vielä Suomessa. Minimaassa jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä minkään tämän kanssa.
Redditissä ulvovat muuten että kaiken tämän vastustaminen on muka islamophobiaa lol.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siis buddhalainen, joten en suutuksissani jaa uutista. Ajattelin vain, että kristittyjen veljien ja siskojen olisi hyvä kuulla aiheesta... M28
Hyvä mies. Buddhalaiset ovat järkeviä ja mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on kuin jostain oppikirjasta miten maan islamisointi etenee. Hoh hoijaa..ja jotkut vieläkin ulisevat että kyseessä on vain räsistien salaliittoteoria. Jos ei edes nykyään tajua mitä Euroopassa on menossa voi upottaa itsensä järveen tynnyrissä koska enempää pimennossa ei voisi enää elää. Faktat iskevät nyrkillä naamaan. Helkkarin röyhkeää muuten pyytää juuri kirkkoa ja vielä Suomessa. Minimaassa jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä minkään tämän kanssa.
Redditissä ulvovat muuten että kaiken tämän vastustaminen on muka islamophobiaa lol.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan antaa niitä muslimien käyttöön. Säilykööt museoina, ja hyviä paikkoja esim konserteille.
Kuka sen maksaa? Persut juuri vähensi rahaa jo nyt museoina toimivilta paikoilta.
Onko ne persut taas mielessä?Hallitusessa on muitakin mutta vassarin persupelko on niin juurtunut että joka päivä pitää sitä kuuluttaa.Ihan sama mikä aihe niin kaikkien takana on persut,kaikki eri mieltä olevat kirjoittajat ovat persuja...Varmaan untakin näette persuista.Lisää tätä,saa nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne persut taas mielessä?Hallitusessa on muitakin mutta vassarin persupelko on niin juurtunut että joka päivä pitää sitä kuuluttaa.Ihan sama mikä aihe niin kaikkien takana on persut,kaikki eri mieltä olevat kirjoittajat ovat persuja...Varmaan untaki
Vastaappa nyt. Millä rahalla sinä ylläpitäisit kirkkoja, kun kirkollisvero koko ajan vähenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kävin kirkossa tiistaina. Uskonnollisissa tilaisuuksissa käyn monta kertaa viikossa. Niitä järjestetään muuallakin kuin kirkoissa.
Tajuat varmasti olevasi harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siis buddhalainen, joten en suutuksissani jaa uutista. Ajattelin vain, että kristittyjen veljien ja siskojen olisi hyvä kuulla aiheesta... M28
Hyvä mies. Buddhalaiset ovat järkeviä ja mukavia.
Tuota, tämä taitaa olla sama m28 joka fanittaa animea ja ölisee jostain japanilaisista kuin ysärille jämähtänyt teinityttö. Haukkuu myös suomalaisnaisia samalla ylentäen kaikkia vinkuja. Että enpä pitäisi kovin hyvänä..
Vierailija kirjoitti:
Suvivirren tilalle tulee suviadhaan
(adhaan: se rukouskutsu jota minareeteista kiljutaan)
Haluan jokaisesta ulinasta 1500 euroa korvausta koska se loukkaa uskonnonvapauttani.
Missä se Venäjän hyökkäys nyt viipyy? Sitä on "lupailtu" jo ainakin viimeiset 20 vuotta, niin alkais aika olemaan otollinen.
Vierailija kirjoitti:
Missä se Venäjän hyökkäys nyt viipyy? Sitä on "lupailtu" jo ainakin viimeiset 20 vuotta, niin alkais aika olemaan otollinen.
Mitenkähän se nyt tähän liittyy?
Miksi Vaasassa luovutaan kristinuskosta niin paljon, että kirkot jäävät tyhjilleen? Näin siinä sitten käy.
Vierailija kirjoitti:
Kirkot voidaan purkaa. Mielummin niin kuin, että annetaan muiden uskontojen opin levityspaikaksi.
Eli miltä tässä Suomea siis suojellaan, jos itse tuhotaan oma historia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkot voidaan purkaa. Mielummin niin kuin, että annetaan muiden uskontojen opin levityspaikaksi.
Purkaa siksi, että itse ei enää uskota, mutta ei hyväksytä muidenkaan hengellisyyttä? Aika kaksinaismoralistista.
Siis ne kirkot, jotka ei ole aktiivisessa käytössä. Kyllä suurin osa kirkoista on siinä käytössä kuin on tarkoitettu.
Niin mitäpä meidän omasta kulttuurihistoriasta, käsin veistetyistä hirsikirkoista ja korvaamattomasta taiteesta, kunhan saa edistää rasseilua.
Antaa vaikka lahota paikalleen, mikä tahansa vaihtoehto on parempi kuin antaa toiselle uskonnolle käyttöön. Rakentakoot omat rakennuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkaa siksi, että itse ei enää uskota, mutta ei hyväksytä muidenkaan hengellisyyttä? Aika kaksinaismoralistista.
Siis ne kirkot, jotka ei ole aktiivisessa käytössä. Kyllä suurin osa kirkoista on siinä käytössä kuin on tarkoitettu.
Niin mitäpä meidän omasta kulttuurihistoriasta, käsin veistetyistä hirsikirkoista ja korvaamattomasta taiteesta, kunhan saa edistää rasseilua.
Rasseilua? Jos ei halua luovuttaa omia perinteitään ja uskonnollisia paikkojaan vihollisten käytettäväksi. Haista paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Rasistipersu sinä olet.
Islam ei ole rotu. Sen kritisointi ei ole rotusurjintää.
Turkin ja Kreikan alueella on vaikka miten paljon uskonnollisia rakennuksia, jotka on välillä olleet kirkkoja ja välillä moskeijoja. Ovat säilyneet siten satoja vuosia. Täällä oltaisiin heti purkamassa ja polttamassa oma historia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa vaikka lahota paikalleen, mikä tahansa vaihtoehto on parempi kuin antaa toiselle uskonnolle käyttöön. Rakentakoot omat rakennuksensa.
Ei, vaan poistukoon Suomesta.
valitettavasti tämä kehitys on raamatussa ennustettu