Joku sairastuu ja sinun pitää yhtäkkiä mennä pitämään hänen esitelmänsä hänen papereistaan sadalle hengelle. Stressaannutko vai onko ok?
Siis töihin liittyen.
Laitoin maltillisen yleisömäärän, ettei sen takia mene keltään pupu pöksyyn.
Eli asteikolla 1-10, miten paljon tuo stressaisi sinua?
Kommentit (24)
Minäkin sairastuisin... Ei onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
En minä tuollaisiin suostu.
Vähän heittäytymistä nyt. Kaikki siis tietäisivät tämän paikkausasetelman. Ap
Kyllä suostuisin. Rakastan haasteita ja esiintyminen ei ole minulle ongelma.
Haluaisin kuitenkin lukea ne paperit ensin että tietäisin mistä puhun. Muuten esitelmästä voisi tulla aika ontuva.
Tutustun esitelmään, Menen ja esitelmöin. Niin?
Millä varoitusajalla? Kuinka paljon on aikaa perehtyä niihin materiaaleihin?
Vaikka aihe olisi tuttu, on jokaisella vähän oma tapa esittää asiansa, joten mielelläni kävisin läpi ajatuksen kanssa ne matskut ennen kuin lähtisin yleisön eteen. Ei anna oikein hyvää kuvaa esiintyjästä, jos jokaisen dian kohdalla ensin tsekataan, että mitäs siinä kerrotaankaan ennen kuin jatketaan esitystä.
Voisin mennä milloin tahansa pitämään esitelmän peräsuolen laskeumasta.
No jos aihe on minulle tuttu ja esitelmä periaatteessa valmiina, niin ei haittaa vähääkään.
T. Opettaja
En lähtis kenenkään muun esitelmiä pitämään. Omallani voisin paikatakin. Toki stressaisin (jännittäisin), mutta se kuuluu esiintymiskuviooni.
Perus perjantai. T: Yläkoulun aineenopettaja.
Ei esitelmän tai tunnin pitämisessä ole mitään ihmeellistä.
Sairaus saattaa olla tarttuvaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tuollaisiin suostu.
Vähän heittäytymistä nyt. Kaikki siis tietäisivät tämän paikkausasetelman. Ap
En heittäydy. Korkeintaan heittäydyn lattialle makaamaan lihasäkiksi jos pitäisi paikata jotain tyyppiä syystä x.
Vierailija kirjoitti:
Tutustun esitelmään, Menen ja esitelmöin. Niin?
Tämä. Mutta jotkut urputtavat tällaisista. Ap
Olisin hermona, mutta ottaisin tilanteen itselleni tarpeellisena haasteena ja hoitaisin homman. Toki sillä oletuksella, että aihe on ihan oikeasti itselle kunnolla tuttu.
Menisi vatsa sekaisin ja ilmoittautuisin itsekin työkyvyttömäksi.
Minun töissäni ei voi joutua pitämään esitelmää jonkun toisen papereista. Kyllä ne saa vähintään paria tuntia aikaisemmin ja voi tehdä niistä omansa. Totta, tämä vaatii, että tietää asiasta aika paljon, mutta meillä ei myöskään voi joutua pitämään esitelmää asiasta, josta ei tiedä paljon.
Ja asteikolla 1-10 paljonko stressaisi niin ehkä 3. Tavallinen tuollainen esitelmä normaalina työn osana stressaa kakkosen verran. Merkityksellinen esitelmä erityisen tärkeälle yleisölle mun omasta aiheesta stressaa ehkä vitosen verran. Kympin stressiin pääsee sitten vaikka sillä että työpaikan narsisti on keksinyt minusta jotain, josta valittaa HRään ja sitä pitää alkaa selvitellä.
Vaivaisi jos se on tylsä aihe. Se mistä itsekin kiinnostunut, olisi helpompi pitää tai videolla, jonka ensin katsoo läpi. :) Paikka jossa se pidetään vaikuttaa paljon, mikä energia on ja muissa. Tai matka sinne ja mikä sää. Ellei autolla.
Vierailija kirjoitti:
Perus perjantai. T: Yläkoulun aineenopettaja.
Ei esitelmän tai tunnin pitämisessä ole mitään ihmeellistä.
Eikö opetustunti ja esitelmä ole kuitenkin aika eri asioita?
Etänä voin jutella valmiista dioista vaikka tuhannelle kuulijalle, paikan päällä riippuu aiheesta ja yleisöstä.
Aihe siis täysin tuttu sinulle. Ap