Tuotteet, joissa kalliimpi on selvästi parempi kuin halvempi?
-Suolakeksit. Tuc-suolakeksit on ihan eri maata kuin halvempien , esim. Lidlin oman merkin suolakeksit.
-Jaffa-keksit. Kyllä aidot Jaffa-keksit tunnistaa mausta, paksuudesta ja koostumuksesta, kun vertaa niitä minkä tahansa halvemman merkin "jaffa"-kekseihin.
Näistä tuotteista en aio enää halvempaa laatua ostaa vaan aitoa ja alkuperäistä. Maksoi mitä maksoi
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku uskoo, että ihonhoitotuotteissa kallis on laadukkaampaa :O
Suosituimmat kalliiden merkkien tuotteet ovat lähinnä silikonia ja muuta siloittavaa. Vaikutus on kirjaimellisesti kosmeettinen, ne eivät hoida millään tavalla.
Nekin tuotteet, joissa on laadukkaita raaka-aineita, esimerkiksi Exuviance, on korvattavissa paremmilla, halvemmilla tuotteilla. Esimerkiksi The Ordinary.
Samoin erittäin tehokkaita ja laadukkaita aasialaisia ihonhoitotuotteita saa huomattavasti edullisemmalla kuin kalliita länsimaisia merkkejä, ja sisältö sekä siten teho on todella paljon parempi.
Missä tynnyrissä elää ihminen, joka ei tätä tiedä :O Nykyaikana!
Kaikki jotka kyseisen väitteen esittää ei välttämättä itse edes usko. Valtavien katteiden vuoksi kosmetiikka on verkostomarkkinoinnin tärkeimpiä tuotteita.
No ihan siis maito. Sen pitää olla mielellään just Valion Eilaa, joka maistuu raikkaalta eikä aiheuta vatsanväänteitä. halvemmista sitten Lidlin maitojuoma on kanssa ihan ok.
Arkimaitoa (laktoositon) kun kokeiltiin, muksut sai vatsänväänteitä, maku oli kummallinen, Kotimaista-maitojuoma, toinen muksu piereksii ja molemmat moittii makua jotenkin tunkkaiseksi, jonka kyllä itsekin allekirjoitan. Tässä nyt muutama esimerkki.
Kauramaidon osalta sama huomio, kalliimmasta päästä olevat Elovena ja Outly maistuu hyviltä ja raikkailta, muut ei niinkään. Joku juomakelpoinen saattaa löytyä, mutta halpikset kelpaa vaan ruuanlaittoon.
Pasta! Vertaa vaikka Rummon ja Xtra:n pastoja. Kuin yö ja päivä.
Rakkolaastarit. Menin joskus ostamaan Rainbow:n rakkolaastareita eikä ne edes kiinnittynyt kunnolla ihoon,saati pysyneet paikallaan lenkin aikana.
En siedä halpiskosmetiikkaa, esimerkkejä:
-kamalat tuoksut verrattuna kalliimpiin
-naama kiiltää tai kosteusvoide jättää valkoisia tahroja naamaan kun ei imeydy kunnolla
-kuivattavat ihoa helpommin
Vierailija kirjoitti:
Pasta! Vertaa vaikka Rummon ja Xtra:n pastoja. Kuin yö ja päivä.
Rakkolaastarit. Menin joskus ostamaan Rainbow:n rakkolaastareita eikä ne edes kiinnittynyt kunnolla ihoon,saati pysyneet paikallaan lenkin aikana.
Pastan osalta totta, mutta sen huomaa lähinnä jos syö sellaisenaan. Kerran keitin pirkka-pastaa ja laitoin vain voinokareen ja ketsuppia, huomasi kyllä hyvin ettei kovin laadukasta. Mutta jos tekee kunnon pasta-aterian missä paljon muutakin seassa, en kyllä pysty huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
En siedä halpiskosmetiikkaa, esimerkkejä:
-kamalat tuoksut verrattuna kalliimpiin
-naama kiiltää tai kosteusvoide jättää valkoisia tahroja naamaan kun ei imeydy kunnolla
-kuivattavat ihoa helpommin
Kaikki kosmetiikka on halpiskosmetiikkaa. Ei ne tökötit paljoa maksa, se on se kate mistä sinä maksat.
Käytän halpaa Bellavitaa( kympin pintaan isohko tuubi) naamassa talvisin, voittaa monet kalliit tuotteet. Mutta on poikkeus.
Toinen poikkeus on K - menu feta/ salaattijuusto. Ruuanlaitossa tosi hyvä, tykkään itse miedommista fetoista.
Lidlin yrtit/ osa kasviksista peittoaa monet kalliimmat liikkeet, mutta noissa varmaan enempi hinta kuin itse tuote eli ei ehkä kuulu tähän kohtaan.
Mutta seuraavissa tuotteissa en ole löytänyt halpaa korvaamaan kalliimpia: pasta, oliivit, kahvi, mehut, yleisesti kalatuotteet, makkarat, suurin osa talvivaatteista,kodinkoneista iso osa. Jne. Eli kyllä parempi usein maksaa enemmän. Ehkä kysymys pitäisi olla, että minkä hintainen /tasoinen tuote riittää. Pastassa ostan aina vähintään Rummoa kun inhoan klimppaantuvia pastoja ja hintaeroa ehkä 20-30snt halpikseen.Kahvissa välillä sorrun tarjouksiin ja harmittaa juoda noin 60 kuppia mun mielestä pahaa kahvia sen takia, että säästin vitosen.
Kaikenmaailman laturinjohdot. Kyllä Applen ja Samsungin omat laturit ja johdot on ihan eri luokkaa kuin esim jostain Biltemasta ostetut johdot. Niitä tullut ostettua niin monta, ettei pysy laskuissakaan kun aina pitää ostaa uusi kun edellinen lopettaa toimimisen.
Pitäs vaan ostaa kerralla ihan uudet kalliimmat johdot, ettei tartteis noiden halpisjohtojen kanssa venkslata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot, ei mitään koreassa tehtyä paskaa, nyt ajan Jaguarilla.
Jaguar on nykyään joku intialainen Mahindra vai mikä liekään, ihan roskaa. Ylellinen voi olla muttei varmasti kestä.
Korealaiset luotettavimmasta päästä vaikkeivät kovin ylellisiä.
Siis Tata osti Jaguarin, mutta autot ovat vielä hyviä. Aja sä vaan jollain kiinan pommilla.
Vierailija kirjoitti:
Akustinen kitara
Jep, mulla on Martin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteet
Nimenomaan juuri näissä eroa ei ole, halpa on monesti jopa parempi. Siitä kertoo monet testit.
Jos kate on lähes 100%, pelkkä hinnoittelu erottaa kalliin ja halvan tuotteen, koska hinta ei selity kustannuksilla.
Kate on kosmetiikassa monituhatkertainen. Mikä ihmeen 100%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteet
Nimenomaan juuri näissä eroa ei ole, halpa on monesti jopa parempi. Siitä kertoo monet testit.
Jos kate on lähes 100%, pelkkä hinnoittelu erottaa kalliin ja halvan tuotteen, koska hinta ei selity kustannuksilla.
Tulet saamaan alapeukkuja näiltä palstan oriflame tai vastaavilta muilta verkostomarkkinoijilta, joiden ansiot riippuu kalliin hyväkatteisen roskan myynnistä.
Oriflame on lakkautettu ajat sitten. Kosmetiikasta löytyy ihan oikeitakin kuluttajantutkimuksia. Olet erittäin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteet
Tästä mä taas oon eri mieltä. Mä käytän vaan Lactolinea sekä kasvojen-että vartalonpesuun, enkä parempaa halpismerkkiä oo vielä mistään löytänyt. Peittoaa monet kalliimmatkin tuotemerkit. Ap
Lactoline mullakin on vartalon pesuun mut kasvoille käytän cliniquen tuotteita ja ovathan ne ihan eri maata kuin markettituotteet. Kannattaa joskus kokeilla. Ohis.
Pizza.
Kotipizza pieksee abdullahien pizzat 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot, ei mitään koreassa tehtyä paskaa, nyt ajan Jaguarilla.
Jaguar on nykyään joku intialainen Mahindra vai mikä liekään, ihan roskaa. Ylellinen voi olla muttei varmasti kestä.
Korealaiset luotettavimmasta päästä vaikkeivät kovin ylellisiä.
Siis Tata osti Jaguarin, mutta autot ovat vielä hyviä. Aja sä vaan jollain kiinan pommilla.
Jaguarin laatu on käsittämättömän huonoa tasoa. Top Gear ohjelmassakin aina naureskellaan Jaguarin vioille, ihmettelevät että eivätkö ne mitenkään saa näitä vehkeitään toimimaan.
Kahvinkeitin.
Jos asuu paikkakunnalla missä vähän tunkkainen vesijohtovesi, vain Moccamasterilla saa hyvää kahvia.
Sitä ennen kokeilin 3 eri halvempaa 20-50e kahvinkeitintä, kahean makuista kaikilla. Braunin keitin missä joku aktiivihiilisuodatin, aavistuksen paransi makua mutta ne suodattimet tosi kalliita joka välissä uusia.
Moccamasterista kateellisten kannattaisi kokeilla joskus huonolaatuisella vesijohtovedellä, huomaisivat eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akustinen kitara
Jep, mulla on Martin.
Mulla puolestaan parin sadan Fender.
Kiwi-hedelmä. Maku zespri-kiwissä tai keltaisessa luomukiiwissä on aivan erilainen kuin pikkikiiweissä, oli merkki oikeastaan mikä tahansa. Samoin porkkanassa on hyvin suuri makuero luomun ja esim. s-merkin välillä
Kun nyt mietin tarkemmin niin kyllä se mielestäni näkyy ihan kaikessa. Ei ole olemassa halpaa ja hyvää, halpa tuotetaan aina tekemällä merkittäviä kompromisseja laadun suhteen
Melkein kaikki maitotuotteet, halpis rahkat yms. maistuvat ihan pökäleelle.