IS: tuttu unilääke erittäin vaarallinen
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8dc0fef9-6973-4414-806e-2cc53…
Mahtaneekohan olla edes unilääke, vai onko kyseessä neurolepti?
Kommentit (253)
Sain vaikeaan unettomuuteen ketipionoria. Auttoi hyvin ja vähitellen jätin lääkkeen pois pienentämällä tablettia ilta illan perään. Lopulta meni vain pikku muru ja sekin jäi pois. Alle puoli vuotta lääkkeen käyttö kesti. En huomannut mitään haittavaikutuksia. Näinkin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli allergiaoireisiin ja unettomuuteen reseptillä myytävä allergialääke. Otin sen illalla, nukuin hyvin ja allergiaoireet pysyivät kurissa. Herättäessä pystyin toimimaan ja muistin kaiken. Nyt lääkäri väitti, että kela on kieltänyt heitä määräämästä kyseistä lääkettä, sai tilalle reseptittömän allergialääkkeen, sekä mirtatsapiinin. Allergia kukoistaa, olen lihonut kohta 40 kiloa, enkä saa levättyä, kuten olisin nukkunut, vaan se on sellaista, että olisin tajuttomana. Koko ajan hirveä nälkä, vaikka söisin miten paljon. Elämä täysin pilalla. Mitä se kela miettii?
Ataraxista sama kokemus, ainoa mikä auttaa kutinaan.
Onko ataraxista tullut mitään haittoja? Tarvitsisin jotain mirtaza
Korjaan - näköjään Ketipinorkin on antihistamiini, johon nukuttava vaikutus perustuu.
Miksiköhän ei ihmisille määrätä suoraan antihistamiineja nukkumiseen, vaan jotain psykoosilääkkeitä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, ketipinor on siis nykyään Suomessa "suosittu unilääke"... Ei vit tu mitä touhua.....
Mitään muuta ei tunnu enää tarjottavan kuin ketipinoria tai mirtazapinia. Jos kumpikaan ei sovi, muuta et saa. Tämä siis vain suomessa....
Neuroleptiä eli psykoosilääkettä, joka todistettavasti tuhoaa kognitioita. Mirta on mielialalääke, joka sotkee sokeriaineenvaihdunnan ja lihottaa porsaaksi. Valitsen unettomuuden.
Mirta ei sopinut minulle pienenä muruna vaan lihoin kuin porsas. Sitten pyysin ketipinoria ja sitä otan iltaisin 2 tbl n klo 19.30. Se toi mulle hyvän unen eikä haittaa ole ollut . Olen laihtunut sen aikana paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, ketipinor on siis nykyään Suomessa "suosittu unilääke"... Ei vit tu mitä touhua.....
Mitään muuta ei tunnu enää tarjottavan kuin ketipinoria tai mirtazapinia. Jos kumpikaan ei sovi, muuta et saa. Tämä siis vain suomessa....
Neuroleptiä eli psykoosilääkettä, joka todistettavasti tuhoaa kognitioita. Mirta on mielialalääke, joka sotkee sokeriaineenvaihdunnan ja lihottaa porsaaksi. Valitsen unettomuuden.
Mirta ei sopinut minulle pienenä muruna vaan lihoin kuin porsas. Sitten pyysin ketipinoria ja sitä otan iltaisin 2 tbl n klo 19.30. Se toi mulle hyvän unen eikä haittaa ole ollut . Olen laihtunut sen aikana paljon.
Haittoja ei varmaan tunne, vaan ne ilmestyvät käytön myötä. Ehkä magneettikuvista näkisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittoja ei varmaan
Miten ne haitat näkyisi magneettikuvista? Olen käynyt kerran lääkärissä tänä vuonna. Liikun , lenkkeilen ja pidän kunnosta huolta. Olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli allergiaoireisiin ja unettomuuteen reseptillä myytävä allergialääke. Otin sen illalla, nukuin hyvin ja allergiaoireet pysyivät kurissa. Herättäessä pystyin toimimaan ja muistin kaiken. Nyt lääkäri väitti, että kela on kieltänyt heitä määräämästä kyseistä lääkettä, sai tilalle reseptittömän allergialääkkeen, sekä mirtatsapiinin. Allergia kukoistaa, olen lihonut kohta 40 kiloa, enkä saa levättyä, kuten olisin nukkunut, vaan se on sellaista, että olisin tajuttomana. Koko ajan hirveä nälkä, vaikka söisin miten paljon. Elämä täysin pilalla. Mitä se kela miettii?
Onko ataraxista
Ei vaan psykoosilääke. Jos leikkaat sen puoleksi, saat kaksi puolikasta psykoosilääkettä. Samoin kun leikkaat omenan puoleksi, saat kaksi omenanpuolikasta.
Atarax esim. on antihistamiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ataraxista tullut mitään haittoja? Tarvitsisin jotain mirtaza
Vertaat eri aineita.
Banaani, omena ja päärynä ovat kaikki hedelmiä, joissa kaikissa on energisa. Jokaisesta saa tarvittaessa energiaa, mutta se ei tarkoita sitä että niitä voi kohdella kemiallisilta kaavoiltaan samanlaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua että ihmiset syövät mitä vaan ottamatta asioista itse selvää.
Varmaan moni ei lue edes pakkauksessa olevaa tuoteselostetta.
Ei selkeästi, kun väittää mm. psykoosilääkkeen olevan antihistamiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinorin murun ottanut ko vuosikymmenen joka ilta. Ja loistavasti toimii ilman mitään haittoja. Vahva suositus!
Miksi alapeukutatte omaa kokemustani?!!
Ehkä siksi, ettei Ketipinoria ole tarkoitettu puolitettavaksi/jaettavaksi. Ketipinorissa ei ole jakouurretta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lääkäreiden lopetettava noiden huumelääkkeiden määrääminen
Ketipinor ei ole huumaava tai päihdyttävä lääke. Siksi sitä kirjoitetaan kun sitä ei voi käyttää huumeena tai päihteenä. Ne lukuisat muut haitat eivät merkitse lääkäreille mitään.
Myöskään Brintellix tai doksepiini tai melatoniini ei ole päihdyttävä. Silti psykoosilääke menee masennuslääkkeiden ja unihormonin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinorin murun ottanut ko vuosikymmenen joka ilta. Ja loistavasti toimii ilman mitään haittoja. Vahva suositus!
Ehkä siksi, ettei Ketipinoria ole tarkoitettu puolitettavaksi/jaettavaksi. Ketipinorissa ei ole jakouurretta.
Hoitomyönteisyyden näkökulmasta on tärkeää noudattaa lääkärin ohjetta. Jos ohje ei ole 1/4 osa 25mg:n Ketipinoria, sitä ei voi ottaa neljäsosaa ilman että on hoitovastainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita lääkkeitä määrätään? Unettomuus on viaton sairaus ja sitä ei pitäisi mennä huumeilla lääkitsemään koska se tekee potilaista narkomaaneja. Aivan järjetöntä ja vaarallista.
Unettomuus on pahimmillaan hyvin vakava ongelma, joka saattaa johtaa jopa itsemurhaan. Unilääkkeiden syönti ei tietenkään ole terveellistä, mutta joissain tilanteissa se voi kuitenkin olla se pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle on jo tullut siitä haittoja jos et edes huomaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua että ihmiset syövät mitä vaan ottamatta asioista itse selvää.
Varmaan moni ei lue edes pakkauksessa olevaa tuoteselostetta.
Ei selkeästi, kun väittää mm. psykoosilääkkeen olevan antihistamiini.
Lääke blokkaa histamiinireseptorit: antihistamiini. Se ei tarkoita, ettei sillä olisi myös muita vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitomyönteisyyden näkökulmasta on tärkeää noudattaa lääkärin ohjetta. Jos ohje ei ole 1/4 osa 25mg:n Ketipinoria, sitä ei voi ottaa neljäsosaa ilman että on hoitovastainen.
Alapeukuttajan mielestä lääkäriltä ilm. haetaan aine, jonka käyttö ohjeen mukaan ei napostele mutta on sitä mieltä, että toimii kuten lääkäri ohjeistaa.
Hoitomyönteisyys tarkoittaa toimintaa, jossa myönnytään siihen hoitoon, jonka lääkäri ohjeistaa ja kirjaa ylös potilastietoihin. Eli esim. otetaan määrätty lääke ohjeen mukaan, käydään seurantakäynnillä jos näin ohjeistetaan, käytetään lähetteellä saatu aika...
Osalle kai se on sitä, että lääkäri on vain ainejakelija, jolta ei haeta ohjeita sairauden hoitoon vaan pelkästään ainetta. Itse tietää paremmin miten ainetta käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ataraxista sama kokemus, ainoa mikä auttaa
Ei, vaan Atarax on allergialääke. Sekä psykoosilääke että allergialääke voivat olla antihistamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika teki itsemurhan v2017.siitä lähtien olen syönyt ketipinor 25mg 2-3 tabua nukkumiseen.en ole huomannu mitään haittavaikutuksia.nyt oon eläkkeellä,mut duuniaikoina kun piti herätä klo 7.00 olin ehkä hetken vähän tokkurassa.kaikki lääkkeet toimii ihmisille eri lailla.mulle toimii toi.
Jep, toisille sopii tietyt lääkkeet ja toisille ei. Itsellä käytössä mirtatsapiini unettomuuteen, ei ole ollut ongelmia. Käytän tarvittaessa, en joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo mirtatsapiini lääkityksestä, se on hengen vaarallinen, useampi jo kuollut siihen jopa pienellä annoksella.
Miksi levität täällä tällaista paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika teki itsemurhan v2017.siitä lähtien olen syönyt ketipinor 25mg 2-3 tabua nukkumiseen.en ole huomannu mitään haittavaikutuksia.nyt oon eläkkeellä,mut duuniaikoina kun piti herätä klo 7.00 olin ehkä hetken vähän tokkurassa.kaikki lääkkeet toimii ihmisille eri lailla.mulle toimii toi.
Jep, toisille sopii tietyt lääkkeet ja toisille ei. Itsellä käytössä mirtatsapiini unettomuuteen, ei ole ollut ongelmia. Käytän tarvittaessa, en joka yö.
Minulla on ollut mirtazapiini yli 10 vuotta käytössä, ja haittoja on ilmaantunut vasta nyt. Hyvä, ettet syö joka yö.
Kyllä mirtan tapauksessa allergialääke auttaa, koska se on vahva antihistamiini itsessään. Ketipinorissa lienee erilainen vaikutustapa. Olen testannutkin reseptivapaalla allergialääkkeellä, mutta ne eivät nukuta/rauhoita juurikaan. Toki voisi kysyä, pitkittääkö antihistamiinin käyttö vain oireita, mä en siitä tiedä?