Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: tuttu unilääke erittäin vaarallinen

Vierailija
31.10.2024 |

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8dc0fef9-6973-4414-806e-2cc53…

Mahtaneekohan olla edes unilääke, vai onko kyseessä neurolepti?

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor. Mutta eihän tuo ole unilääke edes.

https://www.verkkouutiset.fi/a/il-suosittu-unilaake-voi-olla-vaaralline…

Ketiapiini on monipuolinen: erityisesti pieninä annoksina sitä voi käyttää unen parantamiseen, isompina annoksina mielialalääkkeenä ja suurina annoksina antipsykoottina

Vierailija
242/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostunut ottamaan tuota shittiä unettomuuteen, kun Mirtazapin ei toiminut ja doksepiini ei sopinut. Siitähän lääkäri hermostui, kun sanoin, että Käypä.Hoito ei suosita tuota käytettäväksi kuin erityistapauksissa vaan ainoastaan, jos on psykoottisia oireita tai kaksisuuntainen mielialahäiriö, mitä minulla ei ole. Luennoi, miten voidaan pienillä annoksilla unettomuuteen käyttää. En halua paskoa tuolla aivojani ja terveyttäni. Triptyliä ei myöskään suostunut antamaan kokeiluun. Pienen määrän sain sitten varoitusten kera Stillnoctia.

Minulle määrättiin Stillnoct unettomuuteen, en nukahtanut, vaan olin kuulemma touhunnut jotain omiani, .järjestellyt vaatekaappia ja kolistellut jääkaapilla ja minulla ei ole mitään muistikuvaa koko ajasta. Ensin mies oli naureskellut hetken, mutta kun olin sitten lähdössä ulos ilman kenkiä ( oli talvi) , niin oli sitten kauhistunut.

Tuo sama tapahtuu lähes millä tahansa unilääkkeellä, jos ei mene nukkumaan kun se alkaa vaikuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että on tämä keskustelu.

Kerron oman tarpeeni. Minulla on zopikloonia 7,5 mg, minulla on zolbidenia 10 mg (sama kuin zopiklooni).

minulla on alpratzolan 0,5 mg. Näitä vaihtelen kun on tarpeen. Minun annostus on 1/3 zopikloonia jos uni ei tule. joskus 1 tabletti alprazolania. En näe unia ennenkuin 4-6 tunnin kuluttua, unet ovat hyväksi.

Näitä jo kohta 20 vuotta. Onneksi, kun on krooninen unettomuus.

No miten paljon otatte mitäkin unettavaa ainetta?

Millaisia määriä käytätte mitäkin lääkettä?

Minun lääkkeeni taitavat olla siitä vähemmän vaikeasta suunnasta. Toisinaan en ota ollenkaan, yritän olla ilman , mutta sitten minulla on myös arteoosista kivut yöllä ja ne eivät anna nukkua.

Vierailija
244/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki unilääkkeet on vaarallisia, vaarallisempia ovat nukahtamislääkkeet 

Mikään uni- tai nukahtamislääke ei ole oikein käytettynä vaarallinen. Yllättävän monella ihmisellä on vaan taipumus lääkkeitten väärinkäyttöön eli ohjeitten vastaiseen käyttöön.

Vierailija
245/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle psykiatri kirjoitti Triptyl reseptin. Ei vaan maininnut sanallakaan että Triptyl ja Venlafaxin yhdessä voi aiheuttaa sydänkohtauksen.

Ehkä yhdelle sadastatuhannesta käyttäjästä. 99 999 käyttäjälle ei aiheuta. Lottovoiton tasoa.

Vierailija
246/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä se kolmas oli?"

Lainaus ei onnistunut. Doxepin on. Muut syöneet tätä? Yllätyin kun joku sanoo, ettei muita noiden kahden lisäksi meinaa edes saada. Mikähän tässä on, että sitä ei tarjota yhtä lailla?

Sama kuin Doxal joka oli jo kauan sitten masennuslääke. Trisyklinen masennuslääke. Osa käyttää Triptyl lääkettä unensaantiin kuten sisareni on käyttänyt varmaan 20 vuotta. Sekin on ikivanha masennuslääke ja käytetään pieninä annoksina unettomuuteen. Yhtä lailla monet psyykelääkkeet toimivat unettomuuden hoidossa kuten olemme nähneet ja kokeneet.

Lääkkeitä ja lääkeaineita voidaan käyttää muihinkin indikaatioihin joille on todettu vaste. Pääasia on, että potilas/ asiakas saa

Leponexin mahdollisen sivuvaikutuksen totesivat suomalaiset psykiatrit. Lääke on osalle potilaista erittäin hyvä ja on kyllä käytössä Suomessakin. Lääkkeen käyttäjältä edellytetään käyminen säännöllisesti verenkuvatarkistuksista. Näin käytettynä on hyvä ja turvallinen lääke.

Vierailija
247/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan lääkevirasto ei ole hyväksynyt ketipinorin käyttöä unilääkkeeksi.

Ketipinorin valmistaja ei hyväksy käyttöä unilääkkeenä.

Tastä huolimatta lääkärit määräävät ketipinoria unilääkkeeksi.

On ne katsos niin paljon pätevämpiä nämä meidän lääkärit. Ironiaa jos joku ei tajunnut.

Joka maassa lääkkeitten off label käyttö on hyvin tavallista erityisesti erikoislääkärien toimesta. Monta asiaa hoidetaan kokemusperäisesti ilman että käypähoito-ohjeita tai virallisia indikaatioita olisi pakko noudattaa.

Vierailija
248/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor. Mutta eihän tuo ole unilääke edes.

https://www.verkkouutiset.fi/a/il-suosittu-unilaake-voi-olla-vaaralline…

Ketiapiini on monipuolinen: erityisesti pieninä annoksina sitä voi käyttää unen parantamiseen, isompina annoksina mielialalääkkeenä ja suurina annoksina antipsykoottina

Aika hauska tuo unen parantaminen kun kaikilla tietämilläni ihmisillä jotka sitä syö unettomuuteen on seurauksena jäätävät painajaiset. Niin itsellänikin. Ja annos 1 tabl päivässä. Kuten täälläkin todettu niin muualla maailmassa sitä ei suositella muuhun kuin mitä lääkeselostuksessa sanotaan. Ei tarvitse mennä kuin lahden yli niin ei määrätä unettomuuteen.

Vierailija
249/253 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vaarallista nukahtamislääkkeissä on? Oon käyttänyt jo 15 v ja aijon käyttää jatkossakin noudattaen tarkkaan reseptiä. Saa niillä 4-5 tuntia nukuttua. Jos tuo vähäinenkin nukkuminen jää pois, niin tulee kuolema. Kärsinyt unettomuudesta lapsesta saakka ja joo kyllä on tuuletettu makuuhuone, vaihdettu liinavaatteet  ja rukoiltu.

Vierailija
250/253 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vaarallista nukahtamislääkkeissä on? Oon käyttänyt jo 15 v ja aijon käyttää jatkossakin noudattaen tarkkaan reseptiä. Saa niillä 4-5 tuntia nukuttua. Jos tuo vähäinenkin nukkuminen jää pois, niin tulee kuolema. Kärsinyt unettomuudesta lapsesta saakka ja joo kyllä on tuuletettu makuuhuone, vaihdettu liinavaatteet  ja rukoiltu.

Mutta onko unisieppari, unimakrame ja varmistettu että on oikeannäköiset lampaat juoksemassa? Lääkäri suosittaa ennemmin kuin mitään lääkettä vaikka mitään vaaraa ei ole näkyvissä. Kun se saattaa ihan yhtäkkiä kuitenkin vaikka tulla.

Vierailija
251/253 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan lääkevirasto ei ole hyväksynyt ketipinorin käyttöä unilääkkeeksi.

Ketipinorin valmistaja ei hyväksy käyttöä unilääkkeenä.

Tastä huolimatta lääkärit määräävät ketipinoria unilääkkeeksi.

On ne katsos niin paljon pätevämpiä nämä meidän lääkärit. Ironiaa jos joku ei tajunnut.

Joka maassa lääkkeitten off label käyttö on hyvin tavallista erityisesti erikoislääkärien toimesta. Monta asiaa hoidetaan kokemusperäisesti ilman että käypähoito-ohjeita tai virallisia indikaatioita olisi pakko noudattaa.

Tämä. Lääkärillä on valtaa valita työtapansa. Lisäksi se on suositus. Koko nimi jo sanoo sen, ettei se ole yhtä kuin hoito-ohje, jota kaikki käyttävät.

Vierailija
252/253 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ketipinoria 15v nukahtamistarkoitukseen ja ahdistukseen. Nyt pääsin vihdoin irti. Mietityttää vain että mitähän tuhoa tehnyt aivoille (puhuminen ainakin vaikeutunut). En ehkä suosittelisi käyttämään, vaikka se itselle olikin välttämätön silloisessa elämäntilanteessa ja mielentilassa.

Vierailija
253/253 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostunut ottamaan tuota shittiä unettomuuteen, kun Mirtazapin ei toiminut ja doksepiini ei sopinut. Siitähän lääkäri hermostui, kun sanoin, että Käypä.Hoito ei suosita tuota käytettäväksi kuin erityistapauksissa vaan ainoastaan, jos on psykoottisia oireita tai kaksisuuntainen mielialahäiriö, mitä minulla ei ole. Luennoi, miten voidaan pienillä annoksilla unettomuuteen käyttää. En halua paskoa tuolla aivojani ja terveyttäni. Triptyliä ei myöskään suostunut antamaan kokeiluun. Pienen määrän sain sitten varoitusten kera Stillnoctia.

Minulle määrättiin Stillnoct unettomuuteen, en nukahtanut, vaan olin kuulemma touhunnut jotain omiani, .järjestellyt vaatekaappia ja kolistellut jääkaapilla ja minulla ei ole mitään muistikuvaa koko ajasta. Ensin mies oli naureskellut hetken, mutta kun olin sitten lähdössä ulos ilman kenki

Ei tapahdu. Voi tapahtua, mutta ei ole automaatio, jota tarvitsee jokaisen varoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi