Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: tuttu unilääke erittäin vaarallinen

Vierailija
31.10.2024 |

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8dc0fef9-6973-4414-806e-2cc53…

Mahtaneekohan olla edes unilääke, vai onko kyseessä neurolepti?

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri reseptin ketipinoriin ja mietin, että mite ne karmeat sivuvaikutukset ovat mistä täällä puhutaan? Onko kyseisen lääkkeen haitoista jotain tieteellistä artikkelia olemassa? En siis viitsisi luottaa ainoastaan keskustelupalstoihin tässä asiassa.

Jutussa mainitut levottomat jalat kuulostavat aika pieneltä pahalta siihen verrattuna, että koko elämäni on mennyt viemäristä alas vuosia kestäneen unettomuuden takia.

Googleta se lääke niin saat siitä tietoa. Kun itse tein niin en sen jälkeen suostunut syömään sitä lääkettä.

Googlaamalla ei voi löytää sitä tietoa mikä on sitten käyttäjän kokemus. Jokainen lääke vaikuttaa yksilöllisesti,  joten ei pidä uskoa kaikkea. Kannattaa kokeilla ja sekin pitää tehdä ajan kanssa. Yleensä ko lääke alkaa vaikuttaa oikein vasta kun käyttänyt vähintään kolme viikkoa. 

Vierailija
62/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri reseptin ketipinoriin ja mietin, että mite ne karmeat sivuvaikutukset ovat mistä täällä puhutaan? Onko kyseisen lääkkeen haitoista jotain tieteellistä artikkelia olemassa? En siis viitsisi luottaa ainoastaan keskustelupalstoihin tässä asiassa.

Jutussa mainitut levottomat jalat kuulostavat aika pieneltä pahalta siihen verrattuna, että koko elämäni on mennyt viemäristä alas vuosia kestäneen unettomuuden takia.

Googleta se lääke niin saat siitä tietoa. Kun itse tein niin en sen jälkeen suostunut syömään sitä lääkettä.

Googlaamalla ei voi löytää sitä tietoa mikä on sitten käyttäjän kokemus. Jokainen lääke vaikuttaa yksilöllisesti,  joten ei pidä uskoa kaikkea. Kannattaa kokeilla ja sekin pitää tehdä ajan kanssa. Yleensä ko lääke alkaa vaikuttaa oik

Juuri noin👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede on osoittanut sen, että on suuri joukko lääkeaineita joita voi käyttää muuhun tarpeeseen kuin siihen, mihin se lääke on alunperin kehitetty. Ja se on oikeastaan vain rikkaus ja kiitos lääketieteelle. 

Vierailija
64/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me entiset Ketipinorin käytäjät on varoitettu kyseisestä lääkkeestä parikymmentä vuotta eikä ole otettu kuuleviin korviin. 

Seroquelin.

Vierailija
65/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorille kiukuttelujat ovat tehneet itse elämässään vääriä valintoja, joista on turha pientä Ketipinorin murua syyttää.

Vierailija
66/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kirjoittaa niin, että luulis että ko lääke tappaa ihmisiä. Silloin se olis hengenvaarallinen jos ihmisiä kuolee. 

Vierailija
67/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hänen mukaansa myös mirtatsapiini voi aiheuttaa tai pahentaa öisiä raajojen liikehäiriöitä, levottomia jalkoja tai painonnousua. "

Mirtazapiini tuo kyllä ruokahalua, ja se on parasta ottaa vähintään 2 tuntia ennen nukkumaan menoa tai edessä on helvetillinen ja tuskaisa valvottu yö.

Vierailija
68/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no mun elämä meni lopullisesti viemäristä kun lääkäri alkoi määrätä pelkästään ketiä. Nyt on onneksi Atarax lisäksi.

Tuo onkin hyvä kombo, nukkuu kyllä ja näkee useimmiten hulluja mutta viihdyttäviä uniakin vielä.

Unien näkeminen ei liity ainakaan mulla ketiin. En nähnyt unia riippumatta siitä söinkö sitä vai en. 

Unien näkeminen on yksi hyvä merkki unettoman kohdalla, vaikkei mitään toipumista kerrokaan. 

Vierailija
69/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hänen mukaansa myös mirtatsapiini voi aiheuttaa tai pahentaa öisiä raajojen liikehäiriöitä, levottomia jalkoja tai painonnousua. "

Mirtazapiini tuo kyllä ruokahalua, ja se on parasta ottaa vähintään 2 tuntia ennen nukkumaan menoa tai edessä on helvetillinen ja tuskaisa valvottu yö.

Mulla ainakin vaikuttaa puolessa tunnissa aina.

Vierailija
70/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämä on perseellään ihan omasta syystä, niin ainahan pitää löytää syyllinen muista kuin itsestä. Joillekin se on ketipinor tai mirtazapin.

Vierailija
71/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no mun elämä meni lopullisesti viemäristä kun lääkäri alkoi määrätä pelkästään ketiä. Nyt on onneksi Atarax lisäksi.

Jutussa mainitaan haitoiksi levottomat jalat, unissakävely ja painonnousu. Onko tuo mahdollinen unissakävely se vaarallisin sivuvaikutus? Paino voisi puolestani noustakin ja levottomat jalat ei kai sinällänsä ole mitenkään erityisen

Levottomat jalat ovat itsellä yksi unensaannissa haittaava tekijä. Tarve hakata niitä tai yleinen kipu ei ole miellyttävä kun on umpiväsynyt. 

En sanoisi että vaarallisin. Itselleni tokkura oli haitallisin ahmimisen lisäksi. Esim. kaupassa käydessä tien ylitys, tasapainohäiriöt. Ahmimista mulla ei ole muuten kuin tiettyjä lääkkeitä syödessä. 

Vierailija
72/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet käyttänyt säännöllisesti Ketipinoria unettomuuteen esimerkiksi vuoden ajan, jätäppä lääke ottamatta ja koita nukahtaa.  Eipäs onnistu, koska olet jäänyt fyysisesti riippuvaiseksi. Uni ei vaan tule ilman sitä. 

Vierailija
73/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli allergiaoireisiin ja unettomuuteen reseptillä myytävä allergialääke. Otin sen illalla, nukuin hyvin ja allergiaoireet pysyivät kurissa. Herättäessä pystyin toimimaan ja muistin kaiken. Nyt lääkäri väitti, että kela on kieltänyt heitä määräämästä kyseistä lääkettä, sai tilalle reseptittömän allergialääkkeen, sekä mirtatsapiinin. Allergia kukoistaa, olen lihonut kohta 40 kiloa, enkä saa levättyä, kuten olisin nukkunut, vaan se on sellaista, että olisin tajuttomana. Koko ajan hirveä nälkä, vaikka söisin miten paljon. Elämä täysin pilalla. Mitä se kela miettii?

Ataraxista sama kokemus, ainoa mikä auttaa kutinaan.

Vierailija
74/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Unilääke" :D Neuroleptihän se on. Kunnon klikkiotsikko. Eikä edes auta ahdistukseen vaikka tuossa niin väitettiin.

Mulle määrättiin ketiapiinia, kun toivoin rauhoittavaa ahdistus- ja paniikkikohtauksiin. Hyvä että ensimmäinen kohtaus tuli vapaa-ajalla ja tutussa paikassa, koska jalat menivät vartissa alta ja nukuin 12 tuntia sekavassa harhojen täyteisessä painajaishorteessa. Olin ihan tillintallin vielä koko seuraavan päivänkin. 

Vierailija
75/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet käyttänyt säännöllisesti Ketipinoria unettomuuteen esimerkiksi vuoden ajan, jätäppä lääke ottamatta ja koita nukahtaa.  Eipäs onnistu, koska olet jäänyt fyysisesti riippuvaiseksi. Uni ei vaan tule ilman sitä. 

No mitä sitten?

Vierailija
76/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänkokemuksen myötä huomaa, ettei sen ketipinorin palan ottaminen ei ole maailman suurin ongelma.

Vierailija
77/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sama mihin aikaan sen ottaa se ei illalla vaikuta. Ainoa vaikutus sillä on aamulla jos on yhtään nukkunut niin ei meinaa herätä millään. Jos ei nuku koko yönä niin ei vaikuta missään vaiheessa. Täysin hyödytön "unilääke".

Vierailija
78/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäreiden lopetettava noiden huumelääkkeiden määrääminen

Vierailija
79/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkäreiden lopetettava noiden huumelääkkeiden määrääminen

Hanki unesi sitten muualta.

Vierailija
80/253 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaamalla ei voi löytää sitä tietoa mikä on sitten käyttäjän kokemus. Jokainen lääke vaikuttaa yksilöllisesti,  joten ei pidä uskoa kaikkea. Kannattaa kokeilla ja sekin pitää tehdä ajan kanssa. Yleensä ko lääke alkaa vaikuttaa oik

Keti vaikuttaa kyllä heti. Tuttu kävi istumassa sakot niin kertoi että linnassa ketipinorilla lääkitään vankeja rauhallisiksi. Puhui ketipinorzompiesta. Unilääkkeenä sen aineen käyttö on hullua. Reikiä aivoihin ja muitakin vakavia haittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi