Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insinööritoimistö työpaikkana oli aika kamala

Vierailija
31.10.2024 |

Olin 5 vuotta eräässä insinööritoimistossa töissä. Siellä realisoitu kaikki insinöörin stereotypiat. 

Viereisen loossin kaverista tiesin vain nimen. Kukaan ei puhunut sanaakaan ylimääräistä eikä todellakaan läppä lentänyt. 

Oli onni, kun alkoi etätyömoodi koronan myötä. Ei minulla siellä kenellekään mitään asiaa olisi ollutkaan. Kaikki joi kahvinsa omilla työpisteillään ja/tai kahvihuoneessa oli omat klikkiporukkansa. 

Nykyinen työpaikka on keskussairaala ja sairaalainsinöörin työt. Täällä on ihan eri meininki. Istun useasti hoitajien kanssa samassa taukotilassa ja siellä vitsi lentää. Melkein "pahempaa" läpänheittoa kuin jossain duunarimestassa, jossa pelkkiä äijiä.

Oli onni vaihtaa sairaalaan töihin. Täällä olen jutellut hoitsuille viikossa enemmän kuin insinööritoimistossa autistivammaisille viidessä vuodessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut puhuu tauotta lapsistaan, sisustamisesta, ruuanlaitosta ja juoruavat sairaalan henkilökunnasta. Mutta parhaimmillaan insinööri voi saada pillua,

Vierailija
2/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös insinööritoimistossa olla pääsääntöisesti asiakkaan tiloissa töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös insinööritoimistossa olla pääsääntöisesti asiakkaan tiloissa töissä?

No ei. Siellä istutaan avokonttorissa omassa loossissa ja piirretään viivaa.

Vierailija
4/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut puhuu tauotta lapsistaan, sisustamisesta, ruuanlaitosta ja juoruavat sairaalan henkilökunnasta. Mutta parhaimmillaan insinööri voi saada pillua,

Ja insinööri on aina mies?

Vierailija
5/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Ap ei osannut eikä halunnut tehdä töitään vaan olisi mieluummin juoruillut koko työpäivän.

Vierailija
6/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitajat nyt on hieman yksinkertaisia.

Vierailija
7/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 50v nainen, töissä insinööritoimistossa. Meillä on juuri sellaista kuin kuvaat, mutta mulle se on UNELMA. Eli se, että ei tarvi edes konttorilla puhua kenenkään kanssa, vaan saa olla ihan rauhassa ja tehdä töitä itsekseen. Saa käydä yksin kävelyillä, lounaalla, hakea kahvin automaatista ja juoda omalla koneellaan.

Ja tosiaan, nyt viimeiset muutama vuosi vielä 100% etätyö, mikä mahdollisti muuton saaristoon lapsuudenkotiini, pois Helsingin meluista ja ruuhkista. Aivan ihanaa.

Kai minä sitten olen sellainen "autistivammainen" itsekin, kuten sanot. En tosin pidä autistien kutsumisesta vammaisiksi, enkä edes usko että minä tai suurin osa tyypeistä täällä on varsinaisesti autisteja. Olemmepa vaan introvertti-ekstrovertti-spektrin sieltä introvertimmasta päästä. Insinöörit usein on.

Vierailija
8/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt töitä yli 20vuotta insinööritoimistoissa tai teollisuuden suunnitteluosastoilla. Ja aina on juttu ja läppä lentänyt.

Nykyisessä oikein railakkaastikin. Elektroniikka/sähkötekniikka alana.

Vierailija
9/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuulepa omassa kehossani pillu, en tarvitse sitä muilta.

t. insinööri

Vierailija
10/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja insinööri on aina mies?

Kai se nainenkin voi saada, jos on lyhyet hiukset.

Vierailija
11/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50v nainen, töissä insinööritoimistossa. Meillä on juuri sellaista kuin kuvaat, mutta mulle se on UNELMA. Eli se, että ei tarvi edes konttorilla puhua kenenkään kanssa, vaan saa olla ihan rauhassa ja tehdä töitä itsekseen. Saa käydä yksin kävelyillä, lounaalla, hakea kahvin automaatista ja juoda omalla koneellaan.

Ja tosiaan, nyt viimeiset muutama vuosi vielä 100% etätyö, mikä mahdollisti muuton saaristoon lapsuudenkotiini, pois Helsingin meluista ja ruuhkista. Aivan ihanaa.

Kai minä sitten olen sellainen "autistivammainen" itsekin, kuten sanot. En tosin pidä autistien kutsumisesta vammaisiksi, enkä edes usko että minä tai suurin osa tyypeistä täällä on varsinaisesti autisteja. Olemmepa vaan introvertti-ekstrovertti-spektrin sieltä introvertimmasta päästä. Insinöörit usein on.

Täällä myös samanlainen superintrovetti insinöörinainen joka valitsi ammatin juurikin kyseisen piirteen vuoksi.

Ymmärrän ap:n näkemyksen, mutta yleisesti pidän omituisena sitä, että syyttää muita ihmisiä omasta persoonallisuuspiirteestään.

Vierailija
12/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi saada. Eikä ap ole insinööri, eikä sairaalassa töissä. Ei sairaalainsinöörit iatu hoitajien kanssa kahvilla, vaan oman yksikkönsä tyyppien kanssa, eli toisten insinöörien tai teknisen henkilökunnan kanssa.

Vierailija
13/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tehdään töitä, eikä "viihdytetä" muita.

Vierailija
14/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan oman poikani tuosta tekstistä täysin. Hänelle tuo olisi myös unelma, jos konttorilla pitäisi käydä. Nykyisin hän tekee etänä ja se tuntuu sopivan hänelle. Ei hän autisti ole, ei vain ole kiinnostunut juttelusta työaikana. Kotona käydessään puhelee kyllä ihan mukavia meidän kanssamme. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia. Kummallista sinänsä, jos ei viihdy tuollaisessa ympäristössä. Eihän siellä kukaan ole vaivana, eikä ole ilkeä. Heitähän ei juuri edes huomaa.

Vierailija
15/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi saada. Eikä ap ole insinööri, eikä sairaalassa töissä. Ei sairaalainsinöörit iatu hoitajien kanssa kahvilla, vaan oman yksikkönsä tyyppien kanssa, eli toisten insinöörien tai teknisen henkilökunnan kanssa.

Mutta kun nämä tutuksi tulleet hoitsut oikein pyytävät kahville heidän kahvihuoneeseen. Toki ei kaikki ole tulleet tutuiksi, mutta aika moni.

Meillä on täällä oma kuntosali, jossa myös käyn ja sieltä tulee myös tutuksi ihmisiä.

Jos ei olisi tätä työpaikkaa, en puhuisi varmasti vuodessa kenellekään sanaakaan.

Vierailija
16/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan tuon aloituksen voisi ottaa vakavasti, mutta viimeinen lause paljastaa epätoivoisen provokaatioyrityksen.

Vierailija
17/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri insinööritoimistossa on hässinyt jokaista toimiston alle 50v naista. Ilmeisesti kovaa kyntöä insinööritoimistoissa.

Vierailija
18/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit työpaikassa missä tehtiin töitä eikä puhuttu paskaa ja tämä oli kamalaa? Ne yksityiset firmat kun ei ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia mitä rahoitetaan verorahoista niin niiden on pakko tehdä asiakastyötä että saavat sitä rahaa mistä sinunkin palkka maksettiin. Ei silloin kuluteta aikaa läpän heittoon. Asiakkaat on niitä jotka maksavat palkan. Aikataulujen pitäminen ja asiakastyytyväisyys on ratkaisevaa yrityksen kilpailukyvyn kannalta.

Ne sairaalat rahoitetaan verorahoista joten tulospaineita ei juurikaan ole. Budjettiraami toki mutta se on aivan eri asia. Olen itsekin ihmetellyt sairaaloissa käydessäni että valitetaan henkilöstöpulaa ja kiirettä mutta kahvihuoneessa saattaa istua kahdeksan hoitajaa samaan aikaan kahvittelemassa ja puhumassa paskaa. Minulla on "hiukan" eri käsitys siitä mitä kiire tarkoittaa.

Vierailija
19/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla oli jokunen viikko sitten aloitus, jossa hänen sairaalainssin työpaikkansa oli ihan hirveä paikka ja naisvaltaiset alat ovat paskaa ja naiset ovat toisia selkäänpuukottavia käärmeitä.

Vierailija
20/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri insinööritoimistossa on hässinyt jokaista toimiston alle 50v naista. Ilmeisesti kovaa kyntöä insinööritoimistoissa.

Sinä tyhmä uskot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme