Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insinööritoimistö työpaikkana oli aika kamala

Vierailija
31.10.2024 |

Olin 5 vuotta eräässä insinööritoimistossa töissä. Siellä realisoitu kaikki insinöörin stereotypiat. 

Viereisen loossin kaverista tiesin vain nimen. Kukaan ei puhunut sanaakaan ylimääräistä eikä todellakaan läppä lentänyt. 

Oli onni, kun alkoi etätyömoodi koronan myötä. Ei minulla siellä kenellekään mitään asiaa olisi ollutkaan. Kaikki joi kahvinsa omilla työpisteillään ja/tai kahvihuoneessa oli omat klikkiporukkansa. 

Nykyinen työpaikka on keskussairaala ja sairaalainsinöörin työt. Täällä on ihan eri meininki. Istun useasti hoitajien kanssa samassa taukotilassa ja siellä vitsi lentää. Melkein "pahempaa" läpänheittoa kuin jossain duunarimestassa, jossa pelkkiä äijiä.

Oli onni vaihtaa sairaalaan töihin. Täällä olen jutellut hoitsuille viikossa enemmän kuin insinööritoimistossa autistivammaisille viidessä vuodessa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut puhuu tauotta lapsistaan, sisustamisesta, ruuanlaitosta ja juoruavat sairaalan henkilökunnasta. Mutta parhaimmillaan insinööri voi saada pillua,

Ja insinööri on aina mies?

Kyllä naisinsinöörikin voi pillua saada. Tai muunsukupuolinen.

Vierailija
22/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri insinööritoimistossa on hässinyt jokaista toimiston alle 50v naista. Ilmeisesti kovaa kyntöä insinööritoimistoissa.

Sinä tyhmä uskot.

Miksi en uskoisi koska se on totta. Sinä tyhmä kyseenalaistat kaikkea vaikka et asiasta mitään tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50v nainen, töissä insinööritoimistossa. Meillä on juuri sellaista kuin kuvaat, mutta mulle se on UNELMA. Eli se, että ei tarvi edes konttorilla puhua kenenkään kanssa, vaan saa olla ihan rauhassa ja tehdä töitä itsekseen. Saa käydä yksin kävelyillä, lounaalla, hakea kahvin automaatista ja juoda omalla koneellaan.

Ja tosiaan, nyt viimeiset muutama vuosi vielä 100% etätyö, mikä mahdollisti muuton saaristoon lapsuudenkotiini, pois Helsingin meluista ja ruuhkista. Aivan ihanaa.

Kai minä sitten olen sellainen "autistivammainen" itsekin, kuten sanot. En tosin pidä autistien kutsumisesta vammaisiksi, enkä edes usko että minä tai suurin osa tyypeistä täällä on varsinaisesti autisteja. Olemmepa vaan introvertti-ekstrovertti-spektrin sieltä introvertimmasta päästä. Insinöörit usein on.

Tunnistan oman poikani tuosta tekstistä täysin. Hänelle tuo olisi

Ekstroverteillä menee päivä pilalle jos ei saa koko aikaa juoruta turhanpäiväisistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä