Hei merkonomi, mitä teet ja paljonko on palkkasi?
Varsinkin vastavalmistuneen merkonomin palkka kiinnostaa ja työnkuva, että missä kaikkialma merkonomit on töissä. Alanvaihto edessä ja ainakin merkonomin koulutus kuulostaa mielenkiintoiselle, mutta onko se sitä vai onko se perus kaupan kassaa 11e tunti?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Merkonomeja on työttömänä tuhansia, tervemenoa joukkoon!
Noh, eipä mikään ala takaa takuuvarmaa työpaikkaa.
10 vuotta olen ollut työttömänä tuolla tutkinolla
Viimeksi töissä about 12v sitten erään helsinkiläisen hotellin respassa. Harjoittelijana. Palkka 1200 euroa.
Asiallisia vastauksia, kiitos. Ei kaikki merkonomit ole työttöminä kelan rahoilla.
Ap
it-asiantuntijan hommia, palkka 4500, ei mitään mystistä, palvelinten ylläpitoa
Olen yo-merkonomi, oma yritys ollut 23 vuotta. Nostan ihan riittävästi palkkaa vuosittain. Alaisia on 97 ja liikevaihto hyvä.
Hotellin respassa ja vähän jokapaikanhöylänä about 2400e riippuen vähän mihin aikaan töissä. 2v. Työkokemusta.
Eläkkeellä jo, tein töitä kaupungilla 43 v, eri tehtävissä, sihteerin/tstosihteerin nimikkeillä, nyt eläke 2800 €/netto.
Vierailija kirjoitti:
Olen yo-merkonomi, oma yritys ollut 23 vuotta. Nostan ihan riittävästi palkkaa vuosittain. Alaisia on 97 ja liikevaihto hyvä.
Alaisia = työntekijöitä. Ilman yrityksen perustamista aikanaan en olisi varmastikaan työllistynyt merkonomin papereilla.
n. 60ke/v, en oo oman alan töissä
Putkihommia, ryyppyputki nyt menossa.
Kainki trollitko tähän kyselyyn hyökkäsi yksissä tuumin?
Itse 12,54e tunti, kotimaisessa ketjuliikkeessä myymälässä, osa-aikaisena, mutta lisien kanssa saa kikkailtua ja oikeastaan iltaa ja viikonloppua teen kaikista mieluiten muutenkin.
Merkonomin tutkinnolla ei oikein tee enää nykyään mitään. Tradenomit hoitaa ne hommat, mitä merkonomit teki ennen vanhaan. Ennen vanhaan ennen tuota tradenomin tutkinnon tuloa, merkonomin tutkinnolla tekikin jotakin, mutta ei tällä uudella supistetulla. En tiedä mihin merkonomin palkkaisin kun tradenomi on se ns. perustaso nykyään.
Myymäläpäällikkö rautakaupassa, palkka 4700€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Merkonomin tutkinnolla ei oikein tee enää nykyään mitään. Tradenomit hoitaa ne hommat, mitä merkonomit teki ennen vanhaan. Ennen vanhaan ennen tuota tradenomin tutkinnon tuloa, merkonomin tutkinnolla tekikin jotakin, mutta ei tällä uudella supistetulla. En tiedä mihin merkonomin palkkaisin kun tradenomi on se ns. perustaso nykyään.
Anteeksi maalaisuuteni ja ot, mutta olen aina ihmetellyt näiden eroa. Mikä se on? Ja pystyykö tradenomiksi opiskelemaan suoraan vai pitääkö ensin vaikkapa just merkonomin opinnot olla alla?
Merkonomeja on työttömänä tuhansia, tervemenoa joukkoon!