Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huomauttaa asiallisesti tulleista kiloista teinille.

Vierailija
30.10.2024 |

Tyttö on n. 173cm pitkä eikä kasva enää luultavasti. Ikää 15v. Tyttä kävi vaa'alla ja vilkaisin päälle jäänyttä lukemaa, joka näytti 74.1kg.

En edes tajunut, että painaa noin paljon. Tuohan alkaa olla jo ylipainossa. Kuinka ottaa asiallisesti asia puheeksi.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla! Olet pilaamassa tytön elämän ja aiheuttamassa syömishäiriön. Miten voit elää itsesi kanssa?

Se paskanjauhanta ja valehtelu ne syömishäiriöt aiheuttaa.

Oot läski, mutta et ole tavallinen läski vaan sellanen yksisarvisläski, koska äiti rakastaa et ole oikeastaan läski, koska vain muut on läskejä ja sinä olet erikoissateenkaarikukkanen...

Tästä ne pienet mt-kullannuput ja syömishäiriöt on tehty.

Sanot sille, että olet ihan tuikitavallinen knölli ja menette prismaan istumaan ja kattelemaan eri ikäisiä ihmisiä ja miettimään, että minkälaisia haluaisitte olla tulevaisuudessa ja mitä sen eteen pitäisi mahdollisesti tehdä.

Vierailija
62/79 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä tyttö itse tuumii omasta peilikuvastaan.

Jos vanhemmat on mahdollistaneet mässäämisen, niin olisi hyvä jos lihavuteen puuttuisi joku ulkopuolinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivit hiljaa viereen, kuiskaat korvaan hiljaa "ketoosi".

Vierailija
64/79 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä huomauttaa ihan ystävällisesti vähän huumorin varjolla. Voi sanoa vaikka että Sinusta tulisi hyvä Plus Size malli jos sinulla olisi hieman kauniimmat kasvot. Tai jos osaisit meikata.Tai vaikka että Et sinä ole lihava, sinähän olet kaunis. Tai että tunnen sen ja sen miehen (vaikka työpaikalta joku, mieluummin sinkku) ja hän kyllä tykkää isoista tytöistä.

Vierailija
65/79 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat yllyttää lapsiaan mässäämiseen. Se on kai jotain kontrollointia.

Eikös 15-vuotiaalla ole jo terveystietoa? Kai kouluissa kerrotaan terveellisistä elämäntavoista? 

Katsokaa miten lihavia jenkit on, ja mitä ne syö. Suomalaiset hyvänä kakkosena. Ei lihavuus mikään henkimaailman asia ole, vaan normaali seuraus vääristä ruoka- ja liikuntatottumuksista.

Vierailija
66/79 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin teininä vähän isomman kokoinen 164cm pitkä tyttö. En edes huomannut sitä silloin. Jaksoin kaiken mitä muutkin, pyöräilin helposti pitkiä matkoja (silloin ei vanhemmat kuskannut). Kukaan ei sanonut mitään negatiivista, paappa sanoi että kun kasvat aikuiseksi sinusta voi tulla vaikka missi. Hänen ikäluokassaan misseys tarkoitti muutakin kun vain ulkonäköä. Tämä kohteliaisuus on jäänyt mieleeni ja nykyään harrastan liikuntaa aktiivisesti  ja syön terveellisesti ja voin hyvin. Ymmärtäen että missä minusta ei tule. 

Oma tyttäreni samassa iässä on juuri samalla ruumiinrakenteella oleva mutta on vaihtanut omaaloitteisesti kasviapainoitteiseksi ja vähentänyt sokeria. Niinkuin muukin perhe siinä samalla. Terveellisen ruokavalion hyödyllisyydestä ollaan puhuttu useammankin kerran arkisissa ruokailussa.

Kyllä se siitä kun on terveellistä vaihtoehtoa tarjolla. Missään nimessä en menisi huomauttamaan kenenkään painosta kysymättä.

Vierailija
67/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti purskahti nauruun, kun tulin Englannista. "Voi kulta miten leveä susta on tullut!"

Äiti oli oikeassa. Olin lihonut 7,5 kiloa muutamassa kuukaudessa. Enkä vieläkään painanut kuin 63 kiloa, ja olen 173 cm. Tiesin kyllä itsekin, että olin lihonut, mutta äidin spontaani reaktio oli silti terveellinen. 

Mitä kummaa teinit nykyään ajattelee? Kuvitteleeko ne ettei läskit näy kun pukeutuu mustaan halaattiin? Miltä tuntuu olla noin nuorena läski? Eikö oma puuskuttaminen ja läskimakkarat ällötä?

Olen niin samaa mieltä. Minulle myös teini-iässä täti mainitsi, että meidän suku se lihoo ensimmäiseksi takamuksesta, kun näki minut pitkästä aikaa. Hyvä, kun sanoi, en ollut itse huomannut. Tein korjausliikkeet ja vältyin varsinaiselta useiden kilojen laihdutus operaatiolta. En masentunut, enkä saanut mitään traumoja, ei hän sitä ilkeyttään sanonut. Minusta se on tavallaan välittämistä ja huolenpitoa.

Vierailija
68/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä isä olet päästänyt itsesi sellaiseen kuntoon, että ruokailutapasi vaikuttavat jo perheeseesi?

Mikä ihme siinä on, että miesten on aina vaan maattava sohvalla ja syöpöteltävä.

Vierailija
69/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa ja näytä esimerkkiä, osta kuntopyörä , juoksumatto ja joka pvä puolituntia ainakin

Vierailija
70/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku : Paasikivi.

Vierailija
71/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini on kerran käynyt vaa'alla, niin eikö se tarkoita, että hän itse seuraa painoaan ja on tietoinen siitä, paljonko sitä painoa on? Mitä ihmeen huomauttamista tuossa olisi? Luultavasti teini jo itekin miettii, että on ihan jäätävä ihra eikä ikinä löydä poikaystävää. Ei siinä tarvita enää lisäksi mitään äidin kettuiluja.

Vierailija
72/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi normaalin rajoissa. Onko liikunnallinen lapsi, että voiko siellä olla lihasmassaa? En huomauttaisi painosta kuitenkaan mitään. Käytte vaikka pari kertaa viikossa äiti-tytärlenkeillä ja teette yhdessä terveellistä ruokaa. Lapselle jotain liikuntaharrastusta, jos ei jo ole tai vaivihkaa jotain hyötyliikuntaa (ei kuskata lasta kavereille / koulumatkoihin muutaman kilsan takia. 

Vierailija
73/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä ei todennäköisesti ole mitään niin asiallista tapaa etteikö se johtaisi siihen, että teini traumatisoituu lopuksi ikäänsä ja vihaa sinua hautaan asti etkä ole tervetullut lastenlapsiesi elämään.

Vierailija
74/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomauttaisi mitenkään vaan ottaisin lapsen mukaan kokkaamaan terveellistä ruokaa (pois kova rasva, sokerit, einekset, prosessoidut ruoat, makeiset ja sipsit ja kaikki mössö) ja ruokailun jälkeen menisimme salille tahi pitkälle kävelylle.

Vierailija
75/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruokaa ja näytä esimerkkiä, osta kuntopyörä , juoksumatto ja joka pvä puolituntia ainakin

Jos kotiruoka koostuu eineksistä, sokerijogurteista ja -rahkoista sekä voista niin se on pahinta.

Vierailija
76/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne kilothan ovat tulleet asiallisesti...

Vierailija
77/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä ei todennäköisesti ole mitään niin asiallista tapaa etteikö se johtaisi siihen, että teini traumatisoituu lopuksi ikäänsä ja vihaa sinua hautaan asti etkä ole tervetullut lastenlapsiesi elämään.

Lihavien ei kannata hankkia mukuloita jo ihan terveysriskin vuoksi.

Vierailija
78/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhemmat yllyttää lapsiaan mässäämiseen. Se on kai jotain kontrollointia.

Eikös 15-vuotiaalla ole jo terveystietoa? Kai kouluissa kerrotaan terveellisistä elämäntavoista? 

Katsokaa miten lihavia jenkit on, ja mitä ne syö. Suomalaiset hyvänä kakkosena. Ei lihavuus mikään henkimaailman asia ole, vaan normaali seuraus vääristä ruoka- ja liikuntatottumuksista.

Tuskin yksikään vanhempi yllyttää mässäämiseen. Mutta se lapsi oppii ne syömistavat vanhemmiltaan. Seuraavat esimerkkiä.

Vierailija
79/79 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siitä huomauttaa ihan ystävällisesti vähän huumorin varjolla. Voi sanoa vaikka että Sinusta tulisi hyvä Plus Size malli jos sinulla olisi hieman kauniimmat kasvot. Tai jos osaisit meikata.Tai vaikka että Et sinä ole lihava, sinähän olet kaunis. Tai että tunnen sen ja sen miehen (vaikka työpaikalta joku, mieluummin sinkku) ja hän kyllä tykkää isoista tytöistä.

Miksialapeukku? Eikö enää mitään saa sanoa edes hieman kiusoitellen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä