Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten pukeutuminen hautajaisissa

Vierailija
18.02.2007 |

Rakas pappani ja lasteni isopappa kuoli:(

En ole ollut hautajaisissa 10 vuoteen ja lapseni ei ikinä. Millaisissa vaateissa lapset voivat hautajaisiin osallistua vai onko lapset parempi jättää kotiin? Lapset on 6v, 5v ja 7kk.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti mukaan kaksi isointa lasta, pienimmän voisit jättää tietysti kummin hoiviin. Olimme kerran hautajaisissa Sagan ollessa vain 7kk, hän oli isoiso mummonsa hautajaisissa, silloin Sagalla oli yllään valkoiset sukkahousut ja musta " vauvahame" sekä salmiakkikuvioinen liivi ja sen alla valkoinen paitapusero. Vauvoilla ja nuorilla lapsilla ei ole väliä minkä väriset heidän vaatteensa olivat, mutta halusin pukea Sagan tummiin olimmehan menossa toisaalta hautajaisiin. Lapsille mukaan vaikka kuvakirjoja, lautapelejä ihan mitä vain keksit jotta aika kuluisi nopeammin muistohetkessä.

Vierailija
22/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse en lasta vie hautajaisiin ennenkö on teini-ikänen. Mutta suvussa on pari jokka raahaa lapsia joka paikkaan " näytille" ja esittelee sielä jälkikasvuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi kun olimme hautajaisissa, sinne oli matkaa myös satoja kilometrejä, joten ei olisi oikein voinut lapsia jättää mihinkään naapuriin, kun reissuun meni melkein vuorokausi. Minusta siistit, hillityn väriset vaatteet lapsilla on ok, aikapaljonhan noita tummia värejä on tarjolla. t. se hoitokyselijä

Vierailija
24/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes lapsi on teini-ikäinen. Se on hänelle tärkeää kokemusta, käyttäytymisestä, juhlaetiketistä ja ennenkaikkea kuoleman käsittämisestä ja sisäistämisestä.

Vierailija
25/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ajattelin 6-vuotiaalle tytölle valkoista paitaa ja valkoiset sukkahousut sekä tummansininen samettiliivihame.

5-vuotiaalle pojalle tummansiniset housut ja valkoinen paita.

7kk:n ikäiselle tytölle valkoinen body+sukkahousut ja vaalea mekko.

Voiskohan noilla vaatteilla mennä? Onko sopivaa ja etikettien mukaista? Pitäskö vauvalle hankkia tumma mekko?

Vierailija
26/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, etiketin mukaan naisilla tulisi olla hame. Mutta totta on se, että nykyään monilla on yllään suorat housut, ja itse en näe siinä mitää pahaa (kunhan ovat siistit).

Mutta esim. isäni toive minulle ja sisarelleni oli, että laitamme hameet mummomme hautajaisiin. Ja niin laitoimmekin:) Kun kävin Stockmannilta ostamassa asuani, niin juttelin myyjän kanssa hautajais pukeutumisesta, hän sanoi samaa että naisilla tulisi olla hame, mutta nykyään suoria housuja käytetään paljon.

Kertoi myös, että hautajaisissa pukeutumisen tulee olla hillittyä (ei avonaisia kaula-aukkoja tmv. ) ja juhlavaa, mutta ei missään nimessä koreilevaa. Ja tämä (itse en ollut edes ajatellut asiaa...!) että hautajaisissa ei tulisi olla koruja (siis helmet kaulassa esim. ok, mutta vaikkapa rintaneulaa joka kiinnittää huomion tmv. ) eikä hajuvettä.

Vierailija
27/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ainakin tälle kuusivuotiaalle siniset sukkikset enkä valkoisia. Minkä sävyinen vaalea mekko vauvalle? Vaalean punainen, vaalean sininen vai mikö?

Vauvan mekko on hyvin vaalenruskea, lähinnä luonnonvaalea.

Vierailija
28/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisin aikanaan kovilla pakkasilla pukeutumiseni niin, että laitoin nilkkoihin asti olevan hameen ja alla sukkahousut+säärystimet (jotka otin myöhemmin pois) ja villakangas takki joka oli hieman polven alapuolle, ei tullut kylmä=)

Vierailija
29/29 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse ratkaisin aikanaan kovilla pakkasilla pukeutumiseni niin, että laitoin nilkkoihin asti olevan hameen ja alla sukkahousut+säärystimet (jotka otin myöhemmin pois) ja villakangas takki joka oli hieman polven alapuolle, ei tullut kylmä=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä