Haluatko kysyä skitsofreenikolta?
Olen eri kuin se aiempi. Voin vastata asiallisiin kysymyksiinne.
Kommentit (24)
Minulla on ollut kerran psykoosi. Paranin siitä "omahoidolla", ilman lääkkeitä noin puolessa vuodessa. Psykoosi ei ole palannut. Aikaa tuosta kokemuksesta noin 20 vuotta.
Olin siis todella harhainen. Kerran suku passitti lääkärin puheille joka oli hilkulla lähettää minut hoitoon. Hän pakitti siinä vaiheessa kun kerroin tekeväni kotona maalausremppaa. Tuo työnteko oli se joka esti tuon sairaalareissun, vaikka oikeasti tein tuota rempaa ihan sekopäänä.
Mitkä lääkkeet toimii? Mun tyttöystävällä on leponex ja se pitää harhat 100% poissa. Psykooseista en tiedä vielä mut ei ollu leponexin jälkeen kertaakaan edes lähellä, sen sjaan nyt opiskelee AMK:ssa
Vierailija kirjoitti:
Mitkä lääkkeet toimii? Mun tyttöystävällä on leponex ja se pitää harhat 100% poissa. Psykooseista en tiedä vielä mut ei ollu leponexin jälkeen kertaakaan edes lähellä, sen sjaan nyt opiskelee AMK:ssa
Mitkä kenelläkin.
Ei ne heti tule. Olen ollut yli vuodenkin ilman lääkitystä ennenkuin psykoosi tuli. Ei skitsofreenikko ole koko ajan harhainen, vain silloin kun on psykoosissa. Paitsi jos ei lääkkeet auta, niin on houtiresistentti skitsofrenia. Sekin oli vähän aikaa.