Laadukas ja edullinen kissanruoka, joka ei ole täyttä kuraa?
Kaksi kissaani ovat nyt 1-vuotiaita ja olen pyrkinyt tarjoamaan heille laadukasta ruokaa, jossa on korkea lihapitoisuus ja ei turhia täyteaineita, kuten viljoja tai sokeria.
Toiveena olisi löytää sekä kuivaruokaa että märkäruokaa, jotka täyttäisivät seuraavat kriteerit: 1. Ei viljoja, sokeria, riisiä tai perunaa. 2. Mahdollisimman korkea lihapitoisuus 3. Ei keinotekoisia lisäaineita.
Olen aiemmin ostanut lähinnä Applawsia ja Shebaa, mutta mietin, löytyisikö jotain yhtä laadukasta ja edullisempaa? Myös kaikki vinkit lemmikkikauppojen ja verkkokauppojen tarjonnasta 😊
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viljaton ja sokeriton ruoka, jossa on korkea lihapitoisuus on hyvä valinta kissoille. Edullisempia laadukkaita vaihtoehtoja voisivat olla esimerkiksi smaak ja pure natural, joissa on korkea lihapitoisuus ja monet viljattomia.
Meidän kissat tykkää viljasta
Lihansyöjän elimistö vain ei osaa sitä käsitellä, joten ajan kanssa johtaa terveysongelmiin. Ei ole väliä mistä kissa tykkää, sen voi opettaa tykkäämään sille sopivastakin vaihtoehdosta. Et itsekään eläne karkilla.
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha. Halpaa ja parasta.
Metsästäjänä kissa mielellään "tappaa" saaliinsa itse. Jauhelihassa ei ole haastetta hampaille.
Osta pakastejauhelihaa. On kalaversiota on nautaa on riistaa on possua on kanaa ja kalkkuna. Prismasta löytyy pakasteena pikkupullina. Eivät sisällä muuta kuin lihaa.
Hintaa on 3,3- 6 egee /kilo noissa pakasteraakajauhelihoissa. Syötän koiralle. Kissat syö kans. Ei viljoja.
Vierailija kirjoitti:
Hintaa on 3,3- 6 egee /kilo noissa pakasteraakajauhelihoissa. Syötän koiralle. Kissat syö kans. Ei viljoja.
Voiko kissat siis syödä koiran ruokaa?
Mulla on kaks 5v ikäistä kissaa ja oon tilannu niille melkein aina ruuat, lelut, kiipeilypuut ym. zooplussasta. Siellä on tosi laaja valikoima ja välillä ihan hyviä tarjouksiakin ollut. Tilaus tulee usein alle viikossa. Ja ruokia voi hakea erikseen viljattomina siellä sivulla nii helppo käyttää. Harmillisesti kyllä hinnat noussu näiden vuosien aikana monilla tuotteilla, mutta silti halvempaa kuin esim mustissa ja mirrissä. Marketeista en juurikaan osta kun niistä ollu hankalaa löytää allergiselle kissalle viljattomia tuotteita. Musti ja mirristä ostan välillä raakalihaa, kanapalloja pakasteena.
Voiko kissalle syöttää pelkkää kissanminttua
Vierailija kirjoitti:
Dagsmarkin ruuat, eli nämä Tiikerit ja Leopardit. Sopivat meidän allergiselle ja herkkävatsaiselle kissalle, ei viljaa eikä sokeria.
Meidän neljä kissaa syö näitä, mutta vain kastikepohjaiset kelpaavat.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kissat syödä ruohoa?
Kissat ei ole pupuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dagsmarkin ruuat, eli nämä Tiikerit ja Leopardit. Sopivat meidän allergiselle ja herkkävatsaiselle kissalle, ei viljaa eikä sokeria.
Meidän neljä kissaa syö näitä, mutta vain kastikepohjaiset kelpaavat.
Ompa nirso kissa
Vierailija kirjoitti:
SIansydän, -munuaiset ja eläinten perkaustähteet.
Meilläkin ostetaan kissan- ja koiraruokaa lähikaupan lihatiskin jämistä. Edullista ja kuitenkin ravitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kissat syödä ruohoa?
Kissat tarvitsevat jotain kuitupitoista suoliston toimintaan. Monet kissat tykkävät "kissanhienästä" (rairuohoa tai ohranversoa).
Kuivaruoka irrottaa plakkia kissan hampaista yhtä paljon kuin näkkileivän pureskelu sun omista hampaista.