Laadukas ja edullinen kissanruoka, joka ei ole täyttä kuraa?
Kaksi kissaani ovat nyt 1-vuotiaita ja olen pyrkinyt tarjoamaan heille laadukasta ruokaa, jossa on korkea lihapitoisuus ja ei turhia täyteaineita, kuten viljoja tai sokeria.
Toiveena olisi löytää sekä kuivaruokaa että märkäruokaa, jotka täyttäisivät seuraavat kriteerit: 1. Ei viljoja, sokeria, riisiä tai perunaa. 2. Mahdollisimman korkea lihapitoisuus 3. Ei keinotekoisia lisäaineita.
Olen aiemmin ostanut lähinnä Applawsia ja Shebaa, mutta mietin, löytyisikö jotain yhtä laadukasta ja edullisempaa? Myös kaikki vinkit lemmikkikauppojen ja verkkokauppojen tarjonnasta 😊
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissa syö pahanhajuisinta purkkiruokaa. Annamme kypsennettyä kalaa tai pakastettua kalaa. Joskus paistamme maksaa tai muuta.
Maksan voi antaa raakana, saa täyden hyödyn siitä
Vierailija kirjoitti:
Meillä Applaws ja Garnilove, nämä se syö poikkeuksetta, ei tarvitse arpoa, mitä ostaisi.
Royal canin kuivaruoat lisäksi.
Royal on nykyisin kuraa. En syötä maissia kissoilleni
Mun seniorikissalle eläinlääkäri suositteli rasvapitoista, raakaa possunjauhelihaa. Kuulema porsaanliha on helpommin iäkkään kisun vatsassa sulavaa kuin naudan/kanan ja possunjauhelihan rasvaisuus on hyväksi seniorille joka syö hyvin vähän ja laihtuu helposti liikaa. Lisäksi sisältää hyviä proteiineja. Vanhalle ja jo hampaitaan menettäneelle kissalle pitää ottaa huomioon myös se että ruoka ei saa olla liian isoina palasina kun ei jaksa pureksia ja isot palat sulavat huonosti.
Mun kissa on siis vanhuuttaan jo kovin nirso joten purkkiruuat (etenkin ne laadukkaat) jää helposti kokonaan syömättä. Tässä vaiheessa ikää se saa kyllä myös roskaruokaa, aikaa ei ole enää paljoa jäljellä muutenkaan joten olen päättänyt että saa syödä mitä haluaa, kunhan syö jotain eikä riudu nirsouttaan.
Huh huh liian pitkä aloitusteksti. Saisko 5s TikTokkina?
No antaa sitte olla.. ei kukaan mua ymmärrä. Moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dagsmarkin ruuat, eli nämä Tiikerit ja Leopardit. Sopivat meidän allergiselle ja herkkävatsaiselle kissalle, ei viljaa eikä sokeria.
Nuo on vähän turhan huonolaatuisia. Meidän katitkaan eivät oikein välitä.
Mikä näistä tekee huonolaatuisen? Ollaan ihmetelty miksi on niin halpaa, kissat tykkää eikä mene maha sekaisin kuten joistakin kalliimmista menee. Lisäksi toinen syö kanansydämiä (seuraavaksi kokeillaan sian sydämiä) ja molemmat välillä kissan pakastelihapullia.
Mutta kun ei itse osaa vertailla näitä, niin en tiedä mikä tuosta Dagsmarkista sitten tekee huonon? Suomalaista, lihapitoista, viljatonta ym.
Vierailija kirjoitti:
Raakaruoka on helppoa. Ei oo haisevia roskia, helppo annostella, säilyy pakastimessa ja kissat tykkää. Eikä ole kallistakaan.
Meijän kissat ei tykkää raakaruuasta.
Meijän kissat ei myöskään tykkää heitä varten esim haudutetusta kanasta. Mutta ne tykkää tietyistä kalleista purkkiruuista, raksuista ja meidän omista ruuista missä on chiliä tiiä mitä.
Onko sulla noin alhanen itsevarmuus ettet osaa pitää päätäs
Trendikästä mutta sitä haukkuja ei tiedä ;).