Voinko tehdä rikosilmoituksen?
Kaverini kirjoitti yhdelle toiselle foorumille että yksi ex mieheni seurustelukumppaneista on ollut epäviehättävä. Olen aika varma että tarkoitti minua. Voinko tehdä kunnianloukkaussyytteen?
Kommentit (49)
Voit tehä ilmoituksen, mutta se ei johda mihinkään
Mistä tähän nyt vedettiin nämä aiemmin maintut julkimot?? :D älä tee ilmoitusta, nolaat lähinnä itsesi.
Saako tämä syytetty tiedon rikosilmoituksesta jos asia ei etene. Haluaisin näpäyttää ainakin
Jos poliisi päättää ottaa r-ilmoituksen esitutkintaan, niin epäilty saa tiedon esitutkinnan lopettamisesta. Kuitenkin, jos poliisi ei havaitse r-ilmoituksen perusteella minkäänlaisen rikoksen tapahtuneen (epäviehättäväksi saa kutsua), niin esitutkintaa ei aloiteta, jolloin epäillylle ei myöskään mene mitään viestiä. Eli tämmöistä ei voi käyttää "näpäyttämiseen", vaikka olisi kuinka loukkaantunut. Kannattaa ehkä jutella asiasta suoraan tuttavan kanssa.
Mitä kunnianloukkaukseen vaaditaan? Uskalla ketään enää suutuspäissäänkään haukkua. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ammatiltasi syyttäjä, niin voit. Tavallinen ihminen ei voi nostaa syytteitä.
Kyllä asianosainen voi ajaa syytettä, vaikka syyttäjä ei syyttäisikään. Voi myös ajaa vaihtoehtoista syytettä. Juurihan tässä äskettäin oli tapaus, jossa uhrin omaiset olivat vaatineet rangaistusta murhasta, vaikka syyttäjän mukaan kyseessä oli vain tappo. Tässä tapauksessa vieläpä tuomioistuin antoi tuomion murhasta.
Miten voisi olla rikos kun ei kukaan pysty todistamaan että ketä ystäväsi tarkoitti?? Jokainen exä voisi suuttua ja tehdä r. Ilmoituksen. Siinä on pollari pulassa, varsinkin jos exiä on paljon. Heh
Senhän voi tehdä netissä. Kipaisepa tekemässä ja kerro sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kunnianloukkaukseen vaaditaan? Uskalla ketään enää suutuspäissäänkään haukkua. En ole ap.
No lue sieltä finlexistä. Suomen laki on ihan jokaisen luettavissa netissä.
Tämä ei tod ole kunnianloukkaus. Olen 100%varma. T. Lakimies
Voit toki tehdä rikosilmoituksen, kuka tahansa voi tehdä jos siltä tuntuu. Mielestäni sinulla on kuitenkin tässä yksityisoikeudellinen riita kyseessä joten kyllä sinun on itse haastettava tämä loukkaaja käräjille ja vaatia siltä vahingonkorvuaksia. Laita heti summaksi miljoona euroa, säikähtää kunnolla.
PS varmista kuitenkin että sinulla on varaa... muutama kymppitonnin vähintään....
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei tod ole kunnianloukkaus. Olen 100%varma. T. Lakimies
No shit, Sherlock?
- työtön
Miksi ajattelet että kyseessä olet sinä!
Höööö!
Epäviehättävä, kyseessä on mielipide.
Ihmisollä on oikeus mielipiteeseen.
Jos olis sanonut että joku on varas, vaikkei hän olis, kyseessä olis kunnianloukkaus.
Asettaa jonkun halveksunnan ja hylkiön osaan.
Epäviehättävyys ei aiheuta halveksuntaa.
Epäysyävällinen, minua selkäni takana jonottanut sanoi epäystävälliseksi kun kysyin myyjältä postipakettiani kun myyjä oli sanaakaan sanomatta tullut palvelupisteeseen ja alkoi sanaakasn sanomatta räplätä jotain käsilaitetta, räpläsi ja räpläsi, sanaakaan ei sanonut. Myyjän olisi pitänyt sanoa hetki vaan, avaan tämän pakettisovelluksen... no,mutminä olin epäystävällinen kun pakettiani kysyin...... se takanani ollut taisi olla lähihoitaja, niillähän on erikoisia puheenvuoroja....
Etsiiköhän Ap vai joku muu hiihtäjä juristia toisessa ketjussa.
Toisen ketjun Ap yritti soittaa veljensä parhaalle ystävälle juristille ja "sanottiin et äitiyslomalla". Sitten kyseinen Ap muka heräsi todellisuuteen ja ottaa vieraan juristin :D
Voit tehdä, mutta eri asia kannattaako (vai onko peräti asiatonta tehdä).
Voinko tehdä rikosilmoituksen kun joku väittää ja levittää netissä jollakin kanavalla puheita minusta joilla hän mustamaalaa minua hävyttömin väittein... voin mut asia ei johda mihinkään jos ei oo todisteita ja vielä vähemmän johtaa jos kyseessä on alaikäinen sakki.... poliisi sanoo ilkivaltaa kin "ne on lapsii!"
Ei ole mtn perusteita tälle kun ei voi edes todistaa ketä tarkoitettu sillä viestillä. Leave it oikeesti...
Ap, haluaisitko että rikoskonstaapeli tutkii oletko epäviehättävä vai et?
Epäviehättävä on mielipide.
Kuules ap, oletko koskaan kuullut sanantaa "Luulo ei ole tiedon väärtti"? Nyt sinä luulet, mutta et ole varma. Anna olla. Keskity omaan elämääsi äläkä pöyhi toisten kirjoitelmia.
Kelpaisivatko muut kaverillesi seurustelukumppaneiksi vai mikä on pointtina? Vai että kaveri itse on viehättävä ja jostain syystä ex-naisten arvioiminen netissä saa miehen heräämään että kyseinen kaveri itse on samaa tasoa?
Luulisi että hankalaa yrittää itse päästä osaksi kauniiden naisten sarjaa kertomalla että melkein kaikki jonkun miehen exät ovat olleet viehättäviä.
Jos joku kirjoittaisi vaikka Kalle Kuvajasta että melkein kaikki naiset ovat hänellä olleet kauniita paitsi yksi, mitä pointtia asiassa olisi? En tunne hänen exiään mutta varmaan kauniita. Martina on yksi heistä. Esko Eerikäisestä ei niinkään yllättäisi jos joukossa olisi joku vähemmän viehättävä mutta persoonallinen.
Ihan ajatuksen tasolla Kalle on sen verran komea että luonnostaan sopisi ulkonäköraameilla kauniiden seurustelukumppaniksi. Esko taas voisi olla jonkun persoonallisenkin kanssa.