Ei tämä palsta ole vain ja ainoastaan huono juttu. Mitä 'hyvää' palsta on kutenkin 'antanut' sinulle? Joskus tuntuu kuin olisi ystäviäkin tä
https://www.vauva.fi/keskustelu/5801181/miten-tama-palsta-vaikuttaa-sin…
Just meinasin tehdä seuraavan aloituksen kun olin ihan onnellinen että olen monta päivää istunut koneella koska flunssa ja purkanut kaikkea mielestäni kuin jonkun oikean verta ja lihaa olevan kanssa olisin jutellut:
Ei tämä palsta ole vain ja ainoastaan huono juttu. Mitä 'hyvää' palsta on kutenkin 'antanut' sinulle? Joskus tuntuu kuin olisi ystäviäkin täällä. Entä sulla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
2018 tuhosin itse omaa mielenterveyttäni palstailemalla. Sittemmin olen myös saanut vertaistukea samaan ongelmaan ja siten apua.
Pakko kysyä: täältä palstaltako? :D
Aika surullista juttua tääl on, ihmisten pahoinvointi pursuilee.
Sain tietää, että Notre Dame palaa.
Joskus hauskoja ketjuja.
Vierailija kirjoitti:
No se. En kyllä usko, että oikeasti on mitään järisyttävää pahaa tapahtunutkaan. Aina Suomessa on korjattavaa ollut ja on tosi kovista ajoista myös noustu.
Ennen elävässä elämässä valittajia tuskin oli kenelläkään ennen tuttavapiirissään nyt somen aikana ne nousevat vaan potenssiin.
Yksittäiset tyypit eri poliittisista syistä tai maksettuina haluavat valaa epätoivoa ja tappiomielialaa sekä tuota sodanlietsontaa.
Joskus niin hyvä keskustelu että haluaisi tutustua johonkin lisää livenä ja nauraa yhdessä .😘😘😘😘
Joskus on saanut nauraa ihan vedet silmissä:-)
Roinan seasta löytyy välillä kiinnostavia keskusteluja.
Pidän myös suunnittelemattomasta huumorista joka palstalla joskus ilmenee. Siis kun aihe lähtee käpälästä ja kaikki riemastuneena jatkaa vitsailua. Näitä on pari ihan legendaarista ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on saanut nauraa ihan vedet silmissä:-)
Tämä. Ja siis ei naureta jollekkin tyhmälle raukalle vaan aihe on niin hauska ja kaikki vain jatkaa ketjua vitseillä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkee millaiseksi suomi on muuttunut. Pahoinvointi kasvaa järkyttävää kyytiä.
Paljon opittu asioita positiivista se on.
Monille asioille löytynyt nimi, jotka aina tyrmättiin tai en uskaltanut edes puhua elämän aikana.
Ihmeellistä kinaamista tosin eikä hyväksytä toisen käsitystä.
Jos itse olen jankannut en osannut ilmaista asiaa kuten piti.
Siskoni kanssa ollaan nauraa räkätetty monesti "kauheat uimahalli kokemukset" keskustelulle ja sen kaikille eri muunnelmille. Keskustelut on vieläpä usein niin pitkiä, että palaan vuosi vuodelta niihin ihan vain siksi että nauran itku silmässä. Joskus mieheni kysyy että mille taas nauran, ja huudan vaan että "VAUVA PISTE FIILLE"
Niin. Ja tamponi korut. ;)
Mikä usein harmittaa, on sellainen ihan turha toisille naljailu, jostain kirjoitusvirheistä, tai sitten tahallaan ymmärretään väärin kommentit.
Paljon huumoria, älykästäkin, hassuja sanontoja, joita ei voi toisille kielille kääntää, opettaa antamaan tilaa myös niille, joiden kanssa ei ole samaa mieltä.
Köyhyyskeskustelut ovat usein hyviä.
Kun sain sanoa mielipiteeni millaista oli työelämä 70-80 -luvuilla, miten sen koin, tuotti iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se. En kyllä usko, että oikeasti on mitään järisyttävää pahaa tapahtunutkaan. Aina Suomessa on korjattavaa ollut ja on tosi kovista ajoista myös noustu.
Ennen elävässä elämässä valittajia tuskin oli kenelläkään ennen tuttavapiirissään nyt somen aikana ne nousevat vaan potenssiin.
Yksittäiset tyypit eri poliittisista syistä tai maksettuina haluavat valaa epätoivoa ja tappiomielialaa sekä tuota sodanlietsontaa.
Kyllä ihmiset oikeasti voivat pahoin. Osa on jo suorastaan epätoivoisia. Tästä ovat kertoneet mm. sosiaalityöntekijät/-ohjaajat. Ja onhan se selvää, että työttömyyden, köyhyyden ja epävarmuuden lisääntyminen sekä vihapuhe vaikuttavat ihmisiin. On täällä toki naapurikin (ja ties ketkä muut) lietsomassa.
Kävi selväksi, kuinka pahoja ja sairaita ihmisiä persut todella ovat. Ei kannata olla missään tekemisissä. Se hyöty tästä palstasta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
En käy lukemassa enää iltapäivälehtiä, kun täältä näkee etusivulta missä mennään ja mikä on uutiskuohunnan anti. Säästyy nekin klikit. Päivän oikeat uutuset voi sitten lukea asialehdistä.
Tämä. Viimeisin esimerkki parhaillaan Espanjan Valencian tulvat. Somessa oli jo eilen hurjia raportteja ja videoita tilanteesta, mutta iltapäivälehdissä ei mitään mainintaa.
Tänään HBL:stä luin 1. artikkelin aiheesta, vasta sen jälkeen on suomenkielinen lehdistö (kopioinut?) asiaan herännyt.
Tehdäänkö suomenkielisessä lehdistössä enää varsinaista toimitustyötä, vai onko se vain muiden juttujen reagoimista ja kopioimista?
Vierailija kirjoitti:
2018 tuhosin itse omaa mielenterveyttäni palstailemalla. Sittemmin olen myös saanut vertaistukea samaan ongelmaan ja siten apua.
Mistä sait apua palstailun vähentämiseen? Onko vertaistukiryhmiä?
Kyllästyin haukkumiseen ja menin töihin.
Olen oppinut näkemään tämän kautta naisen sielunmaisemaan ja ymmärtämään millaisia olentoja naiset oikeasti ovat.
Tykkään noista ketjuista, joissa ihmiset esittävät mielipiteitään eri tv sarjoista.
Joku aina tietää juoruta jotain jostain tapahtumasta.
Ei ole itsellä mitään porukkaa, jonka kanssa yleensä höpötellä.
Siitä en pidä, että aletaan yksittäisiä ihmisiä lynkkaamaan. Onneksi niihinkin tulee aina eriäviä mielipiteitä.