Vanhat karamellit peukutusketju!!
Mä laitan ekan. Linnun löysät tikkari.
Peukku ylös pidät alas et. Muut jatkaa.
Kommentit (347)
Linnun löysiä vieläkin Kaatissäkissä.
Black Pete salmiakkitoffee, Patu -salmiakkipötkö.
Vanha Royal, etenkin vihreä jossa ohut tumma suklaa pohjana, sai irrotettua ja söin aina erikseen :) Rommirusina -Royal oli myös niiin hyvää.
Kristallirahat
Bloody Jaspers tikkari ärrältä
TDK-salmiakkikasetit ärrältä
Fazerin minttusuklaapatukat joissa oli minttusuklaapalloja (samanlaisia kun lontoonraesuklaassa) parasta ikknä.
Muistaako joku Paris-kohvehteja? Äitini muistelee näitä kaiholla, sanoo että isäni toi näitä hänelle synnytyslaitokselle joko silloin kun minä (50 v) tai veljeni (46 v) syntyi. Olen yrittänyt etsiä netistä, mutta löydän vain hataria viittauksia.
Jambo 80-luvulla jossa marmeladilevyn pystyi vetämään hampailla sieltä välistä ja syömään erikseen 😁 kun jambo "tuotiin takaisin" jossain vaiheessa, ei pystynyt, ja maku oli muuttunut.
Vaahtokarkit pitkulaisessa pussissa, mansikka tai salmiakki, sai ärrältä ainakin vuonna 1984.
Vierailija kirjoitti:
mansikka- ja salmiakkijauhikset.
kovia pötkylän muotoisia irtokarkkeja, joissa oli jauhetta sisällä.
Saatavana edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Chewitsit oli mun lemppareita pentuna.
Samoin. Tein " löydön", Lidlissä nimellä , Fritt chewy candy, kolme makua. Kyllä muistuttaa paljon Chewitsiä joita ennen oli.
Niin ja lisäksi sitruuna- ja lakupommit.
Ja salmiakkiavaruusrahat
Vierailija kirjoitti:
Black Pete-lakritsi.
Tämä- voi kumpa joku tekis edes kokeiluerän.
Muistaako kukaan kenen valmistajan se oli?
Tunnen nytkin suussani sen mustan lakulaatan sitkeän maun. Oli parasta nuoruudessani ja niitä syötiin paljon.
Black Peten isäksi Mansku ja Bansku suklaapötköt. Niissä oli vaahtosisus. 70-l ostin aina kauppa-autosta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black Pete-lakritsi.
Tämä- voi kumpa joku tekis edes kokeiluerän.
Muistaako kukaan kenen valmistajan se oli?
Tunnen nytkin suussani sen mustan lakulaatan sitkeän maun. Oli parasta nuoruudessani ja niitä syötiin paljon.
Valmistaja oli Leaf
Fazerin 10-suklaa 80-luvun lopulta. Neliön muotoinen levy jossa 10 lohkaistavaa kolmion muotoista palaa.
Super Susi salmiakkirakeet.
Black & White pastillit.
Emser-makuinen Mynthon.
Snören lakunarua (oli muitakin makuja), pakkauksessa norsun kuva
Muoviputkilossa karkkijauhoa, en muista nimeä?
Fazerin Maija karkit. Ihanaa pehmeää toffeeta? vai mitä se oli mutta hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Black Peten isäksi Mansku ja Bansku suklaapötköt. Niissä oli vaahtosisus. 70-l ostin aina kauppa-autosta :)
Banskua ja manskua saa tonttusuklaa pussissa jouluaikaan! Varmaan siis nyt alkaa taas olla kaupoissa. Pussi on ihan mitäänsanomattoman näköinen, mutta ne patukat joita se sisältää on tosiaan bansku ja mansku, tai ainakin hyvin lähellä!
Kaffebulla kirjoitti:
Dumle -tikkari
Eihän nää ole mihinkään kadonneet. Varmaan joka kaupasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia-marmeladimakeiset. Silloin kun ne eivät ole pyöreitä vaan joka väri jonkun hedelmän muotoinen ja makuinen, ilman sokeripäällystettä.
Oi, olen tämän unohtanut! Todellakin olivat hedelmänmuotoisa. Vanhat jouluaatot tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ne alkuperäiset Hopea-toffeet
Oi miten hyviä olivat! Lapsuuden lemppareita. Iloisena odotin uutta tuloa karkkimarkkinoille, mutta petyin, sillä eivät olleet vanhan veroisia. Ei aika tässä kultaa muistoja - kyllä vanha Hopeatoffee oli paljon aromikkaampi kuin uusi.
Löytyi. Jälkimmäisenä.