Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi YKSINKERTAISET ovat autuaita ja perivät taivaan?

Vierailija
29.10.2024 |

Oliko jeesus yksinkertainen?

En ymmärrä lausetta, voisiko joku uskovainen selittää??

Olivatko esim opetuslapset YKSINKERTAISIA???

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas on täynnä keekereitä? Suomiblondin paratiisi?

Vierailija
22/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Raamatussani ei lue tuommoista.

Mutta jos pitää Jumalaa yksinkertaisena, sellaisen väitteen esittäjä antaa itsestään todella yksinkertaisen kuvan.

Joka pitää Raamattua totena, on tyhmä. Joka luulee, että maailmankaikkeuden Jumala on sidottu ihmisen kirjoittamaan pieneen kirjaan, on tyhmä.

Yksinkertainen voi tajutakin jotain. Kuten vaikka sen, että Jumala on.

Mutta Jumala on valtavampi ja käaittämättömämpi kuin maailmankaikkeus, ja ennen kaikkea käaittämättömämpi kuin yksikään ihmisen kirjoitus tai ihmisen keksimä uskonto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset uskovat kyseenalaistamatta. Nerokkaasti keksitty tuolta lahkolaissaarnaajalta.

Täältä voi etsiä vastauksia:

https://www.bible.com/fi/bible/365/MAT.5.3-12.FB38 ja https://www.bible.com/fi/bible/compare/MAT.5.3-12

Ja täältä:

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kaannos=fi-biblia&ko…

Kohdasta käännös voi valita version.

Esimerkiksi käännös versio Biblia (1776)

Matt. 5:3 I. Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset; sillä heidän on taivaan valtakunta. > Siirry

Rinnakkaisviitteet (Biblia (1776))

Ps. 40:18 Minä olen köyhä ja vaivainen, mutta Herra pitää minusta murheen: sinä olet minun auttajani ja vapahtajani: minun Jumalani, älä viivy. > Siirry

Jes. 57:15 Sillä näin sanoo korkia ja ylistetty, joka asuu ijankaikkisuudessa, ja jonka nimi on Pyhä: minä asun korkeudessa ja pyhyydessä, ja niiden tykönä, joilla särjetty ja nöyrä henki on, että minä virvoittaisin nöyryytetyn hengen, ja saattaisin särjetyn sydämen eläväiseksi. > Siirry

Jes. 61:1 Herran, Herran henki on minun päälläni, sentähden on Herra minua voidellut, saarnaamaan köyhille hyvää sanomaa; hän on minun lähettänyt parantamaan särjettyjä sydämiä: saarnaamaan vangeille lunastusta ja sidotuille pääsemistä; > Siirry

Jes. 66:2 Ja minun käteni on kaikki nämät tehnyt ja kaikki nämät ovat tehdyt, sanoo Herra; mutta minä katson sen puoleen, joka raadollinen ja särjetyllä hengellä on, ja joka vapisee minun sanani edessä. > Siirry

Luuk. 6:20 Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen, ja sanoi: autuaat te vaivaiset; sillä teidän on Jumalan valtakunta. > Siirry

KR 1933/-38

Matt. 5:3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.

Tai sitten suoraan hakukoneeseen kysymyksiä suomeksi ja enkuksi. What dows Matt. 5:3-12 mean?

Vierailija
24/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä what does Matt ... mean?

Vierailija
25/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raamatusta mutta mietipä asiaa käytännössä. Yksinkertaiset ja kehitysvammaiset eivät murehdi turhia. He elävät tätä hetkeä ja ovat tyytyväisiä siihen. Moniko lievästi kehitysvammainen on oikeasti surullinen? Moniko yksinkertainen murehtii öisin?

Vierailija
26/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska fiksut ei usko ennen kuin omin silmin näkee.

Vierailija
27/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo lause. Eikö se ole lapsen kaltaiset tai jotain. Sielu ja sydän tms.

Vierailija
28/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on erinomainen lähde, jos haluaa tutkia, mitä tämä evankeliumin termi autuas tarkoittaa:.

https://www.bibleref.com/Matthew/5/Matthew-5-3.html

What does Matthew 5:3 mean?

Matthew 5:312 contains what have come to be known as the Beatitudes. This title comes from the Latin word beatus, which means "blessed" or "happy." Each of the Beatitudes begins with a reference to those who are blessed, in connection to some behavior or attitude. The idea of being "blessed" in Jesus' sermon does not mean feeling happy, necessarily. Rather it means recognizing what is truly good in a person's life and why. It refers to those on the right track, who are following a godly pattern of thoughts and actions.

Jesus begins by saying that the poor in spirit are blessed. This is not a reference to money or finances. To be "poor in spirit" is the opposite of being self-confident or self-reliant, especially in any spiritual sense. The poor in spirit recognize they are incapable of providing for themselves by their own strength, goodness, or righteousness. They know themselves to be spiritually bankrupt of true goodness. They cannot hope to bargain or earn their way into the kingdom of heaven.

Jesus says, though, that they are blessed because the kingdom of heaven is theirs already. In other words, admission that one does not deserve a place in God's kingdom is a requirement for entrance into that kingdom. This is the opposite of assuming one has earned citizenship by his own merit.

Even as part of a sermon from Jesus, these words need to be understood in careful context. Jesus is not teaching, in this one single verse, every detail of the plan of salvation. As He continues to teach, Jesus will be clearand the New Testament will emphasizethat nobody comes to the Father except through faith in Christ for the forgiveness of sin.

A corresponding attitude to salvation is that of being poor in spirit. The kingdom of heaven will be populated by the humble and not the arrogant. In that way, the poor in spirit are blessed.

Vierailija
29/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Trump pääsi usan pressaksi.

Vierailija
30/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun Raamatussani ei lue tuommoista.

Mutta jos pitää Jumalaa yksinkertaisena, sellaisen väitteen esittäjä antaa itsestään todella yksinkertaisen kuvan.

Jos pitää jumalaa todellisena, sellaisen väitteen esittäjä antaa itsestään todella yksinkertaisen kuvan.

Asiasta ei tarvitse ruveta edes kiistelemään, koska virheesi selviää sinulle aikanaan. Toivottavasti ei kumminkaan liian myöhään.

Ei se selviä. Kuolleena ei tajua mitään.

Vierailija
31/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun omin silmin näkee, ei ole mitään uskomista. Fiksu on niin fiksu, että ei ymmärrä, mitä tarkoittaa USKONasia. 

Vierailija
32/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun omin silmin näkee, ei ole mitään uskomista. Fiksu on niin fiksu, että ei ymmärrä, mitä tarkoittaa USKONasia. 

Miksi uskoa todistamattomiin?

Vierailija
33/33 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mitä autuas tarkoittaa? 

Sitä kun silmät pyörii päässä orgasmin jälkeen,oletko itse kokenut sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä