Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö joku sinua hakukoneena ja ilmaisena tietopankkina töissä?

Vierailija
29.10.2024 |

Perheiden metatyöstä on ollut paljon keskustelua täälläkin, mutta onko teille tuttua se, että joku käyttää teitä ikään kuin ilmaisena hakukoneena ja tietopankkina? Siis kysyy, vaikka saisi itsekin asian ihan hyvin selville esim. googlaamalla, katsomalla kalenterista tai muuten selvittämällä. Varmaan monessa kodissakin tuttua, mutta töissä mielestäni vielä sata kertaa rasittavampaa.

Luin jutun tuosta ilmiöstä "toinen käyttää sinua googlena" ja tajusin heti, miksi yksi työkaveri on mielestäni niin raskas ja ärsyttävä! Hän (mies) kyselee koko ajan minulta asioita, jotka hänen pitäisi tietää itse tai jotka hän ainakin voisi helposti selvittää itse: "Milloin se palaveri olikaan?" "Onko meillä tänään joku palaveri?" "Missä kansiossa se dokumentti x onkaan?" "Muistatko milloin se deadline olikaan sille raportille?" "Milloin meidän pitikään olla siellä seminaarissa?" - siis joka päivä useita tällaisia kysymyksiä! Minä sitten varmistelen jostain vanhoista sähköposteista, tarkistan kalenterista, selaan kansioita ja verkkosivuja...

Tästä lähin sanon hänelle, että en tiedä, sun täytyy itse etsiä vastaus.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytti, nykyään olen 90 % etätöissä ja kollega taas toimistolla joten enää ei kysele samaan tapaan kuin silloin kun istuin hänen vieressään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla