Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä teen, auttakaa! työ vs opiskelu

Vierailija
29.10.2024 |

Lopetin vakituisessa työpaikassa koska työilmapiiri oli niin ikävä että olin lähellä sairastua henkisesti, perjantaina toiset oli iloisia, minua ahdisti jo valmiiksi että kohta taas töihin.

Lähdin opiskelemaan, koulu ei ole lähtenyt käyntiin tässä 4kk aikana oikein mitenkään. Aikuisopiskelijana todella huonosti saan apua. Koulua ei itsessään ole ollenkaan. Pitää etsiä tylharjoittelu paikka jota on todella hankala löytää kun ei ole pienintäkään kokemusta alasta. Ei kukaan ota töihin edes ilmaiseksi kun ihan kaikki pitää kädestä pitäen neuvoa. Olen siis istunut kotona. Rahaa jää tukien varassa eläen vuokran jälkeen 400e/kk minulle ja kolmelle lapselle. 

Nyt en tiedä mitä teen. Hävettäisi jotenkin jättää koulu kesken. Mutta haluaisin töihin että saisi rahaa. Toisaalta koulu kestäisi 1,5v ja sille alalle olisi töitä tarjolla. Mutta entiedä onko ala minun juttu sittenkään. Alalla jota opiskelen, työajat ovat todella huonot talvea ajatellen. Mutta olen laittanut paljon rahaa tämän ammatin käymiseen niin harmittaisi todella paljon lopettaa. Mutta samalla ajattelen ihan sama, haluan töihin. Mutta en tiedä minne.

Onko sinulla kokemusta, miten selvitä tällaisesta mielen solmusta. Mitä minun kuuluisi tehdä? Mistä tiedän mikä olisi oikein? Olen normaalisti heittäytyjä mutta tähän mennessä mikään heittäytyminen ei ole tuonut tulosta. Elämä on vaan rämpimistä ja etsimistä että kuka minä olen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pääse harjoitteluun niin eihän sitä koulua saa edes läpi

Vierailija
2/3 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet laittanut rahaa kouluun? Kerrot vaan irtisanoutuneesi hakematta ensin alan töihin. Nyt huomaat että paikkaa on vaikea saada etkä tiedä alasta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein saman että irtisanouduin ja menin ammattikorkeaan opiskelemaan. Mutta sillä erolla että irtisanouduin kokoaikaisesta tiiminvetäjän työstä ja vaihdoin osa-aikaiseen helpompaan vastuuttomampaan työhön.  Ennen oli n. 50h vk ja nyt on 25h vk. Teen töitä illat ja viikonloput opiskelujen jälkeen.  En hetkeäkään kuvitellut että pärjäisin pelkällä tuella. Rankkaa on ollut mutta ei ole vaihtoehtoja. Jos hakisit jotain osa-aikaista työtä opiskelujen ohelle omalta vanhalta alaltasi. Ei kannata jättää opiskeluja kesken koska silloinhan kaikki tehty työ menee hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän