Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa masentunutta kaveriani. Miten voin ottaa siihen etäisyyttä?

Vierailija
28.10.2024 |

Tiedän että masentuneen tukena pitäisi olla ja niin olen koittanut ollakin, mutta en vaan jaksa sitä ainaista synkkyyttä, valitusta kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta ja uhriutumista aina kun haluan tavata muitakin kavereitani tai viettää rauhallista koti-iltaa. Oma elämäni on ollut viime aikoina täynnä vastoinkäymisiä ja lisäksi koen olevani täystyöllistetty muistisairaiden vanhempieni asioiden hoitamisen kanssa. Pelkään että romahdan jos en ota masentuneeseen kaveriini etäisyyttä ja paljon. Miten voisin tehdä sen mahdollisimman hellävaraisesti ja hienotunteisesti? Pelkään kovasti että tämä on kaverilleni se viimeinen niitti joka katkaisee kamelin selän, mutta oma mielenterveys ja toimintakyky on pakko laittaa etusijalle.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ghostaa vaan kerro reilusti mutta hienotunteisesti mistä kiikastaa. Ghostaaminen on alhaista ja epäkunnioittavaa toista ihmistä kohtaan. 

Vierailija
22/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei liity ensisijaisesti masennukseen vaan kaverisi on raskas ja muita vastuuttava luonne. Tuohon kun yhdistää oman rajattomuutesi, ongelmiahan siitä tulee. Rajattomuus on myös sitä ettei osaa vetää ja pitää rajoja. Moni syyttää muita rajojensa ylittämisestä vaikkei ole edes tehnyt selväksi mitkä ne rajat ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan minun entiseltä kaveriltani. Lopulta onneksi uskalsin katkaista välit. Nykyäänkin kauhistuttaa ajatus niistä ajoista, mutta on ihanaa olla vapaa siitä kaikesta (nyt jo pienen ikuisuuden.) Kaveri oli kateellinen ja katkera kaikesta. Olin toisen kaverin kanssa teininä kauppakeskushengailemassa, ja tämä energiasyöppökaveri oli kateellinen siitä. Minulla oli poikaystävä, ja kaveri oli kateellinen siitäkin. Minulla oli säätöä yhden kanssa (ja myöhemmin suhde), ja kaveri yritti sabotoida senkin ennen alkujaan. Ihan järkyttävän m yrk yllinen tyyppi.

Vierailija
24/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, unohdin kaiken huipun! Nimittäin...

Vierailija
25/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitus jatkuu, niin kysyt, että ootko harkinnut 5 tuuman rautanaulan tuuppaamista  maadoittamattomaan pistorasiaan, kun sillä ne ongelmat ratkeaa. Semmoisen neuvon yksi mummeli tarjoili ysärillä radiossa kun joku edellinen soittaja valitti masennusta.

Vierailija
26/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran saimme yhteisen idean poikaystäväni kanssa, että hän tekstaa kaverille (tässä vaiheessa taisi olla jo entinen), ja minä olin siinä vieressä koko ajan. Teini-idea :D Kaveri oli selkeästi oikein imarreltu ja kuvitteli, etten minä ole tietoinen siitä mitä poikaystäväni tekee. Huh... myöhemmin selitteli paniikissa ja nolostuneena. 

Vierailija
27/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että nyt sinulla on niin paljon kuormitusta omassa elämässäsi että sinun täytyy ystävien kanssa keskittyä positiivisiin asioihin.

Jos hän yhä jatkaa elämäsi latistamista niin sanot suoraan että nyt on liian negatiivisia juttuja.

Ja jos sekään ei auta niin sanot että nyt sinun täytyy poistua tilanteesta kun on liikaa negatiivista. 

Tämä kuulostaa tosi hyvältä! Vetäytyminen on suora reaktio negatiivisuuteen eikä siihen, että kaverin naama ei miellytä.

Vierailija
28/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valitus jatkuu, niin kysyt, että ootko harkinnut 5 tuuman rautanaulan tuuppaamista  maadoittamattomaan pistorasiaan, kun sillä ne ongelmat ratkeaa. Semmoisen neuvon yksi mummeli tarjoili ysärillä radiossa kun joku edellinen soittaja valitti masennusta.

Uskomatonta että täällä jotkut tekevät pilkkaa masentuneista ihmisistä. Toivottavasti karma antaa teille takaisin. 

Vierailija
29/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaat vain olemasta saatavilla

Tuo on tosi ikävästi tehty, jos muutos on äkillinen eikä tapahdu vähitellen niin että yhteydenpito hiipuu luonnostaan. 

Vierailija
30/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun kaveri kysyy mistä on kyse, kun toinen on yhtäkkiä "lakannut olemasta saatavilla"? Jatkuuko täysi hiljaisuus silloinkin? 

Vierailija
31/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku kääntää sinulle selän kun olet masentunut. 

Jokaisen täytyy huolehtia omasta jaksamisestaan. Muuten käy helposti niin, että auttajasta tulee autettava. 

Vierailija
32/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun kaveri kysyy mistä on kyse, kun toinen on yhtäkkiä "lakannut olemasta saatavilla"? Jatkuuko täysi hiljaisuus silloinkin? 

Sitten voi itse valittaa että kuinka on raskasta vaikka muistisairaiden vanhempien ja monien muiden asioiden kanssa jne ja jatkaa taukoa 

Vierailija
33/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla täysin hiljaa, mutta vähentää yhteydenpitoa. 

Vierailija
34/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tajuat jonain päivänä miten inhottava ja itsekeskeinen ihminen olet.

Vierailija
35/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinä joudut joskus tilanteeseen, jossa masentunut läheinen vie kaikki voimasi. Ehkä sitten ymmärrät, että aina ei ole hyviä vaihtoehtoja vaan joskus on pakko koittaa valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta vähemmän huono. 

Vierailija
36/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pelkkä mielenterveysongelma selittää kaikkea. Ne ovat muutenkin sellaisia ihmisiä joilla toisen huomioiminen ja vastavuoroisuus eivät ole vahvimpia piirteitä. Korostuu vain sairastelun myötä.

Vierailija
37/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ghostaa vaan kerro reilusti mutta hienotunteisesti mistä kiikastaa. Ghostaaminen on alhaista ja epäkunnioittavaa toista ihmistä kohtaan. 

Ghostaaminen on tosiaan yksi pahimmista asioista mitä toiselle voi tehdä. Yhtä hyvin voisi töksäyttää suoraan päin naamaa, että olet inhottava ihminen ja olen saanut susta tarpeekseni. 

Vierailija
38/51 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneellakaan ei ole oikeutta käyttäytyä kuten ap:n ystävä. Toista ei ole lupaa vetää suohon, oli itsellä kuinka paha olo tahansa.

Masentunutkin kykenee olemaan huomaavainen muita kohtaan. 

Vierailija
39/51 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet toiminut tähän asti kun kaverisi on uhriutunut siitä että sulla on muutakin elämää? 

Vierailija
40/51 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että "HYPPÄÄ KAIVOON"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi