Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuinka noloa, jos rahat ei riitä kassalla?

Vierailija
28.10.2024 |

Tuli vain mieleen, kun yksi tuttu on paasannut nyt monta päivää, että oli noloa jättää ostokset kauppaan. Hänellä siis Nordea ja kortti ei toiminut, kun piti maksaa.

Tuttu joutui mennä automaatille ja nostaa rahaa (mikä onneksi onnistui) ja hakemaan kassalta ostokset. Maksoi käteisellä.

Ostosten summa oli yli 500 e eli ihan hyvä asiakas kaupalle toki. Mutta kuulemma myyjä ja muut asiakkaat mulkoili todella veemäisesti silloin, kun korttimaksu ei onnistunut. 

Onko tuo todella niin noloa kuin tuttu antaa ymmärtää vai liioittelua? Oon nyt 3 viikkoa meinaan kuunnellut puheita siitä häpeän määrästä..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin sellaisen kaupan boikottiin, jossa myyjä mulkoilisi minua korttihäiriön vuoksi. Toki myyjän esimiehille laittaisin sähköpostia ja palatessani maksamana olisin saattanut vaatia vastaavaa paikalle. Myyjä on asiakaspalvelija ja myös minä(kin) asiakkaana maksan ja ylläpidän hänen työpaikkaansa ja palkkaansa. 

Vierailija
2/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa, tulee köyhä vaikutelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, mutta itselläni muutaman kerran tilillä ei ollut rahaa ja häpesin kun korttimaksu ei onnistunut.  Jono takana ja jätin osan ruokaostoksista hihnalle. 

Vierailija
4/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tuossa ei ole mitään hävettävää koska eihän syy ollut edes hänen vaan pankin/ pankkikortissa.Rahat kyllä riitti mutta kortti ei toiminut.

Muiden mulkoilut olivat kyllä turhia ja olisivat saaneet hävetä itse käytöstään.

Vierailija
5/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole noloa ainakaan mulle. Monesti olen joutunut jättämään ostoksista jotain pois, kunnes kate riittää.

Vierailija
6/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole yhtään niin noloa kun vaikka vertaa esim siihen et persut ei osaa/pysty sanomaan tähän mitään vastaan.

Tarkoitus on ajaa suomalaiset naiset spesifisesti ahdinkoon.

Persu myi koko suomen porvarille sillä ajatuksella että sitten on helpompi kiristää ihmisiä seksiin, kokoomuslaiset ovat myös innoissaan orjista raha mielessä.

Persut aina kitisee muslimeista, se on kateutta, he kokevat epäreiluksi miksi musta mies saa alistaa ja hakata naista mut he ei.

Mitä pitemmälle tää sekoilu menee, sitä vähemmän te pystytte sulkeen silmiänne siltä, menkää lukemaan heidän omia juttuja.

Nää häpäisy ja nolous jutut persuilta tukee tätä teoriaa 100%.

On aika noloa, ja ihan karmeaa ja groteskia.

Vierailija
7/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi, kun joskus nuorena kävi niin. Piti sitten jättää osa kuivatuotteista pois. Koin sen niin noloksi, että aina pidän käteistä mukana kauppareissulla. Voihan siellä olla vaikka joku tietoliikenneongelma ja just silloin ei pysty maksamaan kortilla.

Tässä nyt sattui juuri noin: 1.nä jonossa oleva boomer-ikäinen nainen alkoi huutamaan, kun pk. ei toiminut: Sen on toimittava! Kassa sanoi siihen, yhteysongelma ei hän voi tässä nyt nettiyhteydeksikään muuttua. Mun vuoro tuli, niin kysyin, et toimiiko? Vastasi siihen, että nyt toimii.

Vierailija
8/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No korttihäiriön takia ei tietenkään ole noloa. Ei kait se muutenkaan ole. 

Entisenä Prisman kassahenkilönä voin sanoa, että sitä tapahtuu suht usein. Lähinnä perässä tulevat asiakkaat saattavat huokailla. 

Vierailija
9/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että nolottaa vähän tilanne mutta ei siinä oikeasti ole mitään hävettävää. Korttimaksuongelma ei edes johtunut hänestä! Minulla on joskus käynyt niin, että tililtä oli raha loppu mutta käteistä sitten löytyi. Joskus myös huomannut kassalla että lompakko jäänyt kotiin ja pitänyt jättää tavarat kassalle sillä aikaa kun käyn hakemassa. Kyllä kassahenkilökunta tietää että näitä sattuu, turha sitä on kauheasti nolostella. Itse kuitenkin käynyt tuossa kyseisessä kaupassa varmaan 10 000 kertaa ja muina kertoina aina onnistunut maksamaan ongelmitta. 

Paljon nolompaa oli se, kun menin kyseiseen kauppaan nuorena pyytämään töitä enkä ollut ollenkaan varautunut siihen, että pääsen heti haastatteluun. Menin ihan shokkiin ja tärisin kuin haavan lehti :D En saanut töitä mutta henkilökunta moikkaili ja muisti minut pitkään sen jälkeen. 

Vierailija
10/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole yhtään niin noloa kun vaikka vertaa esim siihen et persut ei osaa/pysty sanomaan tähän mitään vastaan.

Tarkoitus on ajaa suomalaiset naiset spesifisesti ahdinkoon.

Persu myi koko suomen porvarille sillä ajatuksella että sitten on helpompi kiristää ihmisiä seksiin, kokoomuslaiset ovat myös innoissaan orjista raha mielessä.

Persut aina kitisee muslimeista, se on kateutta, he kokevat epäreiluksi miksi musta mies saa alistaa ja hakata naista mut he ei.

Mitä pitemmälle tää sekoilu menee, sitä vähemmän te pystytte sulkeen silmiänne siltä, menkää lukemaan heidän omia juttuja.

Nää häpäisy ja nolous jutut persuilta tukee tätä teoriaa 100%.

On aika noloa, ja ihan karmeaa ja groteskia.

Ei se ole mikään teoria vaan heidän tekojen ja omien juttujen kuvailua sanoilla, kun tajuat sen implikaatiot me päästään todellisen groteskin äärelle.

Vierailija
11/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kassajonossa vain harmiteltavan sitä, ettei jono etene. Sama tilanne, kun vanhukset haluavat maksaa kolikoilla, joita lasketaan sitten ajan kanssa. Kyllähän siinä tilanteessa tulee joskus huokailtu jonossa itsekin. Jos kortti ei toimi (nykyisin lähes normi Nordean asiakkailla), se ei ole asiakkaan vika. 

Ajoittain myös kännykällä maksaminen tuntuu olevan erittäin hidasta.

Vierailija
12/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää käteistä aina mukana niin on jotain millä maksaa.

Vierailija
13/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se ole mikään teoria vaan heidän tekojen ja omien juttujen kuvailua sanoilla, kun tajuat sen implikaatiot me päästään todellisen groteskin äärelle."

No hyi hlvetti, oot ihan oikeassa, en tullut edes ajatelleeks et tuohan on vaan reilu kuvaus heidän omista jutuista. 

Vierailija
14/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole duunarina. Totean aina vain kun kuun lopussa ei ole varaa ostaa ruokaa että kyllä työnteko ilmeisesti ei kannata. Niin kassa hymyilee ymmärtäväisesti että työ on paskaa Suomessa ja työnantajat kusettaa työntekijöitä.

Tässä maassa ei saa edes vatsaansa täyteen työtä tekemällä.

Ei oikeastaa ole noloa. Ei ole mun vika, mulla on vain nälkä.

Vierailija
15/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, persut levittämässä häpeän ilosanomaa talousahdingossa oleville naisille, mä oletan et teillä ois myydä ratkaisu, alistumista ja pildeä vastaan?

Vierailija
16/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaa kun on lompakossa aina sen verran käteistä että saa ostokset ja tankillisen polttoainetta maksettua.

Vierailija
17/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekä kassatyöntekijä, että muut asiakkaat ovat mulkoilleet vihaisesti, niin luulenpa, että ystäväsi on alkanut kuluttamaan siinä kassalla tarpeettomasti aikaa tai käyttäytynyt muuten huonosti esim. hermostumalla kassatyöntekijään. On nimittäin käynyt joskus itselleni sama ihan oman virheeni takia (kortti oli unohtunut toisen takin taskuun) eikä kukaan ollut äreä.

Vierailija
18/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarille ei mikään ongelma. Hän kaivelee tottuneesti muiden asiakkaiden taskuista puuttuvat rahat.

Vierailija
19/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi nolottaa. Itselläni on käyny muutaman kerran kun olen joutunut valitsemaan jätänkö maitopurkin pois vai tuoreen kurkun että käteinen riittää kun tilillä ei ole varaa kortilla maksaa. Kerran oli ihana tilanne kassalla: puuttui summasta 30 centtiä ja oli ottamassa sitä maitopurkkia pois,  niin vieressäni romaaninainen otti taskustaan rahaa ja maksoi itseltäni puuttuvan summan koskaan en unohda hänen hyvää tekoaan. Sanoin että maksan takaisi kun nähdään , valitettavasti hyväntekijääni en ole enää nähnyt. Nyt saa sitten aivan vapaasti aloittaa pilkkaamisen köyhyydestä,  sana on vapaa.

Vierailija
20/32 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän noloa. Minulle on käynyt näin. Sitten vaan olen pyytänyt myyjää poistamaan tuotteita siihen summaan asti johon minulla on ollut rahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän