Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpentu menetti kaverinsa ja nyt syö todella huonosti

Vierailija
28.10.2024 |

6,5kk vanha koiranpentuni menetti 11.10 eli kaksi viikkoa sitten kaverinsa. Meidän perheessä ollut 12,5 vuotias vanhus jouduttiin äkillisesti lopettamaan. Heti tuon päivän jälkeen pentu ei ole suostunut syömään normaalisti. Herkut ja puruluut menee, ruokanappulat syö myös koulutustilanteessa. Mutta kun ruoka annetaan ruokakupista, hän vaan haistaa sitä ja lähtee pois. Ruuan houkuttelevuutta ollaan yritetty lisätä laittamalla märkäruokaa, raakaruokaa, kalaöljyä yms.. tuntuu että kaikkea on testattu eikä mikään auta! Alan olla itse erittäin väsynyt tilanteeseen ja omat voimavarat tuntuu olevan ihan loppu! 

Onko täällä vertaistukea, onko jollain vastaavia kokemuksia? Kauan ruokahaluttomuus on kestänyt? Tietty tässä on vielä mahdollisuus, että pentu tekee ekoja juoksujaan ja se myös pistää ruokahalun huonoksi. 

Eläinlääkäriin meneminen ei ole mielestäni vielä ajankohtaista, koska tämä syömättömyys alkoi heti kun toinen koira menehtyi niin en usko että taustalla on mikään muu kuin se. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olet turhan huolestunut nyt. Pentu kaipailee ja ruokahalu on jonkun ajan huonompi. Sinäkin ole huolissasi kun tuli se toisen koiran menettäminen.

Asia korjaantuu kyllä.

Minulla on ollut 90-luvulta asti yhtäjaksoisesti koiria. Joskus huolettaa muutkin asiat liikaa ihan vaan sen stressin takia, jos joku koira joudutaankin nukuttamaan ikiuneen.

Vierailija
2/3 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu suree laimanjäsenen menettämistä, ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi :( sanotaan että jos koira näkee ystävänsä kuolleena se ymmärtää tilanteen ja pääsee helpommin eteenpäin. Pentu varmaan kaipaa ja ihmettelee missä ystävä aikansa ja kun nälkä käy liian kovaksi alkaa syömään. Jättäisin itse herkut ja koulutusnamit pois kunnes alkaa syömään normaalia ruokaa. Myös liikunnan lisäys voi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi