VS: Apteekkari: Suomen lääkepula johtuu siitä, että lääkkeet ovat Suomessa liian halpoja
Suomessa hinnat ovat niin halvat, että jäämme lääketoimituksissa jonon hännille apteekkari Sirpa Nieminen sanoo harmittelee.
Onko muut huomanneet, että vaikkapa Virossa, Thaimaassa tai Espanjassa lääkkeet maksaisivat paljon enemmän kuin meillä Suomessa?
Kommentit (37)
Julkisuudessa mielipiteitään laukovat, aliarvioivat tavallisen tallaajan älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei tässä maassa ole "liian halpaa".
Suomessa kaikki maksaa liikaa suhteutettuna tuloihin.
Joo , Suomihan on oikein maailman halvin maa , uskoo ken haluaa , kansalaisia koitetaan koijata olemaan tyytyväisinä ja hiljaisina ja maksamaan mitä yrittäjät ja valtio haluaa.
Varmasti apteekkarille on halpaa, mutta mulla on pienin eläke eikä apteekista mitään saa halvalla
Vierailija kirjoitti:
Varmasti apteekkarille on halpaa, mutta mulla on pienin eläke eikä apteekista mitään saa halvalla
Apteekkarille kaikki on halpaa.
Mä tunnen yhden eläkeläisen, joka käy monen ystävänsä lääkkeet hakemassa Tallinnan Nauticasta.
Kelakortit vaan mukaan, vai onko vain kuvat. On tutustunut johonkin työntekijään. Lähettää listan etukäteen ja kaikki on valmiina pakattuna.
Suomessa halpaa, pah. Tää ihminen tulee Jyväskylästä asti ja kannattaa
Aika monet peruslääkkeet kolmeksi kuukaudeksi maksaa vähemmän kuin karkkipussi
Vierailija kirjoitti:
masennuslääkkeet ovat halpoja ja auttavat joka vaivaan. tämän päivän burana
Paska puhetta, Virossa lääkkeet on edullisempia ja saatavuus hyvää. Suomen apteekkien ongelma on ettei tilauksia tehdä kimpassa vaan jokainen toimii yksinään, joten osto hintakin on korkeampi.
Apteekeja on ihan liikaa Apteekkari-killan mielestä joka itse päättää uusista luvista!
Täällä Espanjassa rouvan kilpirauhaspillerit kahdeksi kuukaudeksi maksaa 30 senttiä, eikä saatavuudessa ole ollut koskaan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Paska puhetta, Virossa lääkkeet on edullisempia ja saatavuus hyvää. Suomen apteekkien ongelma on ettei tilauksia tehdä kimpassa vaan jokainen toimii yksinään, joten osto hintakin on korkeampi.
Ostohinta on kaikille apteekeille sama, laki määrää niin.
Vierailija kirjoitti:
Viro ei oo enään niin halpa kuulemma. En oo enään käynyt siellä vuosiin, ei kiinnosta
Täällä missä asun on 3 apteekkia siis lähiössä. Pyrin käyttämään yliopiston apteekkia
Joku migreenilääke aikoinaan maksoi jotain 50 euroa ja siinä oli kaksi annosta. Onneksi ei ollut tehokas
Joo, paha, että sain sytostaatit niin halvalla. Tuo apteekkari on ahne, hyi.
Kokoomuksella tuskin olisi mitään sitä vastaan että köyhillä ei olisi varaa lääkkeisiin.
Eli mitä tämä apteekkari sitten tarkoittaa? Hinnat korkeammaksi, niin ihmisillä ei ole varaa lääkkeisiin ja näin lääkkeitä on sitten tarjolla enemmän?
Mikään ei tässä maassa ole "liian halpaa".