Voinko saada itseni hoikemmaksi ja treenatuksi 6-7 kuukaudessa?
Nainen, mitat 168 cm ja 85 kg.
Ainakin aikoinaan Jutta ja puolen vuoden superdieetit -ohjelmassa onnistuivat.
Kommentit (23)
Kuntosalilla ryhti suoristuu ja kannat kehosi kauniimmin. En suosittele mitään dieettiä. Kiinnitä mieluiten huomio siihen, että syöt paljon kasviksia ja marjoja -älä unohda laadukkaita proteiinejä. Vähemmän energiatiheitä ruokia, kukaan ei liho vihanneksia ja marjoja syömällä, kohtuudella hedelmiä. Karsi pienistä asioista: vesi ruokajuomaksi, sokeri ja maito pois kahvista, leipäpala ei välttämättä rasvaa kaipaa yms. Suosi keittoja.
2 kiloa kuukaudessa painoa pudottamalla olet 7 kuukauden päästä 14 kiloa hoikempi. Olin suurin piirtein painoisesi ja muutaman sentin lyhyempi ja pudotin n. 2 kg kuukautta kohden 1400 kilokalorin ruokavaliolla ja tekemällä n. 10 000 askeleen (runsas tunti) kävelylenkkejä 5-6 päivänä viikossa. Pyrin syömään 6 kertaa päivässä entistä pienempiä kerta-annoksia (aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala sekä näiden aterioiden välissä pari välipalaa), pääaterioilla aina myös kasviksia ja kovat rasvat vaihdoin pehmeiseen sekä viljatuotteet pääasiassa täysjyvää ja punaisen lihan syöntiä myös vähensin ja kerran viikossa sallin itselleni jotain herkuttelua kuten leivoskahvit, pizzan tai jotain muuta. Aluksi paino junnasi paikallaan, mutta lähti sitten laskemaan tadaiseen tahtiin ja vajaan vuoden kuluttua olin 20 kg hoikempi.
Olen minä laihtunut 6 kk 28 kg. En kärsinyt nälkää vaan söin normi ruokaa mutta treenasin sitten aika paljon ja kotona poljin kuntopyörää aamulla ja illalla 90 minuuttia. salilla kävin lähinnä painoja nostamassa.