Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut samalla kertaa sekä mahan että suolen tähystyksessä?

Vierailija
27.10.2024 |

Miten tyhjennys? Suolen tyhjennyksen takia pitää juoda paljon, mutta mahan tähystyksen takia ei saisi juoda kuin ihan vähän. Eli miten teille ohjeistettiin? Minä sain vähän epämääräiset ohjeet.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Tyhjennys hoidetaan kokonaan illalla. Sen jälkeen saa juoda vettä, teetä ym. Kaksi tuntia ennen mahan tähystystä ei saa juoda. Minulla meni molemmat tähystykset hyvin. Maha oli ohi kolmessa minuutissa.  Paksusuolen tähystys kesti puoli tuntia.  Tuntui niinkuin olisi ollut ilmavaivoja. 

Vierailija
22/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joo, ensin dippasivat letkun perseessä ja sen jälkeen sulloivat suuhun, koko toimenpiteestä jäi huono maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mihin aikaan ne tehdään? Minulle on tehty kaksi kertaa nuo tähystykset saman päivän aikana. Tyhjennyslitku oli ekalla kerralla Colonsteril ja jälkimmäisellä Plenvu. Edellisenä iltapäivänä aloitetaan tyhjennystoimenpiteet ja juomiset. Ilta ja yö siinä meneekin pitkälti vessassa rampatessa. Aamulla sit vielä uudet satsit tyhjennysaineita. Tähystykset tehtiin klo 12 ja 13 eli hyvin kerkesin vielä aikaisin aamulla ensin juomaan nesteitä ja sitten olemaan tunteja kuivin suin.

Vierailija
24/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti ihmisiä nykyään vaivaa, kun tähystyksiä tehdään suurelle joukolle ylä- ja alakautta? Kuinka onnistutte pilaamaan mahan ja suoliston? Uskomatonta.

Vierailija
25/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tehdään nukutuksessa? Itse olen ollut pari kertaa molemmissa, en ole saanut mitään kipulääkettä tai puudutetta, vaikka olen niitä suorastaan rukoillut.  Nukutus varmaan lapsille ja vanhuksille?

Vierailija
26/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisen jääkiekkomaajoukkueen pukkarissa tapahtui paljon muutakin!

T: Niko Petteri neliovisen Bemarin takapenkiltä

Vierailija
27/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mihin aikaan ne tehdään? Minulle on tehty kaksi kertaa nuo tähystykset saman päivän aikana. Tyhjennyslitku oli ekalla kerralla Colonsteril ja jälkimmäisellä Plenvu. Edellisenä iltapäivänä aloitetaan tyhjennystoimenpiteet ja juomiset. Ilta ja yö siinä meneekin pitkälti vessassa rampatessa. Aamulla sit vielä uudet satsit tyhjennysaineita. Tähystykset tehtiin klo 12 ja 13 eli hyvin kerkesin vielä aikaisin aamulla ensin juomaan nesteitä ja sitten olemaan tunteja kuivin suin.

Mulla on jo 7.30. Pitkään tuntuu kestävän nyt tämä tyhjennysvaihe. Meni 6h ennenkuin alkoi tulla nestemäistä rööristä ulos, otin ensimmäisen annoksen picopreppiä yhden aikoihin. Viimeksi tosiaan oli niin, että kun aamulla menin sairaalaan, kävin sielläkin vielä pari kolme kertaa vessassa ennenkuin otettiin sisään.

Vierailija
28/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti ihmisiä nykyään vaivaa, kun tähystyksiä tehdään suurelle joukolle ylä- ja alakautta? Kuinka onnistutte pilaamaan mahan ja suoliston? Uskomatonta.

No, mulla on veriarvot päin persettä ja sille tutkitaan syytä, vaikka epäilys on, että kun mulla on koko ikäni ollut ibs, että se vaikeuttaa imeytymistä. Jos mun syntymästä asti ollut raudanpuute olisi korjattu joskus nuorena, niin varmasti ei oltaisi nyt tässä tilanteessa. En usko että näissä tähystyksissä mitään löytyy.

Sitä paitsi, lääkäri sanoi viimeksi mulle, kun b12 vitamiinin puutoksen takia oli tähystetty maha, että kannattaa tähystää suolikin, kun on jo keski-ikäinen, että jokaisen pitäisi se tehdä edes kerran elämässä. Siitä kun saa puhtaat paperit, ei tarvitse huolehtia suolistosyövästä kymmeneen vuoteen.

Vierailija
29/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomailla ilmeisesti tuollaisessa operaatiossa. Tapahtumapaikkana oli kylläkin hämärä kaupungin kuja enkä ole ihan varma mitä suuhuni ja takapuoleeni tungettiin. Myöhemmin mietin olikohan ne tyypit edes lääkäreitä.

Vierailija
30/30 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tehdään nukutuksessa? Itse olen ollut pari kertaa molemmissa, en ole saanut mitään kipulääkettä tai puudutetta, vaikka olen niitä suorastaan rukoillut.  Nukutus varmaan lapsille ja vanhuksille?

Soitella ainakin saa. Mahan tähystys tehtiin neljä vuotta sittenkin nukutuksessa, sanoin vaan että hereillä en pysty siihen, kun on niin kova yökkäysrefleksi ja oksentamisen pelko. Sanoivat vaan että ok, menee sitten 3kk sijaan 6kk jonossa.

Suolen tähystykseen menin sitten 3 vuotta sitten hereillä, ja sain katua sitä katkerasti, se oli pahempi kokemus kuin synnyttäminen, siitä huolimatta että lääkettä annettiin useampaan kertaan suoraan suoneen. Silloin sanoin, että en tule siihenkään enää ilman nukutusta. Oli yksi pieni polyyppi silloin joka poistettiin, niin sanottiin että pitää tulla 3 vuoden päästä uudestaan ja tässä sitä nyt ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi