Keittiön kaapinovien maalaus, vain etupuoli vai molemmat puolet maalattava?
Kommentit (14)
Joo, olen viemässä maalaamoon, kysymys oli kirjoitettu väärin. Kysyn kuitenkin edelleen, että oletteko maalauttaneet vain etupuolet vai molemmat puolet? Tuplahinta, jos maalauttaa molemmat puolet.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette tehneet?
Vaihdoin ovet, ei tullut paljonkaan kalliimmaksi. Joku ylijäämätuote myi edullisesti, keittokomeroon.
Vaihto paljon kalliimpaa kuin maalaus. Ilmeisesti kukaan ei alkuperäiseen kysymykseen vastaa.
Kyllä ne molemmat puolet kannattaa maalauttaa. Se maalaamaton puoli näyttää sitten kuitenkin käytännössä kulahtaneelta, niin sitten harmittaa.
Tietenkin vain etupuoli, muuta ei tarvita kulissien ylläpitämiseen. Pidät vain huolen että kaapinovet pysyvät kiinni kun on vieraita käymässä.
Jos haluat tehdä siistin ja kestävän lopputuloksen, kannattaa maalata keittiön kaapinovet molemmin puolin. Näin ne näyttävät hyvältä, vaikka ovi olisi auki, ja maali suojaa myös paremmin kosteudelta ja kulumiselta. Jos kuitenkin haluat nopeuttaa hommaa ja ovet pysyvät kiinni suurimman osan ajasta, pelkkä etupuolen maalaus riittää.
Jos kaipaat lisää vinkkejä keittiön päivitykseen, kannattaa kurkata https://kotisydan.fi/ siellä on paljon ideoita pieniin ja suuriin muutoksiin!
Teippaukset on siistinpi vaihtoehto.
<q>Miten olette tehneet?</q>
jännästi
Olen maalannut itse vaahtomuovirissalla molemmin puolin, varsinkin jos niistä tulee eri väriset
Ruuvien irrottelussa ja uudelleen kiinnittelyssä on riski, että ruuvit eivät enää ruuvaudu kiinni kunnolla ja alkavat itsekseen irtoilemaan
Molempien puolien maalaus samalla vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen maalannut itse vaahtomuovirissalla molemmin puolin, varsinkin jos niistä tulee eri väriset
Ruuvien irrottelussa ja uudelleen kiinnittelyssä on riski, että ruuvit eivät enää ruuvaudu kiinni kunnolla ja alkavat itsekseen irtoilemaan
Pikafiksikeino on tunkea sinne koloon hammastikkun pätkiä niin että alkaa ruuvi pitämään.
Molemmin puolin maalattiin, ihan itse. Kitattiin vanhat vetimien reiätkin umpeen ja vaihdettiin nupit vetimiksi.
Vaihdettiin värikin aivan toiseksi, se entinen ei edes olisi sopinut yhteen uuden kanssa.
Irrota ovet ja laatikot sekä kahvat. Vie ammattimaalaamoon. Kiinnitä takaisin saranoihin ja aseta laatikot paikoilleen, asenna uudet kahvat. Pensselöimällä ei tule kunnollisia.