Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitat ostoksesi kassahihnalle järjettömässä järjestyksessä?

Vierailija
27.10.2024 |

Ymmärrätkö että ei ole kassan velvollisuus setviä niitä parempaan järjestykseen, jos olet asetellut hihnalle ensin sipsit ja leikkokukat ja sen jälkeen 10 litraa maitoa ja limuja ja lopuksi kaljasalkun? Ihan turha inistä jos keksit on murskana hihnan päässä kaiken muun alla. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mukaan kauppaan ostoskassit ja skannerin, ja skannaan itse tuotteet suoraan kasseihin. Eipä tarvitse murehtia moisia.

Vierailija
22/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt selvää, että ensin laitetaan painavat ensin ja sitten kevyemmät. 

Ps. Kuinka paljon juot maitoa, jos kerralla pitää ostaa 10l???

LOL tuo eka! :) .... Maalla minut laitettiin kyläkauppaan, piti ostaa mm. kananmunia, laitoin ne pohjalle. Myyjätär siihen: elä poika laita munias pohjalle, ne särkyy, ennenkuin oot kotona. :):)

Hyvä neuvo, pakkaat munat päälle (ja kävelet hiljaa, ettei ne säry.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä kassatyöntekijänä muistan kuinka ärsyttävää tuo oli, varsinkin kun on paljon tavaraa. Tuskin nyt kukaan pakkaakaan niitä ostoksia miten sattuu vaan painavat ensin eikö.. joten jos ne laittaa ensin hihnalle nii ne myös tulee ekana pois.

Vierailija
24/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinut sosiaalistettu saksassa?

Vierailija
25/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla tuollaista kyylää kuin ap.

Vierailija
26/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laitetaan kasvikset sekä hedelmämehut, jotta myyjä saa hyvän vaikutelman asiakkaasta. Siiten voidaan laittaa einekset ja öljyt ja maitotuotteet. Oluet seuraavaksi. Sitten WC-paperit, jotta myyjä ymmärtää, että tämä asiakas tekee muttakin kuin ulostaa. Savukkeet aivan viimeiseksi, kun myyjään on ehditty tehdä jo vaikutus.

Vierailija
27/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä??? Kuka muka inisee? Mitä sinulle muiden järjestys kassahihnalla kuuluu? Pitäisit huolta omista ostoksistasi. 

Välillä kassalla kyllä mietityttää, että mitä ihmettä tyyppi ajattelee kun kaikki lapetaan aivan ihmeellisessä järjestyksessä. Pitäisi kovasti yrittää kohdella asiakkaan ostoksia kunnioittavasti, mutta minkä teet jos se laittaa hihnalle 200€ ostokset aloittaen sipseistä ja jogurttipurkeista ja jatkaa salaatteihin ja yrtteihin ja leipiin ja ihan viimeisenä lappaa hihnalle 10 litraa maitoa, 3 litraa jogurttia ja bonusyllärinä 5l vesitonkan ja olutlaatikon ja sinä saa sitten miettiä, että mihin ne yrittäisi mahduttaa. Ja jotkut rakentelee hirveitä rakennelmia ostoksistaan hihnalle, niin sen purkaminen on kuin pelaisi Jengaa (se vain hidastaa verrattuna siihen jos vain odottaa, että hihnaa vapautuu ja lappaa sitä mukaan, kiireisille tiedoksi) ja jopa lappaa muovipussien päälle kamaa. Kiva kun se hihna ei pyöri kun pussi blokkaa tunnistimen, mutta sen pussin perän päälle on kasattu hirveä määrä kamaa. Kiva nykiä sitä pois. Ja jotkut vaan kippaa sen korin sisällön siihen hihnalle kuin barbaarit. 

Ja joo, voit toki lappaa miten haluat, mutta sitten kuitenkin valitat jos se salaatti on rutussa. 

Vierailija
28/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan laputetut tuotteet aina viimeiseksi hihnalle niin että ovat peräkkäin, että kassa varmasti huomaa ne ja voin itse seurata tilannetta.

Vierailija
29/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus imeytynyt muovipussi tai leipäpussi sinne hihnan väliin.

Vierailija
30/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joskus imeytynyt muovipussi tai leipäpussi sinne hihnan väliin.

Minulla jäi kerran kikkeli sinne väliin kun jouduin kurkottamaan niitä ostoksia.

Vierailija
31/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään nostaa kaikki 10 maitoa hihnalle? Voi nostaa yhden ja sanoa, että näitä on 10

Vierailija
32/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan laputetut tuotteet aina viimeiseksi hihnalle niin että ovat peräkkäin, että kassa varmasti huomaa ne ja voin itse seurata tilannetta.

Tämä on oikein hyvä. Muistakaa ihmiset myös, että meillä kassatädeillä ei ole röntgenkatsetta, joten jos asettelet tuotteen niin, että alelappu on hihnaa vasten, niin silloin saattaa käydä silleen hassusti että kassatäti ei sitä lappua huomaa. Tämä saattaa järkyttää joitain, mutta jos me alettaisi erikseen tarkistamaan jokaisen tuotteen jokainen kylki, niin jonotusaika kasvaisi aika radikaalisti.

Vierailija
33/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kassa osaa laittaa ne hennot tuotteet liukuhihnan viereen Ehkä siellä teilläpäin ei tätä osata?

Vierailija
34/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle kuinka tavarat siihen laittaa. Kassa on töissä jonka tehtävä on juurikin töitä tehdä. 

Vierailija
35/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös ihmettelen niitä ihmisiä, joilla on hirveä kiire saada ostokset korista/kärrystä kassahihnalle. Ensin runnotaan kapulalla edelläolevan ostoksia eteenpäin ja sitten kasataan kaikki tuotteet yhteen isoon kasaan. Itse laitan kaikki jonoon.

Minä kasaan, jos kassa on sellainen, ettei vaivaudu laittamaan sitä hihnaa eteenpäin. Tilaa olisi mutta pidetään vaan hihnaa paikallaan. Teen sitten kasan, selvitelköön sieltä.

Vierailija
36/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että painavat ja isot ostokset ensin, etteivät ne ruttaa niitä leikkokukkia tai lapsen leivosta. 

Itse aina asetan fiksussa järjestyksessä, mutta mä olenkin tiedostava ja vastuullinen ihminen. 

Vierailija
37/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kassa osaa laittaa ne hennot tuotteet liukuhihnan viereen Ehkä siellä teilläpäin ei tätä osata?

Voi kuule, kun se hihnan viereinen tila on rajallinen. Toki jos sulla on pussillisen verran tavaraa, mutta kun joillain on huomattavasti enemmän. 

Vierailija
38/38 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös ihmettelen niitä ihmisiä, joilla on hirveä kiire saada ostokset korista/kärrystä kassahihnalle. Ensin runnotaan kapulalla edelläolevan ostoksia eteenpäin ja sitten kasataan kaikki tuotteet yhteen isoon kasaan. Itse laitan kaikki jonoon.

Minä kasaan, jos kassa on sellainen, ettei vaivaudu laittamaan sitä hihnaa eteenpäin. Tilaa olisi mutta pidetään vaan hihnaa paikallaan. Teen sitten kasan, selvitelköön sieltä.

Eli sulla on hirveästi vapaata hihnaa ja aikaa laittaa, mutta päätät järjestellä ne kasaan mielummin kuin siihen vapaalle hihnalle??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi