Rv 26, kuinka paljon liikkeitä pitäisi tuntua?
Pieniä muljahduksia on tuntunut joka päivä mutta tällä viikolla on ollut vain yksi päivä jolloin on tuntunut enemmän liikkeitä. Eilen ja tänään on olllut tosi hiljaista. Onko tää normaalia?
Kommentit (4)
Mun mielestä pitäisi tuntua paljon. Tee niin, että juo jotain makeaa tai syö vaikka sokeripala. Mene makaamaan sänkyyn tunniksi kyljelleen. Jos et saa vähintään kymmentä erillistä liikettä tuntumaan, niin sitten äitiyspolille. Tuo oli mulle neuvolan ohje vastaavassa tilanteessa.
..ettei vielä näillä viikoilla kannata tehdä liikelaskentaa. Kävin siis näytillä voimakkaiden supistusten takia viikolla 26+0. Vauvalla on vielä tilaa möyrytä ja täällä ainakin asustaa hiljainen kaveri. Ehkä kerran-pari viikossa tuntuu kunnon jytinää, muulloin vain aavistuksenomaisia muljahduksia. Vauva perätilassa (ollut jo viikkoja) ja istukka takaseinässä.
neuvolasa nyt 26+2.
No, yksilöllistä varmaan...
2
mutta mulla kans rv 26 ja tuntuu tosi paljon! Ja just luin netistä että just vk 26-oliko 32 on liikkeitä eniten....
Vaikea sanoa onko normaalia, yritä tökkiä vauva ahereille tai jotain / juo makeaa mehua / syö makeaa / kuuntele musiikkia lujalla tms.
Jos et saa oikein aktivoitua, niin ehkä soittasin jo jonnekin... en tiedä.
Mutta siis vauvat on erilaisia, samoin kaikilla ei tunnu liikkeet niin hyvin (mulla kanssa eka raskaus oli hyvin hiljainen), ja vauva voi olla välillä eri päin ettei tunnu niin hyvin.