Kokemuksia diane nova -pillereistä?
Sain niitä, koska kierukka aiheutti kamalat finnit selkään. Kierukka otettiin pois sen takia.
Voinko aloittaa pillerit, vaikka kuukautiset eivät ole alkaneet kierukan poisottamisen jälkeen?
Kommentit (18)
Eikä lääkäri antanut Diane Novan ohjeita kun antoi reseptin kierukan poistin jälkeen??
Mutta Diane Novan vaikutuksista minulla:
- poisti tehokkaasti finnit
- hillitsi hyvin vahvoja himojani (ei mies ole silti koskaan valittanut puuttuvista haluista)
- poisti kuukautiskivut
Eli minulle tosi hyvät ja sopivat pillerit. Toisille taas aiheuttaa niin vahvaa haluttomuutta, että pillereitä ei tarvitsisi ollenkaan....
että kun joskus lopetan ne, niin akne pukkaa pahempana! ap
oli kyseiset pillerit pari kymppisen ä kun oli hirveä akne, auttoivat siihen. nyt parin lapsen jälkeen mietin ehkäisyä ja ajattelin pyytää samaiset uudelleen, vieläkin on finniongelmaa, lievempää kyllä, mutta paiseita tulee lähinnä selkään ja takapuoleen, ovat kivuliaita. ehkä ensi viikolla lääkäriin. kierukkaa olen harkinnut mutta taidan kokeilla noita ensin.
Olen nyt toista kertaa jättänyt pillerit pois ja siis molemmilla kerroilla naamaan ilmestyy tosi " hankalia" finnejä. Niitä ei niinkään ole kovin paljon, mutta yksikin iso ja hankala, kipeä ja turvonnut näyttää pahalta. Lisäksi päänahka alkoi rasvottumaan tosi nopeasti ja myös päänahkaan ja hiusrajaan on tullut pieniä finnejä (jotka ei tosin onneksi ole hirmuisen näkyviä).
Olen ollut Diane Novaan tyytyväinen, mullakin on ollut tosi heleä ja tasainen iho niiden syömisen aikaan.
Luulen ainakin, että mulla aiheutti kierukka finnejä... Mulla oli kierukka reilun vuoden. Selkään ja leukaan alkoi tulla isoja ja kipeitä finnejä! Toivottavasti saan ne nyt pois diane novilla...
Mutta kun en nyt tiedä voinko jo aloittaa pillereiden syömisen... kuukautisia ei näy eikä kuulu.. Reilu kaksi viikkoa sitten otettiin kierukka pois (hormoni).
ap
ja kun lopetin pillerit, iho yllättäin pysyikin hyvässä kunnossa. - Tai siis siihen saakka kunnes tulin raskaaksi, nyt se taas kukkii mutta niin siinä usein taitaa käydä kun hormonit jyllää.
Muuten, niistä saa KELAkorvausta jos reseptissä on merkintä -sairauden hoitoon (=akne). Tulee halvemmaksi.
Akne helpotti noin kolmen kuukauden kuluttua. Muistaakseni piti odottaa kuukautisten alkua?? Siitä on neljä vuotta kun olen viimeksi käyttänyt..
Nyt kun ikääkin alkaa tulla lisää, niin akne ongelma on ihan hitusen parantunut, mutta silti finnejä on edelleen, etenkin kun nyt en käytä pillereitä kun on vauvan yritys päällä.
Harmi vaan että niitä ei taideta enää määrätä yli 35 v:lle, kun vauva on saatu maailmaan, pitää sitten miettiä jokin uusi ehkäisy muoto.
Nyt muistin miksen enää käytä niitä.. Oli tosi tehokkaita ehkäisemään, noin 100%.. Vei nimittäin halut täysin.
Nyt vain odottelen milloin voin aloittaa ne... nyt ei mitään ehkäisyä käytössä! Kondomi ei ollenkaan hyvä meillä.... :(
ap
Minulta otettiin kierrukka pois kuukautisten aikana jolloin pääsin heti aloittamaan pillerit.
Jos olet nyt käyttänyt ehkäisyä huolettomasti voi olla että oletkin nyt raskaana....
En voi olla raskaana, mies työmatkalla ;)! Mutta haluaisin aloittaa ehkäisyn ennen kuin palaa kotiin....
ap
aknen hoitoon, kun naama ryhtyi kukkimaan pahasti. Auttoi kolmessa kuukaudessa, jolloin minun oli pakko lopettaa pillereiden syönti. Jalkoihin alkoi tulla suonikohjuja ja niitä särki niin pahasti, että viikon ajan nukuttuani olemattomia tuntimääriä lopetin pillerit vastoin omalääkärini mielipidettä (mieslääkäri, joka väitti ettei pillerit nykyään aiheuta mitään sivuoireita, heh). Minulle ei siis sopinut lainkaan, mutta kuulun siihen ryhmään, jolle ei ole sopinut mikään mukaan hormonaalinen ehkäisy :/
Lopetin ne jossain vaiheessa koska halusin kokeilla ei-hormonaalista ehkäisyä. Noin kahdeksan kuukautta pillerien lopettamisen jälkeen iho pysyi hyvässä kunnossa, mutta sitten se oikeen räjähti. Oon kuullut parilta muulta samaa, että pillereiden lopettamisen jälkeen iho on pysynyt hyvänä useita kuukausia, mutta sitten ongelmat tulleet takaisin. Sitä ei muistakaan silloin kun iho on hyvässä kunnossa miten ärsyttävää se on kun iho kukkii eikä sitä millään meikilläkään voi peittää.
Vierailija:
Lopetin ne jossain vaiheessa koska halusin kokeilla ei-hormonaalista ehkäisyä. Noin kahdeksan kuukautta pillerien lopettamisen jälkeen iho pysyi hyvässä kunnossa, mutta sitten se oikeen räjähti. Oon kuullut parilta muulta samaa, että pillereiden lopettamisen jälkeen iho on pysynyt hyvänä useita kuukausia, mutta sitten ongelmat tulleet takaisin. Sitä ei muistakaan silloin kun iho on hyvässä kunnossa miten ärsyttävää se on kun iho kukkii eikä sitä millään meikilläkään voi peittää.
Diane Novan kanssa iho oli tosi hyvässä kunnossa. Mutta sitten joitakin kuukausia niiden lopettamisen jälkeen alkoi taas pikkuhiljaa tulla finnejä ja n. 1 vuosi sen jälkeen iho räjähti kokonaan kukintaan.
AP, jos kortsut eivät innosta, kokeilkaa vaikka Patentex Oval puikkoja. Meillä ne olivat se pienempi paha kun piti käyttää tilapäistä ehkäisyä.
Pitää harkita sit noita ehkäisypuikkoja...
ap
Siis kierukan poisoton jälkeen. Itse söin niitä 7-8 vuotta aikoinaan, kun mitkään muut pillerit eivät auttaneet hirveisiin kuukautisiin ja kamalaan akneen. Diane Novat tekivät kierron normaaliksi, lyhensivät vuotoaikaa ja kivuistakin selvisi pelkällä perus-buranalla.