Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menestyykö ihminen ilman kunnianhimoa ja kilpailuhenkeä?

Vierailija
26.10.2024 |

Vastaan: menestyy. Akateemisen uran voi tehdä ilman kumpaakaan otsikossa mainittua ominaisuutta.

P.S. Olen lisäksi pärjännyt läpi elämäni ilman pisaraakaan kateutta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi mennyt akatemialinjalle ilman kunnianhimoa. Ilman kunnianhimoa makaisi vaan kotona sohvalla päivät pitkät ja vauvapalstailisi.

Vierailija
2/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuvietti ja kunnianhimo ovat narsistisia persoonallisuuden ilmentymiä. Siksi eivät edes hyväksyttäviä ominaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lopettaa höntsäsähly kun meni niin tunteisiin.

Vierailija
4/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että se on ollut mahdollista :)

Itsellänikin nuo ominaisuudet puuttuvat ja välillä olen miettinyt, että johtuneeko oman menestyksen puute siitä. Olen myös aika perustyytyväinen ja hyvä tuulinen niin eipä tuo menestyksen puute ole onnekseni itseäni myöskään saanut kyyniseksi ja katkeraksi :)

Joskus vain miettinyt, että olisi ollut työuralle ja vapaa-ajallekin enemmän annettavana saaden myös mielenkiintoisempia ja syväosaamista vaativia tehtäviä, jos olisi ollut enemmän kunnianhimoa.

Ei kunnianhimo huono ominaisuus pelkästään ole tai kateuskaan itsessään, jos ne osaa kääntää itseään toteuttavaksi voimaksi. Kun ymmärtää, mistä jokin tunne tulee, sitä tunnistaa varmasti itselle tärkeät asiat ja mennä niitä kohti. Parhaimmillaan muuttuvat päättäväisyydeksi ja pitkäjänteisyydeksi, mitkä nekin puuttuvat itseltäni.

Sitä ei ehkä joudu niin helposti sellaiseen näköalattomuuteen, mikä itselläni on jossain vaiheessa ollut.

Vierailija
5/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt kukin sillä menestyksellä tarkoittaa. Minulla ei koskaan ole ollut minkäänlaista kunnianhimoa. Sen siijaan on vahva turvallisuudenhimo. Niinpä olen opiskellut, tehnyt töitä ja sijoittanut. Niinpä nyt on miljoona plakkarissa, joten ei tässä enää taloudellisesti huonosti voi käydä.

Ps. Entä jos tutkijan rahoitus lopetetaan?

Vierailija
6/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tarkoitetaan kunnianhimolla? Itsekään en varsinaisesti kunniaa himoitse, mutta yritän kyllä määrätietoisesti parantaa maailmaa parhaaksi katsomallani tavalla. Koska mitäpä sitä muutakaan ajallaan tekisi.

Vierailija
7/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla kunnioitettu ja pidetty koulutuksesta riippumatta. Menestys on muutakin kuin tutkinto tai setelinippu. 

Vierailija
8/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä menestys on kullekin. Jollekin se on akateeminen ura rivitutkijana kun taas toiselle se on epäonnistuminen, ellei pääse ylimpään johtoon isossa kansainvälisessä yrityksessä.

Oman kokemuksen mukaan työelämässä voi päästä hyväpalkkaisiin ja vaativiin asiantuntijatehtäviin ilman kilpailuhenkisyyttä. Johtajaksi pääseminen vaatii yleensä kykyä käyttää kyynärpäitä, ja mitä ylemmäs tähtää, sitä enemmän.

Vierailija
9/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka menestyy... Myy pikkareita ja sontaisia vehkeitä netissä :)

No minä otan osuuden joten aiwan sama

PS meillä on vähän Malmin Greikkalaisverta

Vierailija
10/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et olisi mennyt akatemialinjalle ilman kunnianhimoa. Ilman kunnianhimoa makaisi vaan kotona sohvalla päivät pitkät ja vauvapalstailisi.

Miten niin? Vauvapalstailu se vasta kunnianhimoa vaatiikin.

Vierailija
11/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt kukin sillä menestyksellä tarkoittaa. Minulla ei koskaan ole ollut minkäänlaista kunnianhimoa. Sen siijaan on vahva turvallisuudenhimo. Niinpä olen opiskellut, tehnyt töitä ja sijoittanut. Niinpä nyt on miljoona plakkarissa, joten ei tässä enää taloudellisesti huonosti voi käydä.

Ps. Entä jos tutkijan rahoitus lopetetaan?

Onnea. Ilahduttaa aina kun joku saavuttaa omia tavoitteitaan

Vierailija
12/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kaipaa kunniaa enkä palvontaa muilta. Olen tyytyväinen itseeni ja elän itselleni. Olen koulutettu, pärjään hyvin, mutta vain itseäni varten. Useiden akateemisten ärsyttävin piirre on se, että mainostavat akateemisuuttaan kysymättäkin ja tärkeintä on mitä muut ajattelevat. Itselleni aivan se ja sama mitä muut ajattelevat, tässä asiassa.

Vierailija
13/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mielestäni olen menestynyt hyvin, kun olen elänyt viimeiset 14 vuotta yhteiskunnan tuilla jäätyäni 27 vuotiaana tarkoituksella työttömäksi.

Vierailija
14/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdossa ja pyöräilyssä et pärjää.

Vierailija
15/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Saavutuksia voi saada, mutta mitä on menestys? Sitä että on parempi kuin muut?

Voi olla parempi kuin muut ilman kilpailuhenkeä, mutta osallistuuko silloin kilpailuun? Jos ei, niin miten menestyä ja saada palkintoja/palkkioita?

Vierailija
16/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mielestäni olen menestynyt hyvin, kun olen elänyt viimeiset 14 vuotta yhteiskunnan tuilla jäätyäni 27 vuotiaana tarkoituksella työttömäksi.

Eikö tämä ole jo kilpailuvietin ohjaamaa.

Vierailija
17/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintomenestykseni perustui paljolti siihen että nolotti muiden opiskelijoiden passiivinen asenne. En kestänyt sitä että junnattiin paikoillaan. Haluan että asiat menevät eteenpäin kun muutenkin kaipaan actionia.

Vierailija
18/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja lahjakkuus korvaa usein puutteellisen kunnianhimon ja kilpailuvietin. Tunnen moniakin tapauksia, mutta en viitsi kertoa nimiä intimiteettisyistä.

Vierailija
19/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kaipaa kunniaa enkä palvontaa muilta. Olen tyytyväinen itseeni ja elän itselleni. Olen koulutettu, pärjään hyvin, mutta vain itseäni varten. Useiden akateemisten ärsyttävin piirre on se, että mainostavat akateemisuuttaan kysymättäkin ja tärkeintä on mitä muut ajattelevat. Itselleni aivan se ja sama mitä muut ajattelevat, tässä asiassa.

Niin tai sitten se on helppo saavutus kusipäälaadulle, ja siksi vaikuttaa siltä että akateemiset olisivat kusipäisiä

Vierailija
20/21 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menestyisi paremmin, jos olisi kunnianhimoa ja kilpailuhenkeä. Minulla ei ole kumpaakaan, olen ihan hyvin pärjännyt elämässä, sen suuremmin ponnistelematta. Lastenkasvatuksen otin melko tosissani ja itse asiassa myös ensimmäisen koiran koulutin hyvin. 

Nykyisessä työssäni tiiminvetäjä yrittää vedota meidän kilpailuhenkeen. Ei tajua, ettei kaikkia kiinnosta kilpaileminen, huah.