Lapset tuli pettyneinä haloveen-karkkikierrokselta juuri kukaan ei avannut ovea tai ei muka ollut antaa mitään
Meillä oltais oltu tyytyväisiä vaikka pariin euroon tms jos ei oltu hoksattu käydä karkkiostoksilla. Kiva perinne halutaan vesittää viattomilta lapsilta, hävetkää!
Kommentit (130)
Olin ottanut esille viime jouluna lahjaksi saadut vihreät kuulat. Ei oo kukaan täällä käynyt pääsiäisenä eikä nyt. Olisin niin halunnut nähdä onko lapsilla käytöstapoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kannustaa lapsia moiseen hömppään. Samaa hömppää on pääsiäisen aikaan virvonta ja siinäkin alkuperäinen on unohtunut täysin. Nimittäin virpiminen pitää tehdä VAIN sukulaiselle. Eikä mennä vieraiden kotiin. Faktaa.
Lestadiolaispiireissä näin varmaan onkin.
Tietoa löytyy googlaamalla. Virpominen on ortodoksinen perinne. Ja todella virvotaan vain sukulaista/ sukulaisia ja palkkio haetaan viikon päästä virpimisesta. Jos aiotaan jotain perinnettä pitää hengissä, pitää käyttäytyä perinteen mukaisesti.
Minä en ainakaan anna kerjäläisille mitään.
Meille ei tarvitse tulla, en hanki mitään enkä avaa ovea. Kaikista jutuista ei ole pakko tykätä eikä osallistua niihin vain muiden mieliksi. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan avaisi oven?
Hyvä, miksi sitä jenkkipaskaa millään tavalla täällä vietettäis. Pitääkö kohta juhlia kalkkunalla kiitospäivääkin?
T, virvon varvon riittää hyvin tänne EUvostoliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Viikon päästä Suomessa em. pyhäpäivä.
Tälläkin vaan bisnestä tehdään, kaupat tursuaa muovia "(
Pyhäinpäiväkin on aivan eri asia ku Halloween,joka on AINA 31.10.
Vierailija kirjoitti:
olisivat tulleet mun ovelle niin olisin antanut muutaman euron
Minä puolestani olisin vetänyt kalsarit nilkkoihin ja ravistellut pennuille ryhmysauvaani ja vaimoke perseesä olevaa hevosenhäntä anustappia.
Eilisiltana ovikello soi.
Eivät olleet lapsia, vaan kaksi naapuruston naista kysyen:"Onks sulla kaljaa?" Onneksi oli, tulivat istumaan ja kuuntelemaan LP-levyjä.
t:M64
Haha. Ihan oikein.