Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset tuli pettyneinä haloveen-karkkikierrokselta juuri kukaan ei avannut ovea tai ei muka ollut antaa mitään

Vierailija
26.10.2024 |

Meillä oltais oltu tyytyväisiä vaikka pariin euroon tms jos ei oltu hoksattu käydä karkkiostoksilla. Kiva perinne halutaan vesittää viattomilta lapsilta, hävetkää!

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu suomalaiseen perinteeseen

Kuuluu ihan samalla tavalla kuin high school -promtanssiaiset, joiksi ne on suomalaisissa lukioissa muuttuneet

Vierailija
102/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kannustaa lapsia moiseen hömppään. Samaa hömppää on pääsiäisen aikaan virvonta ja siinäkin alkuperäinen on unohtunut täysin. Nimittäin virpiminen pitää tehdä VAIN sukulaiselle. Eikä mennä vieraiden kotiin. Faktaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuollaisesta tavasta kuullutkaan.

Vierailija
104/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos amerikkalaisia perinteitä haluat noudattaa niin noudata edes oikein. Halloween on lokakuun viimeinen päivä, sattuipa mille viikonpäivälle hyvänsä. Ei Yhdysvalloissa kukaan lähde karkki tai kepponen -kierrokselle etukäteen.

Vierailija
105/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kauppojen ja baarien teemaillat hyväksyn ja vielä joku lasten disko tai kotibileet Halloween teemalla on ok. Mutta älkää häiritkö muita asukkaita, siihen ei ole täällä suomessa totuttu.

Vierailija
106/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tulla penskojesi häiritsemäksi. En ole heitä pyytänyt rämpyttämään ovikelloani, joten osta karkit itse heille. Se että joku ventovieras räkänokka on pukeutunut luurankoasuun ja tulee inisemään karkkia ovelleni, ei kyllä ilahduta millään tavalla.

Vierailija
107/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että haloveen -kierrokselta :D .. 

Vierailija
108/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kannustaa lapsia moiseen hömppään. Samaa hömppää on pääsiäisen aikaan virvonta ja siinäkin alkuperäinen on unohtunut täysin. Nimittäin virpiminen pitää tehdä VAIN sukulaiselle. Eikä mennä vieraiden kotiin. Faktaa.

Niin on. Mm virpominen pitää tehdä sukulaiselle ja hakea palkkio viikko virpomisen jälkeen. 

Vierailija
109/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi yksi porukka eilen illalla. Sai tulla, olin varautunut. Parempi tämä on, että kiertävät illalla, kun pääsiäisnoidat, jotka herättävät kukonlaulun aikaan joka ikinen kerta.

Vierailija
110/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi yksi porukka eilen illalla. Sai tulla, olin varautunut. Parempi tämä on, että kiertävät illalla, kun pääsiäisnoidat, jotka herättävät kukonlaulun aikaan joka ikinen kerta.

No me ei haluta yhtään ketään mihinkään aikaan soittamaan ovikelloa. Miksi tuntemattomille pennuille pitäisi jakaa karkkia? Jos me istutaan ruokapöydässä tai katsotaan telkkaria, niin häiriöksi ne mukulat vaan on. Järjestäkää niille itse Halloween-bileet ja ostakaa karkit sinne. Ei tarvitse kerjätä muilta. Torstai on ihan hyvä päivä sille. Ei kai lapset biletä yömyöhään?

Vierailija
111/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaispiireissä näin varmaan onkin.

Vierailija
112/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa niille lapsille edes se, että jos pihassa on kameravalvonta, niin kananmunaheittelijöistä tulee aika selkeät kuvat korvauksena keppostelusta. Niistä tunnistaa melko nopeasti syylliset, ei ne asut niin uniikkeja ja peittäviä jokaisella porukassa ole. Perjantaina kakaralauma ei saanut karkkia ja eilen mies kävi muutaman kuvassa näkyvän lapsen vanhempia jututtamassa kysyen, että korvataanko aiheutettu vahinko vai meneekö poliisille. Harva vanhempi haluaa lapselleen poliisille tietoja jo ennen 15v ikää, ne kun säilyvät siellä elämän loppuun asti.

Vierailija
113/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö, se on vasta pääsiäisenä!

Vierailija
114/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kepponen, josta ei jää kiinni on kaataa 2 kiloa suolaa omakotitalon pihapiirin istutuksille, alppiruusut tykkää

Vierailija
115/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut näille, että nyt ei ole mitään mutta tulkaa takaisin palmusunnuntaina. Virpojista tykkään kovasti ja varaan heille aina suklaamunia ja muuta namia!

Vierailija
116/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat tulleet mun ovelle niin olisin antanut muutaman euron

Vierailija
117/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäpä ihan itse, kun lähetät tenavasi kerjuulle. Olisit miettinyt ennen heidän tekemistään, onko sinulla varaa elättää heidät. 

Vierailija
118/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole perinne täällä. Ei jatkoon. 

Vierailija
119/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ajatellut, että kersallesi saatetaan antaa kerjuureissullaan vaikkapa huumekarkkia, alkoholia, myrkkyä ja ties mitä? Kuka tahansa saattaa napata hänet sisäpuolelle ja käyttää hyväkseen. 

Olisiko lasun paikka, jos vanhemmat lähettävät lapsiaan kerjäämään?

Vierailija
120/130 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31.10. On oikea päivä käydä kierroksella ja vain taloissa joissa halloween koristeluja.

NIINPÄ!! Miten vaikeaa tämä on saada jakeluun? Olen kuullut kolmen eri äidin sijoittavan halloweenia kolmeen eri päivämäärään.

Vinkki: jos kukaan muu ei puhu halloweenista tai suunnittele halloweenkierrosta, ei ole halloween.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi